Diesel lok hercules

Gestart door ysbeer, 04 mei 2008, 14:08:29 PM

ysbeer

Ik heb mij 4 loks van het type hercules (er20)(br183) van roco gekocht
99 euro en werkelijk prachtige machines,ze lopen als boter.

Nadeel van alle roco loks is dat de steckteilen zo los zitten.
Even stevig schudden met de lok en zeker de helft valt er af.
Dat wil zeggen voor elke nieuwe lok een tube seconde lijm en alles vast lijmen.
Vaak gaat dat zonder dat je het ziet,maar op sommige plaatsen onstaat,als je niet heel goed uit kijkt een rot vlek.
Ook het aanzetten van de bijgeleverd delen blijft een ramp,even niet goed opletten en iets springt weg,tot nooit meer weerzien.
En van alles is er maar een,dus niet zo als mehano die alles bijna dubbel leverd.
Ook het aanzetten van die priegel delen (met soms te kleine gaten)is een regelrechte ramp.
Hoe zien jullie dit ?????????

nog een vraag,heeft iemand een foto van een hercules lok,maar dan wel het DAK .
Vraag is namelijk staat de typhone werkelijk tegen de rijrichting in,zoals roco dat doet of zit daar een model fout.
lijkt mij wat vreemd tegen de rijrichting in fluiten.
foto van het dak dus graag,ik hebn gegoogled maar niet gevonden.
Maarja wie ben ik.

wim

Gerolf

Wat die loszittende (en loskomende) stukjes betreft, kan Roco inderdaad nog wat leren.
Wat je specifiek model betreft: ik hoop dat anderen je kunnen helpen. Misschien lukt dat beter als je dit draadje verplaatst naar "buitenlandse modellen" [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

GeM

Dag Wim

gekend probleem, ik noem het 'de vallende ziekte' [;)]
Wat ik meestal doe met de kleine details is ze vastzetten met superglue GEL. Die vind ik persoonlijk makkelijker te doseren en te hanteren dan de 'lopende' versie, waarmee ik ook al lelijke vlekken heb gemaakt.

Een klein beetje op een stukje hout en dan met een speldenpunt zeer fijn aanbrengen. Bij relingen, ventilatoren etc... indien mogelijk doorboren en aan de achterzijde van de kast een speldenpuntje gel aanbrengen.

Gert
HO, 3-rail, NMBS/DB, III, Ecos I

jacques timmermans

Hallo Wim,

Een probate manier om de meegeleverde accessoires enigszins duurzaam te fixeren is ze met een beetje matte of zijdematte (conform de glansgraad van het rijtuig) vernis te verlijmen. Deze laat ten minste geen vuile sporen op de kunststof van de rijtuigen achter en vlekjes kunnen zo nodig met wat zuivere benzine verwijderd worden.

De te kleine opnameboringen is een probleem dat zich wel vaker stelt. Cirkelvormige boringen kunnen gemakkelijk uitgeboord worden, maar bij vierkante- en rechthoekige opname boringen is dat wat anders. Meestal schraap ik van de bevestigingsstift van het onderdeel met een scalpel een beetje materiaal af, en dan laat zich het onderdeel meestal wel zonder brokken monteren. Als het mogelijk is verstift ik hardnekkige onderdelen met een messingdraadje opnieuw.


Jacques Timmermans


ysbeer

Bedankt voor de tips.
Hier blijkt weer hoe nuttig het uitwisselen van tips is,die weet dit en die weet weer wat anders.
Zelf ben je toch meestal geneigd om wat je een maal doet,te blijven doen.

Een foto van het dak,of een bericht hoe die sirenes (toeters) nu eigenlijk moeten staan is er helaas nog niet

wim

stefanic

Stefan,
'specialist' in grootspoor, amateur in modelspoor: HO= dig NMBS | I dig NMBS | O~ analoog GILS
http://www.berail.behttp://spooreen.berail.be | http://gils.berail.be

ysbeer

Bedankt
Echt goed zien kun je het nog niet,maar het ziet er wel naar uit.
Wat zou in hemelsnaam de reden zijn of de anderkant op te fluiten.
Te hard anders??
Of blaas men achter als men vooruit rijdt.
Maar goed voorlopig maar laten zitten op het model,maar het staat heel vreemd.
wim

just4fun

citaat:
Geplaatst door ysbeer

... Wat zou in hemelsnaam de reden zijn of de anderkant op te fluiten ...


Ik kan niet opmaken uit de foto of er aan elke kop van de loc toeters staan opgesteld. Als dat niet het geval is (er staan dan enkel toeters aan 1 kant van de loc), zou het kunnen zijn dat de kop met toeters meestal de voorkant van de trein is, zodat er minder viezigheid in de toeters terecht komt (vliegjes, enzo) voor een betere werking op langere termijn. Zomaar een gedacht ...
Paul

ysbeer

Aan beide zijde staan twee toeters,maar allebei naar binnen gekeerd.
Dat van die vliegjes en vuil zou wel eens een reden kunnen zijn.
Maar een raar gezicht blijft het.
Bij een lok (van roco)had ik zal omgedraaid,en vast gelijmd.
Ik moet zeggen dat ze dan veel beter op het dak passen,maarja het schijnt dus toch achterwaarts te moeten.
Die twee laat ik echter lekker staan.
Geen zaak zo vreemd of je ziet het wel ergens,denk ik maar
wim