Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Railsystemen - enqu

Gestart door doomslu, 04 mei 2008, 10:21:42 AM

doomslu

Beste modelspoorders uit Belgi? en Nederland (en uit ?), graag had ik van jullie vernomen welk spoormateriaal jullie zo allemaal gebruiken. Het antwoord mag in dit draadje, maar ook per mail. Om een zo goed mogelijk overzicht te krijgen reken ik op een massale reaktie. ;)
Jullie mogen ook de gebruikte system in jullie clubs er bij betrekken, maar geef dan wel even op in welke club.

Om duidelijk te maken wat ik wens, zal ik zelf van start gaan.
Ik werk uitsluitend in H0. Op mijn oude baangedeelte liggen Lima rails en wissels (lekker goedkoop in die tijd). Voor het nieuwe deel heb ik geopteerd voor Piko-A spoor (code 100) in het onzichtbare gedeelte (alweer wegens de gunstige prijs/kwaliteit verhouding). De wissels van het schaduwstation zijn gerecupereerde wissels van, voornamelijk, Roco en Fleischmann.
In het zichtbare deel gebruik ik Tillig-elite (code 83). Vooral de slanke wissels hebben me over de streep getrokken :p. Ik heb ze allemaal gemaakt uit bouwpakketten, zodat ook gebogen wissels mogelijk zijn. Een deel zal uitgerust worden met betonnen dwarsliggers (ik rij tijdperk V).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

ERVIN

Veel heb ik hier eigenlijk niet te zeggen, want mijn volledige baan, inclusief de wissels en kruisingen, zijn allemaal van Fleischmann, ik gebruik de Profi-rails,en alles is in HO.

thalysken


Ik gebruik al altijd de C-rails van marklin. Ik rij tijdperk v. En heb de central station met de mobile station (marklin). En dat werkt uitstekend.


nick_9450

hier moet ik me bij thalysken aansluiten.
ik ook rij tijdperk 5  met m* ms en c-rail's

zelf zit ik in oost-vlaamse modelbouw vereniging in aalst door wordt op k en c-rails gereden en via mr direct en koploper

grtz nick

adrievans

In het schaduwgedeelte gebruik ik Roco rails van mijn oude baan.
Op het zichtbare gedeelte komt Tillig elite.
O ja,ik heb schaal HO.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Arbeco

Zowel op mijn eigen baan als op de clubbaan (Messieux-Walemons), heb ik gebruik gemaakt van Roco-Line zonder ballastbed. Ik ben van mening dat er niets zo mooi is dan een zelfgemaakt ballastbed, en de Roco-sporen zien er fraai uit. Zelfs op de clubbaan, als er lange tijd niet op gereden is, is het bijna niet nodig om de sporen te reinigen. Uit voorzorg doen we dit meestal wel hoor...[;)]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

ysbeer

Ik gebruik op de gehele baan uitsluitend ROCO code 83 en voor de opstel sporen (schaduw) roco code 100.
Idem voor de wissels.
Alles zonder ballastbed (van roco)
wim

erik de noorman

Voor het schaduwstation M rails en wissels (erfstukken). Voor het zichtbare gedeelte Marklin K flexibel, Lima en Mehano rails ( zelfde reden als Luc de prijs)zelf verbouwd naar 3 rail. Op de nieuwe gedeeltes Piko A code 83 eveneens verbouwd naar 3 rail.
De wissels in het zichtbare gedeelte Marklin K, Lima en Mehano eveens verbouwd. In de toekomst wissels van Piko code 83. Waarom nu Piko A code 83. De goede prijs kwaliteit verhouding.


Erik

Gerolf

RocoLine zonder bedding, overal flexibels, zelfbouw wissels,
Recent Tillig rails op Rocoline bielsmatten (die ik nog massaal over heb van de wisselbouw)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

janjozef

Voor mij peco code 100 en voor de club MTD de ene ook peco code 100 de andere zijn fleischmann profi-rails, en de wisselstroombaan marklin K-rails en M-rails voor het schadustation, dat laatste is een grote stommiteit

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

geremila

Hey Jan,
Van waar de opmerking dat dit een grote stommiteit is? Ikk heb ook nog een heleboel M-rails en wissels liggen en dacht deze ook een bestemming te geven in het niet zichtbare gedeelte?
Om op de poll te antwoorden: M-rails van Markiln in voorraad, overgeschakeld naar K-rails en nu aan het overwegen vanwege de goede rijeigenschappen om de nieuwe baan uit te bouwen in C-rails mist ik deze perfect kan verweren... dus allen Marklin. Rijden digitaal, schakelen analoog tenzij er iemand mij kan overtuigen :-) (kostprijs en eenvoudigheid speelt hier ook in mee daar ik geen electronicawonder ben...
citaat:
Geplaatst door janjozef

Voor mij peco code 100 en voor de club MTD de ene ook peco code 100 de andere zijn fleischmann profi-rails, en de wisselstroombaan marklin K-rails en M-rails voor het schadustation, dat laatste is een grote stommiteit

Jan

groetjes,

Mike

Ludwig

Ik heb een Marklin k 3 rail baan maar beschik ook over een kleinere 2 rail Piko A baan.
Ik kon en kan nog altijd moeilijk beslissen.
En waarom?
Ik vind het Marklin systeem in zijn geheel knap maar duur.
En het 2 rail systeem is dan weer natuurgetrouwer .
Tja, het is wikken en wegen.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

dirkske

Den deze rijd vooral op Fleischmann-profi, maar de laatste tijd durf ik me ook wagen aan de Fleischmann model-rail omdat ik het zelf ballasten (of hoe je dit ook mag noemen) wel leuk vind.
Groet Dirk.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

conducteur

momenteel uitsluitend c-rail(bij bouw van baan zullen de c-rails hoogstwaarschijnlijk gerecupereerd worden voor het schduwstation(als dat er komt) zichtbare delen met k-rail)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Stefan Appelmans

Alles is Peco code 100, behalve twee gebogen wissels in piko A.
stefan.