Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Railsystemen - enqu

Gestart door doomslu, 04 mei 2008, 10:21:42 AM

Geert SBB 460

Hallo,
Schaduwstation: c-rail
Bovenbouw:k-rails
Besturing: cs 2 + boosters
Verlichting en scenery: 6021 + 6040
Zoals te zien in mijn draadje "Belgisch/Zwitsrese baan
Gr, Geert

Eres

Ik ben pas weer begonnen Had eerst 40jr geleden Marklin maar nu dus Fleischmann. Heb inmiddels 4 loks oa Fleischmann en Roco en ca 10 wagons alle van Fleischmann

Omtrent rails daar ben ik nog niet uit Dit zal Roco, Peco of Piko worden

Groetjes

Wim

vanmiegroet

marklin c rails overal .
Gebruik mobil station van marklin maar wil ook central station .
Ben van plan voor een bedieningspaneel te maken voor meer speelmogelijkheden
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

TreinTeLaat

*  overal Märklin C-rails   (H0)

*  Besturing: 1x Mobile station, naar toekomst toe: Nieuwe Moblie stations en zelfs als er geld is: Nieuw Central Station van Märklin.

*  Schakelborden van Märklin: 4x "schakelbord met terugmelding" voor telkens 4 wisselaandrijvingen
 2x "Seinschakelbord" voor mijn speciaal ontworpen Schaduwstation
 1x Schakelbord voor lichtkringen  (naar toekomst toe wordt dit uitgebreid)

 (Seinen, wisselaandringen en lichtkringen op aparte transfo)
 (enkel wissels die nodig zijn, worden aangedreven, wissels op afstelsporen en wissels bij het buitenrijden van het schaduwstation zijn niet aangedreven !!)

*  Gebruik vooral gewone wissels (Märklin 24611 en 24612)
 In het schaduwstation bij gebrek aan plaats  enkele boogwissels gecombineerd met gewone wissels.
 In schaduwstation een 3-wegwissel bij het uitrijden
 Afstelsporen met 3-wegwissels
 Slanke wissels in stukken waar het gaat

*  Gebruik van zoveel mogelijk R3 en R4-bochten (vooral op zichtbare plekken)
 Door beperkte plaats soms is dit gereduceerd tot R2 en R3-wissels
 Ik vermijd R1-bochten, wel enkele boogwissels en 2 keer R1-bochten gebruikt (maar met steeds mogelijkheid R2 en R3 te gebruiken)

*  Materiaal vooral van Märklin
 Viessmann voor de verlichting
 Locs en goederenwagens van Märklin
 Ook hele hoop personenwagens van Märklin (velen nog in verpakking), maar die ga ik niet gebruiken omdat ik perfect op schaal 1:87 kan rijden...
 Locs van LS Models (Belgische locs, veel verschillende soorten)(zijn prachtig qua detaillering)
 Personenrijtuigen vooral van LS Models
 en ook:
 Roco "Clean"-wagen (binnenkort meer) , I6 van Roco (als ik ze nog ergens vind)

*  Ik rijd in tijdperk VI, maar uiteraard is er ook veel materieel van tijdperk V op mijn baan (omdat het nu eenmaal in elkaar overloopt...)
bvb. De I11-rijtuigen zijn Ep. V, maar rijden ook in Ep. VI

* Omdat ik tijdperk (V en) VI rijd, heb ik eigenlijk bovenleiding nodig, maar dat kost FORTUINEN om dat te kunnen betalen...
 Dus Bovenleiding is iets voor wanneer de portemonnee het echt kan betalen...

Riny

Mijn modelbaan bestaat uit;

M?rklin Digitaal en Roco H0e analoog.

Materialen: K- Rails, Roco H0e- rails, 60210, IB, Ecos 1, Tams mastercontole, 3x Tams Booster B2, 20x Viessmann 2511, 20x Viessmann 5217, partij Viesmann seinen, 79 locs + bijbehorende rijtuigen en goederenwagons, FCS, (Trein-software) Windigipet 2009 en FCS software Koploper 7.4 en verder alles wat ik vergeten ben.

Ik ga, na deze hitte, herbeginnen aan mijn 4de of 5de modelbaan (ik weet het niet meer)

mdvholland

citaat:
Geplaatst door doomslu

Beste modelspoorders uit Belgi? en Nederland (en uit ?), graag had ik van jullie vernomen welk spoormateriaal jullie zo allemaal gebruiken. Het antwoord mag in dit draadje, maar ook per mail. Om een zo goed mogelijk overzicht te krijgen reken ik op een massale reaktie. [;)]


Beste Luc en anderen,

Z-spoor is mijn schaal. Deze Nederlander met veel schoonfamilie in Nederlands en Belgisch Limburg rommelt wat met kits (verbouw) en hoopt ooit nog eens een baantje te bouwen dat zich situeert in de grensstreek B-NL. (het prachtige Z-baantje van forumlid Pieter (dat afgelopen jaar goed scoorde in MSM-baantjes wedstrijd!) is wat dat betreft voor mij een inspirerend voorbeeld).
Marklin is hoofdleverancier van spoor en materieel. Het aanbod aan rijtuigen, wagons en locomotieven in Z is beperkt voor het Belgische en zeer beperkt naar Nederlands voorbeeld - maar er is wel wat. De niche-markt wordt door de "kleinserienhersteller" af en toe verblijd, zo heb ik een NS "sik" (locomotor) in Z en enkele NS rijtuigen. Voor Belgie is er de bolle neus, een diesel rangeerlok en twee typen stomers, en een aantal goederenwagens verkrijgbaar.
Geinteresseerden kunnen een kijkje nemen op http://groups.yahoo.com/group/Z_Schaal_NL/ voor een NL-talig forum over Z-spoor.  Niet zo heel actief, maar er zijn wel een aantal leuke fotos etc te zien. En natuurlijk op dit forum onder de Z pagina?s [:D]

Matthijs

stanny

n spoor, roco rails (of de fleischmann zonder bedding), koploper met IB COM en loconet van uhlenbrock. wisselaandrijvingen roco.

stijn

donaganda

Mijn baan word volledig opgebouwd met c-rails. Ben ik zeer tevreden over.
Donald
 

Franky

Beste spoorders,
Ik rij HO Fleishmann, voor de zichtbare rijwegen de Profi-rail en voor de blinde rijwegen de standaard rail.  Daar waar kan is altijd meterspoor gebruikt.
Ik weet dat dit misschien niet de beste keuze was destijds, maar ja het werkt goed en vervangen is ondenkbaar.
Franky

Steam.N

Ik rij analoog, peco sporen code 55
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ysbeer

Ik rij ook analoog,met ROCO rails  code (nee dat vertel ik niet)[:)][:)]

wim

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door ysbeer

Ik rij ook analoog,met ROCO rails  code (nee dat vertel ik niet)[:)][:)]

wim



83[}:)][:D][;)]

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

swarol

ik rij met roco multi-mouse, sporen roco en lima
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Paulogic

Sinds kort ...
Code 143 ... [:D][:D][:D] Yep Peco spoor O [:I][:p]
mvg,
Paul(ogic)