Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Ruzie bij marklin

Gestart door conducteur, 10 mei 2008, 11:54:28 AM

conducteur

ik vernam juist bij tony dat marklin ferme ruzie had met de producent van mfx-technologie,esu. Die ruzie heeft het gevolg dat ze de mfx-technologie niet meer produceren.

wat gebeurt daar allemaal bij marklin? eerst marklin Belgi?,dan ruzie met esu...

ik heb een beetje geluk,ik heb 0 mfx-locomotieven.
wilt dat dan zeggen dat mijn mobile station ook niet meer gerepareerd kan worden indien er iets stuk is?  

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Riny

Gelukkig heb ik er maar enkele (3 stuks).
Daarna ben ik gestopt deze aan te schaffen.
Dus ze maken daar maar lekker ruzie, het zal mij geen schade toebrengen.[:D]
Persoonlijk ben ik altijd van mening geweest dat het hele MFX gebeuren een grote luchtballon is.
Met alle respect naar de liefhebbers van het MFX protocol overigens hoor.[;)]

prulleman

Ik ben totaal niet bekend met deze materie, maar het interesseert mij wel. Wat is de mfx trouwens? Wat zijn de voordelen t.o.v. de "oude" motorola?

Jurgen

Wat M?rklin Belgi? te maken heeft met die ruzie met ESU begrijp ik niet hoor. [}:)]

Ik dacht trouwens dat ESU niets meer te maken had met die spullen van M?rklin. Die samenwerking was vorig jaar toch al be?indigd?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Flip2

citaat:
Geplaatst door conducteur

ik vernam juist bij tony dat marklin ferme ruzie had met de producent van mfx-technologie,esu. Die ruzie heeft het gevolg dat ze de mfx-technologie niet meer produceren.

wat gebeurt daar allemaal bij marklin? eerst marklin Belgi?,dan ruzie met esu...






Gaan ze dan weer met een nieuw digitaal systeem komen?
Wat ben ik blij dat ik  DCC rij en nooit met M?rklin begonnen ben .
Gr
Flip

ysbeer

Nou ik snap van deze ophef niks.
De samenwerking (die al niet veel voorstelden)is eind 2006 al beeindigd.
Wat voor ruzie is dat dan??
Ik zie op duitse fora helemaal niets hier over.
Lijkt mij een broodje aap verhaal (het warme weer zeker)
Mfx bij marklin gaat gewoon door.
wim

wisselstromer

ja wim
bij mijn weten werken esu en marklin al enkele jaren niet meer samen
dus lijkt het me vreemd dat ze daarover ruzieen
waar het mss wel aan kan liggen is dat het mfx protocol dat nu van marklin is binnenkort vrijkomt en dat esu dan ook bv via zijn ecos kan aansturen
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

conducteur

geen ruzie of wel ruzie????[?][?][?]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

citaat:
Geplaatst door conducteur

geen ruzie of wel ruzie????[?][?][?]


Zo te zien en te horen,geen ruzie.
wim

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Klaas Zondervan

Jij weet wat Tony gezegd heeft. Waarom heb je bij hem dan niet meteen doorgevraagd?

INFO

Goh, dat is M?rklin toch jaren geleden ook al eens overkomen, maar toen met Lenz, daar is Lenz Digital Plus uit voortgekomen. [B)]
Alleen de waarheid ligt in het midden.

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door INFO

....daar is Lenz Digital Plus uit voortgekomen. [B)]
En dat was niet eens zo'n lelijk kind. Dus wie weet wat ons nu voor moois te wachten staat.[8D]

conducteur

Ik zal het nog even kort uitleggen:

Toen ik zaterdagmiddag naar Tony ging om een bouwpakket te kopen zij hij tegen mij dat mfx al sinds kort een einde heeft gekend door een enorme ruzie tussen marklin en esu.Er is volgens tony zelf een meneer van marklin dat komen uitleggen en die heeft daar 'de ganse voormiddag' aan de toonbank van de expo gestaan.

Nu zeggen jullie allemaal dat daar niks van waar is,maar wie heeft er dan gelijk?

En indien mfx wordt opgedoekt,wil dat dan zeggen dat ze ook mijn mobile station en het andere 'systems gebeuren' niet meer gerepareerd kan worden en ik een nieuwe besturingscentrale moet kopen?

En de Ecos van esu,hoe zit het daarmee? dat ondersteund toch ook mfx,of ben ik mis?  


'....'dit zijn woorden van Tony
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

Dit lijkt mij voor,zeker een grote firma als marklin,een eigenaardig verhaal.
Eerste was er al niks meer.(geen samenwerking)
Als tweede gaan marklin toch niet zeggen tegen zijn afnemers we hebben ruzie,dat verpest de afname.
Meestal komt er dan een door beide partijen gefingeerd verhaal met bla bla,en als conclusie dat het voor ons beter is dat men uit elkaar gaat maar dat ,nou ja vul maar in.
In goed nederlands heet dat een lul verhaal.
Maar zo gericht de vuile was gaan buiten hangen,dat doet een erkende firma niet.
Zou men dit wel hebben gedaan dan toch zeker eerst in duitsland,maar waar je ook kijkt nergens iets te vinden.
De kans dat men(esu of marklin)de service stopt is nul komma niks.
Maak je niet ongerust,nergens voor nodig.
wim