Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Type 12

Gestart door argilla, 30 april 2008, 09:29:58 AM

dgrr57

#120
citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Ik heb nog niks gehoord of gezien. Verwacht Guido dat ik zelf een mailtje stuur?



Ze zijn er allemaal [;)]
Ik ga de mijne morgen namiddag halen [:)]

T03

#121
Ik heb mijne 1202 gisteren afgehaald, rijd voortreffelijk, was het wachten waard.

SpGr[;)]
Marc
"I have a train riding in my brain"

dgrr57

#122
Mijne 1202 is thuis, met een stel K1.
Wat kan ik zeggen : bedankt Guido voor dat prachtig machine [:D][:)][;)]

B-Cargo

#123
heb vandaag de 12.004 gaan afhalen in Diepenbeek [:)]. De museumversie 12.004, gelijkstroom+digitaal. Zij staat terug in de museumbewaarplaats te Leuven en niet meer te Treignes zoals de bijgevoegde info vermeldt. De 1.002 heeft sinds enige jaren de 12.004 zijn plaats ingenomen. Echt een prachtige realisatie die loc! proficiat! Ik heb de loc thuis eens uitvoerig bekeken, de linkse windgeleide plaat staat vooraan naar buiten gekromd.. Heeft er iemand dat nog opgemerkt?
Verder picco-bello!

Groetjes

janjozef

#124
Bij mijn 12003 staan de windleiplaten netjes symmetrisch,

Jan

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

janjozef

#125
Morgenavond dinsdag houden we bij MTD een rijavond voor type 12, waarbij al minimum 3 stuks aanwezig zullen zijn, ik zal de resultaten hier woensdag zetten. De mijne heeft geen enkel probleem niet voorwaarts, niet achterwaarts, allles wat recht moet staan staat recht wat schuin moet staan staat schuin

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

#126
Hey Jan, kunnen daar dan eens wat foto's van gemaakt worden??[:p]

tonycabus

#127
Een schot in de roos, die T12. Gefeliciteerd, Guido!!!
Superschoon machien, rijdt voortreffelijk, prachtgeluid, iedereen heeft er alleen maar superlatieven voor. Een vrij bescheiden oplage aan zo'n prijs, da's meer dan waar voor je geld vind ik.
En tussen haakjes, een reeks 21 kon me ook verleiden (heb al een 27 en weinig censen!). Enig minpunt is de decoder-interface[V]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

janjozef

#128
zal zien er foto's van te maken
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

ERVIN

#129
citaat:
Geplaatst door janjozef

zal zien er foto's van te maken



Waarvoor dank.[;)]

modelbaanHO

#130
Hierbij de door Jan beloofde foto's. Gisteren waren er 3 leden van MTD die hun lok hadden meegebracht. Spijtig genoeg waren er enkele leden niet aanwezig, anders hadden we 5 verschillende uitvoeringen bij elkaar gehad. E?n van de modellen is geen recente uitvoering... kwestie van te kunnen vergelijken tussen het oude model van Olaerts-Philotrain en het nieuwe model.

Voor meer foto's kan je terecht op mijn website (+/- 30 foto's) http://www.modelbaanho.be

Hier alvast een voorsmaakje






Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

7003

#131
Ik heb ook een 12004 met alle opties.
Prachtig model gewoon!

http://nl.youtube.com/watch?v=B9IgfHnoJA0

ERVIN

#132
Waaw [:0] mooie locs hoor, en eveneens hele mooie foto's , waarvoor dank.[;)]

Mr-tsjoektsjoek

#133
Inderdaad, mooie foto's.

En al de lovende kritiek is meer als terecht.  Ik heb de mijne ook gaan halen bij Guido, hij heeft al veel rondjes gereden op mijn baan, ik krijg er maar niet genoeg van...[:D]

Het was trouwens een mooie trip om de lok af te halen.
Op zondag 28/12 met een shoppingbiljet van de NMBS naar Hasselt gereden, daar de bus genomen naar Diepenbeek. De buschauffeur zei me af te stappen aan de halte van Diepenbeek, hij passeerde niet bij Olaerts. Dan maar te voet naar Guido, ...kleine 4 km, brrr 't was koud.
Guido vertelde me dat ik de verkeerde bus nam, ipv 20a moest ik lijn 36 nemen, 'dan komt ge uit bij de kerk, 600 m verder'.
Goed, naar de bushalte aan de kerk : Geen bediening op zondag, dan maar te voet terug,...[:I][:I][:I]

Maar het plezier een prachtig model te zien rijden op mijn baan 's avonds deed alle koude van die dag vlug vergeten.

Conclusie van die dag : neem geen openbaar vervoer in het weekend [:D][:D][:D][:D]

janjozef

#134
Is er eigenlijk iemand die kan zien welke van de 3 de oude versie is, deze had in de test eveneens goede rijeigenschappen.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem