Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

online workshop

Gestart door conducteur, 05 juni 2008, 18:18:08 PM

conducteur

mag je hier ook topics aanmaken om zelf uit te leggen hoe je iets speciaal hebt gemaakt met foto's,tips en trucs?(ik dacht dan aan het fijne werk).

dan heb je toch ook een online(hypermodern)'workshop'.

Dit is bijvoorbeeld zeer handig voor mij,daar ik minder mobiel ben en de workshops meestal 's avonds zullen zijn en ik dan al lang in mijn nest(bed) lig,kan ik moeilijk komen.

het is maar een voorstel h
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gizzmo

En helemaal geen slecht voorstel ... Er zijn tegenwoordig veel mogelijkheden. How-to's, Tutorials, Video's, PDF's, ...
Je moet alleen de mensen die echt een bepaalde techniek in de vingers hebben, nog zover krijgen het aan de andere aan te leren.

Ik denk dan bv. terug aan het stukje bomen maken van Grove Den.
Dat zijn de dingen waar ik alvast veel van geleerd heb en graag meer zou zien terug komen.

... hmmm nu ik er over nadenk ... misschien is het wel leuk om de lezer meer actief te betrekken bij een dergelijke workshop door ze aan te moedigen om de tutorial zelf te doorlopen en het resultaat te laten zien. Eventueel met een winnaar. (nu ben ik echt hardop aan het denken hoor [:o)])
Maar het concept is zeker niet nieuw, een van mijn andere hobby's is digitale fotografie. Via de site DPChallenge kan je ook iedere maand meedoen aan een soort van tutorial wedstrijd ...

Decapod

Doen hoor! Ik doe zeker mee. Als het me lukt (als ik tijd kan maken), dan begin ik eens met een wagonnetje ineen te solderen stap voor stap zodat iedereen kan leren uit mijn geknoei.

Even de link voor die bomen van Grove Den, zodat iedereen kan volgen: http://stummi.foren-city.de/topic,18449,-baumbau.html
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

doomslu

citaat:
Geplaatst door Decapod

Doen hoor! Ik doe zeker mee. Als het me lukt (als ik tijd kan maken), dan begin ik eens met een wagonnetje ineen te solderen stap voor stap zodat iedereen kan leren uit mijn geknoei.

Even de link voor die bomen van Grove Den, zodat iedereen kan volgen: http://stummi.foren-city.de/topic,18449,-baumbau.html

Ssscht. Niet voortvertellen. Na de zomer in jullie favoriete tijdschrift : de bomen van Grove Den (alias Jos). [:I]

Het idee van conducteur is heel goed. Wie goed zoekt vindt trouwens hier en daar op het forum al dergelijke uitleg. Hou jullie zeker niet in, jongens. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Ik dacht bijvoorbeeld aan de kleine dingen:bv: er had iemand aangehaald om een cursus te organiseren over bovenleiding,maar dat was teveel prutswerk

edit: De onderstreepte woordjes worden beter vervangen  prutswerk,ik heb het niet veranderd omdat het niet meer op gerolf zijn bericht aansluit.

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

Bovenleiding vind ik niet direct een "klein ding" (toch zeker als je zelfbouw bedoelt)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

dan maar figuurtjes schilderen!

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ERVIN

citaat:
Geplaatst door conducteur

dan maar figuurtjes schilderen!





Daar kan ik ook heel wat informatie over geven, en jullie mogen altijd komen helpen h?, er moeten er nog zo'n 200 geschildert worden.[xx(]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door conducteur
dan maar figuurtjes schilderen!
Ik weet dat ik nu waarschijnlijk h??l vervelend doe, maar voor een workshop is dit helaas ook niet geschikt:
"je mag over mijn rug met een vergrootglas meekijken" is g??n stimulans voor workshop-deelnemers.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

conducteur

ik denk dat je begrijpt wat ik bedoel,maar dat ik het moeilijk kan formuleren,is het niet?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum