Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Ruzie bij marklin

Gestart door conducteur, 10 mei 2008, 11:54:28 AM

Frans HOOYBERGHS

citaat:
Mocht marklin ooit verzuipen dan zal ik er geen traan over laten.
Hun arogante houding staat me al jaren tegen.
Voor mij geen marklin of trix.



En ook dat is al oud nieuws Wim! Dat weten we allemaal al jaren! Zo als het ook weer nieuw nieuws is dat je 6 van de 30 reacties op je naam schrijft zonder enige echte bijkomende info te verstrekken, behoudens dan die dat je van M?rklin of Trix nog steeds niets moet hebben! En dan lezen buitenstaanders hier eens mee op het forum, en denken, ...

Met vriendelijke groeten.

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Frans HOOYBERGHS

En toen zei X dat Y gezegd heeft dat Z beweerde dat morgen de aarde ontploft. Ik weet niet waarom Tony niet zelf reageert, maar in elk geval, "als" Tony dit zou gezegd hebben, is dat in vertrouwen gezegd, en niet om zomaar op internet te gooien. En ik wil hier zeker niet zo maar met de vinger wijzen (en het stomste wat Tony kan doen is reageren om zulke ...). Daarom, en ik weet dat we over dingen van mening verschillen, ik heb te veel respect voor wie Tony is, gebruik zijn naam niet zonder dat hij daar uitdrukkelijk mee instemt!!! En als dat vriendschap is, laat het duidelijk zijn, blijf met je poten van Tony!!!
Elke "insider" weet hoe ik over M?rklin in het algemeen, en over M?rklin Belgi? in het bijzonder denk. Als 3 mensen ontslagen worden in Belgi?, en dus in de grootste onzekerheid worden gestort, kan ik alleen maar meeleven, en hopen dat ze overleven (ondanks wat ik vind, en aan de drie, en ik weet dat ze meelezen, ik meen dat echt!). Dat dit dan te maken heeft met ESU of mfx of wat dan ook is zo belachlijk dat daar geen woorden voor zijn.
Hou dus aub op met hier onzin en zever te verkopen! En vooral, als je iets in vertrouwen is gezegd, beschaam dat vertrouwen dan niet!!!
En jongens en meisjes, helaas, 40 jaar na mei 68, draait alles nog steeds om geld en macht. Ik ben mijn wilde jaren en haren kwijt. Ik bouw mijn eigen kleine onozele wereld. Ik ben blij met de ogen van mijn vrouw, en de knuffel van mijn vrienden. Heb pas ontdekt hoe 50 % van de modelbouwwinkels in Berlijn is gesloten! En hier gaan we mekaar wat vliegen afvangen! En daarna klagen dat de modeltreinenwereld steeds kleiner wordt! STOP AUB! En als je iets beweert, noem man en paard, en kom met harde feiten! Niet met ...
Eric, Ginette, ... tot Paul en Pascale, het ga je goed!
En beste modeltreinliefhebber,laten we er samen voor gaan! Ieder op zijn/haar manier. Door elkaar te steunen en te motiveren. Niet door elkaar te beconcureren!!!




Frans je heb helemaal gelijk.
Zo objectief en met zo veel echte informatie,en dan ook nog zo duidelijk,zoals hierboven geschreven en nog maar eens herhaald.
Nee frans daar kan ik echt niet tegen op.
Vergeef me dus maar als ik niet jou mening (en dus de verkeerde)heb.
wim

Ludwig

Voor mij is het simpel.
Ik zou eigenlijk een centrale moeten kopen maar zolang de onzekerheid voortduurt wacht ik wel.
Wat me wel een beetje stoort is nen halve uitleg of ik weet iets maar mag niets zeggen [V] zwijg dan toch gewoon.
Ik hou het nog wel een tijdje bij mijn oude Marklin control unit 6021.
Deze is ondertussen verouderd maar heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

tonycabus

Je kan maar best verder doen met die 6021...
M?rklin heeft intussen bekend gemaakt dat ze Mfx2 aan het ontwerpen zijn. Reden is idd de ruzie met ESU en nu mag NOCH M?rklin, NOCH ESU spullen produceren die Mfx gerelateerd zijn (Procedureslag).
Naar het schijnt zijn zo'n 26 ingenieurs bezig aan het "nieuwe" protocol.
Leuk h?, als je net een CS van +/- 500? kocht[xx(]
Sorry, Frans, dat ook vele anderen met mij denken dat M?rklin's politiek arrogant is. Toch zonde, want systeem en kwaliteit zijn bijlange niet zo degoutant....
Even arrogant vind ik de sluiting van het Belgische filiaal, mensen die 1000% achter hun produkt stonden vliegen de straat op.
Klanten zijn ontevreden, want hun loks werken niet. Verdelers zijn kwaad want die krijgen geen Mfx-decoders en kunnen hun klanten niet verder helpen. En dan proberen wij, entoesiaste modelbouwers, via fora en zo de hobby nieuw leven in te blazen.
Je denkt er goed aan te doen een bepaald merk (dat intussen al vaak genoeg genoemd is) aan te bevelen voor zijn specifieke voordelen voor een bepaalde klasse liefhebbers, en dan krijg je zo weer wat.
Wij die doorgaan als wat ervarener modelbouwers (in de ogen van beginners alleszins, we willen immers allemaal nog steeds bijleren en beter doen?) krijgen dan het deksel op de neus.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

Dag,

Ik lees in de post van Frans: "Heb medeleven met ...". Moesten ze wat medeleven gehad hebben met hun klanten-modeltreinliefhebbers zou het naar alle waarschijnlijkheid zo geen vaart gelopen zijn.

Enige ervaring en onderzoek in de modeltreinwereld heeft mij geleerd dat de kloof vooral ligt tussen de invoerder en de winkelier.  Die laatste moet het "gezaag" aanhoren van zijn klanten en staat zelf vrij machteloos.  Indien de moederhuizen (geen kraamafdelingen, [;)]) een iets serieuzere service hadden geboden en hun respectievelijke invoerders hadden gemotiveerd (sommigen onder hun K****n gestampt) dan had het allemaal zo geen vaart gelopen.

Afgelopen week-end was het exp-0-forum: ??n ding dat opviel is dat als je iets besteld er blijkbaar zo goed als geen problemen zijn; en dit of je nu in belgi?, Europa of de VS besteld.

Roland

Havoc

citaat:
??n ding dat opviel is dat als je iets besteld er blijkbaar zo goed als geen problemen zijn; en dit of je nu in belgi?, Europa of de VS besteld.


Behalve met Taxipost en de douane...[:D]
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Ludwig

citaat:
Geplaatst door rgp

Dag,

Ik lees in de post van Frans: "Heb medeleven met ...". Moesten ze wat medeleven gehad hebben met hun klanten-modeltreinliefhebbers zou het naar alle waarschijnlijkheid zo geen vaart gelopen zijn.

Enige ervaring en onderzoek in de modeltreinwereld heeft mij geleerd dat de kloof vooral ligt tussen de invoerder en de winkelier.  Die laatste moet het "gezaag" aanhoren van zijn klanten en staat zelf vrij machteloos.  Indien de moederhuizen (geen kraamafdelingen, [;)]) een iets serieuzere service hadden geboden en hun respectievelijke invoerders hadden gemotiveerd (sommigen onder hun K****n gestampt) dan had het allemaal zo geen vaart gelopen.

Afgelopen week-end was het exp-0-forum: ??n ding dat opviel is dat als je iets besteld er blijkbaar zo goed als geen problemen zijn; en dit of je nu in belgi?, Europa of de VS besteld.

Roland


Dit kan ik alleen maar beamen.
Maar hoe zit het met de service van bv. Roco, Mehano,L.S.M ??
Met Roco heb ik zeer slechte ervaringen gehad.
En op de dag dat er iets verkeerd loopt met mijn Mehano,L.S.M of Piko materiaal hou ik mijn hart toch vast.
Marklin is zeker niet altijd klantvriendelijk geweest maar ik heb eigenlijk nooit anders geweten in de modeltrein branche.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

DasBert33

citaat:
Geplaatst door tonycabus
M?rklin heeft intussen bekend gemaakt dat ze Mfx2 aan het ontwerpen zijn. Reden is idd de ruzie met ESU en nu mag NOCH M?rklin, NOCH ESU spullen produceren die Mfx gerelateerd zijn (Procedureslag).



Dat is is wel straf? Waar hebben ze dat bekendgemaakt want ik vind er niets van terug? Hier zou ik als marklinrijder wel het fijne van willen weten.

Bert
 

ecosgebruiker

citaat:
Geplaatst door DasBert33

citaat:
Geplaatst door tonycabus
M?rklin heeft intussen bekend gemaakt dat ze Mfx2 aan het ontwerpen zijn. Reden is idd de ruzie met ESU en nu mag NOCH M?rklin, NOCH ESU spullen produceren die Mfx gerelateerd zijn (Procedureslag).



Dat is is wel straf? Waar hebben ze dat bekendgemaakt want ik vind er niets van terug? Hier zou ik als marklinrijder wel het fijne van willen weten.

Bert




Inderdaad,

graag de bron, anders is het maar speculaas

janjozef

Heren sommigen weten meer dan anderen, en als tony dat zegt kan het goed waar zijn. Nu heel deze manier van werken van M?rklin is een van de redenen waarom ik van het merk niets meer moet hebben.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

Het werd me door een "insider" wiens naam ik hier niet kan vernoemen bevestigd.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

DasBert33

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Het werd me door een "insider" wiens naam ik hier niet kan vernoemen bevestigd.



Ok, dat begrijp ik.

Heb je enig idee wanneer dit nieuws vanuit marklin zelf wereldkundig gemaakt zal worden?

Bert
 

conducteur

ik ben onlangs dit tegengekomen op een andere website,heel raar:

Broodje aap verhaal, wat wel waar is dat esu de patenten van mfx niet meer bezit wegens het niet betalen van bepaalde rekeningen.

Als Marklin slim is nemen ze gewoon esu over.
In geruchten circuit gaan daar ook al berichten over.


Beetje vreemd, mfx is een ontwikkeling van ESU wat verkocht is aan Marklin. En laat het geruchten circuit voor wat het is a.u.b.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

treinliefde


Ik denk dat M?rklin eerst verder moet besparen i.p.v. nog teveel over te nemen voor het helemaal te laat is.

Dat is wat ik ervan denk.

ecosgebruiker

citaat:
Geplaatst door conducteur

ik ben onlangs dit tegengekomen op een andere website,heel raar:

Broodje aap verhaal, wat wel waar is dat esu de patenten van mfx niet meer bezit wegens het niet betalen van bepaalde rekeningen.

Als Marklin slim is nemen ze gewoon esu over.
In geruchten circuit gaan daar ook al berichten over.


Beetje vreemd, mfx is een ontwikkeling van ESU wat verkocht is aan Marklin. En laat het geruchten circuit voor wat het is a.u.b.



Wat dat overnemen betreft, dat kan wel eens eerder het omgekeerde zijn.

En ik moet weer in herhaling vallen,

maak uw hantekening eens wat smaller a.u.b.

Denk ook eens aan de mensen met kleine beeldschermen!!!