Attractief alternatief voor modelgebouwen

Gestart door jacques timmermans, 26 april 2008, 10:40:08 AM

jacques timmermans

Op de internetsite van de Duitse stad Neuwied: http://www.neuwied.de kunnen excellente voorbeelden van Duitse historische gebouwen, spoorweggebouwen en rijdend materiaal op schaal 1:87 kunnen kosteloos gedownload worden. Op de homepage moet dan vervolgens de link ?Stadtgeschichte zum ausschneiden? aangeklikt worden. Zeer interessant zijn de voormalige ringlocloods met bijbehorende nevengebouwen en de ?Schmidt hoek? een groter vakwerkhuis, die ook op een Belgisch getinte modelbaan niet zullen misstaan.

De gebouwen kunnen zowel als driedimensionale gebouwen of als halfreli?f gebouwen voor achtergronden gebruikt worden. De PDF en power point bestanden moeten nadat ze zijn uitgeprint op wat dun karton verlijmd worden, waarna ze gebouwd kunnen worden. In de toekomst zullen er regelmatig nieuwe gebouwen op de site toegevoegd worden. Alternatief zouden de gebouwen ook op dun polystyreen gelijmd en uitgesneden kunnen worden, waardoor ze zeer veel aan stabiliteit winnen. Wie zich daarboven nog de moeite getroost om de ramen en deuren eerst uit te snijden (snijplotter) en dan van modelramen en ?deuren voorziet verkrijgt alzo perfecte modelgebouwen tegen een zeer geringe kostprijs.

Jacques Timmermans

doomslu

#1
Leuke tip, Jacques. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

#2
Kan interessant zijn. Van mij mogen ze nog gebouwen toevoegen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frank_N

#3
Ziet er goed uit.......
Weet iemand een manier de schaal te verkleinen naar 1:160[?]
De tekeningen openen lukt me sowieso al niet[8)]
Ik heb (Vista) dus Windhoos ViesBah premium.
Vooral de lokloods ziet ee goed uit!!
Dank voor enige reactie...........
Groet van Frank

ruben13

#4
invoegen in word en dan ergen kijken waar ge da maten kunt instellen
die maten doet ge door 87 en dan maal 160

MickeyMouse

#5
Heeft niks met Vista te maken...
Bij mij openen die perfect. Het zijn powerpoint files.

Geert

T03

#6
Bedankt voor de info Jacques.
[:)]
SpGr
Marc
"I have a train riding in my brain"