Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Jullie dromen

Gestart door ERVIN, 31 mei 2008, 17:49:07 PM

conducteur

citaat:
Geplaatst door Tom

Ik droom al enkele jaren om het station van brugge voor de verbouwingen in HO te kunnen bouwen.
En dat volledig praktisch ingericht zodat ik van stoom en diesel naar elektrisch kan overschakelen.
En natuurlijk met al het bijhorend rollend materiaal in HO.
Het zal waarschijnlijk alleen maar een droom blijven.


ik liever nu,het is veel mooier met zijn nieuwe look
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

modelbaanHO

Een stukje werkelijkheid op schaal nabouwen zou voor mij de ultieme droom zijn. En dan nog niet zo'n klein project maar het station van Aachen en omgeving. Voordeel: daar zou ik de Duitse spoorwegen kunnen combineren met heel wat Belgisch materiaal.

Als het uitsluitend Belgisch zou moeten zijn, dan gaat mijn voorkeur ook uit naar de driehoek Antwerpen-Centraal / Berchem / Schijnpoort met inbegrip van de stelplaats Antwerpen-Dam.

't ja dromen is plezant...

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Decapod

Boff ... ik zou niet groter of meer gaan. Wel meer messing, meer zelfbouw en meer fijner gedetailleerd. Ik zou me in de eerste plaats eens goed uitrusten en dan op het gemak het halve Belgische machine- en wagenpark van de NMBS namaken.
Blijk ik echt een handige Harry ('k heb er zo mijn twijfels bij) dan maak ik een Limburgeois-Li?geoisbaan of zo. Lijkt me wel wat: alles zelfbouw in H0.
NMBS IIb, IIIa, IIIb
Trots op het spoorwegverleden van ons kleine landje.

Tom

@conducteur: ah, ik weet niet, ik vond het vroeger wel iets speciaals hebben, maar ieder zijn eigen smaak natuurlijk. [;)]
Tom

Ludwig

Als ik iets te wensen zou hebben dan zou ik voor meer vrije tijd gaan.
Niets is zo frustrerend als idee?n hebben maar geen tijd om ze te verwezenlijken.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Ludwig
Als ik iets te wensen zou hebben dan zou ik voor meer vrije tijd gaan.
Heel herkenbaar, Ludwig [;)]
Maar de vraag was: als ruimte, geld en tijd geen probleem zou zijn ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

KoenD

...plaats, geduld ?n tijd om een baantje te maken met als inspiratiebron de "kleine" lokale maatschappijen uit het oude Duitsland (tp. I en II), zo veel mogelijk zelfbouw.
Vriendelijke groeten,

Koen D

------------------------
Oud Duits Tp I en II, wisselstroom drie-rail met EcOS

Ludwig

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door Ludwig
Als ik iets te wensen zou hebben dan zou ik voor meer vrije tijd gaan.
Heel herkenbaar, Ludwig [;)]
Maar de vraag was: als ruimte, geld en tijd geen probleem zou zijn ...


Tja, dan zou ik heel graag eens een messing model willen bouwen.
Een stoomloc, de welke? Dat zou ik eens op mijn gemak moeten bekijken.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

poco loco

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Graag had ik eens even willen weten hoe jullie baan er zou uitzien als je je niet druk moest maken over de ruimte, tijd en geld.



Dan verhuis ik naar een geclimatiseerde vliegtuighangar en borduur voort aan datgene waar ik mee bezig ben:
- Athus-Meuse wordt doorgetrokken t/m Bertrix. De stelplaats Latour (Virton) verrijst in al zijn glorie.
- Over de Franse grens gaan we tot Longuyon waar onderweg (Longwy, R?hon,...) de Lotharingse erts- & staalindustrie weer tot leven wordt gebracht, met herstel van alle aftakkingen naar de lokale ertsmijnen.
- In Luxemburg doen we dat tot spoorwegknooppunt Esch-sur-Alzette. In eerste instantie krijgt 'mijn' Usine d'Athus aansluiting op de metallurgie van Rodange. Deze ontving haar ijzererts via een reusachtige kabelbaan, op zijn beurt bevoorraad door een smalspoornetwerk (nu toeristisch spoor Tetelbierg). Lijkt me een boeiende combinatie.
De nog bestaande hoogovenkomplexen van Differdange en Esch nemen we er, met hun tientallen kilometers industriespoor, volgaarne bij.
- In de grensstations Mont-St-Martin (Fr) en P?tange (Lux) krijgen de depots hun oude glorie.

En als dat af is, praten we nog eens...

Luc.

janjozef

Luc ik hoop dat ge er wat hulp bijgedroomd hebt [:D]

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

adrievans

Ik zou een fabriekje opstarten om kleine serie`s aparte loks en wagons te produceren.
Eventueel op verzoek.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

poco loco

citaat:
Geplaatst door janjozef

Luc ik hoop dat ge er wat hulp bijgedroomd hebt [:D]

Jan



Gij ziet dat blijkbaar zitten! [^][:D]

Luc.

conducteur

ik zou bombardier brugge nabouwen tot op het fijnste detail,zodat je echte loks kan maken. Miniatuurfiguren die lassen,verven...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

janjozef

citaat:
citaat:
--------------------------------------------------------------------------------
Geplaatst door janjozef

Luc ik hoop dat ge er wat hulp bijgedroomd hebt

Jan

--------------------------------------------------------------------------------



Gij ziet dat blijkbaar zitten!



het resultaat maar het werk is wat anders
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem