interessant gebouw voor uw treinbaan

Gestart door loksound2, 16 april 2008, 16:09:29 PM

poco loco

De foto's van Athus zijn in ieder geval langs Brugge gepasseerd...

Luc

Mr-tsjoektsjoek

citaat:
Geplaatst door LokSound

terwijl ik verder uw voorstellen bekijk, graag uw mening over dit:






Ja Patrick, die heb ik direct herkend : 'ons' station van Poperinge.[:D][:D][:D][:D]

Ik moet wel opmerken dat dit een typisch Westvlaams stationstype is.  Van de voormalige Soci?t? Anonyme des chemins de fer de la Flandre Occidentale.

Stationsarchitectuur in Belgi? Deel I vanaf pagina 118. [:)]
Daar vind je alle verdere informatie omtrent dit type.

Persoonlijk vind ik echter het voorstel om eens een typisch belgische goederenloods te ontwerpen een prima idee.
Hierin is er ook enigzins een vorm van standaardisatie.

Misschien iets kleins ? Liefhebbers kunnen altijd meerdere dozen samenbouwen tot een groter geheel.  Zelf ben ik twee Kibri stations en de Kibri goederenloods uit dezelfde reeks  aan het samenbouwen tot een groot station (genre Treignes).

Groeten Mr tsjoektsjoek.



argilla

Wat mij opvalt in dit geheel is toch wel de vraag naar een gedegen goederenloods. We hebben al een  B-station ( Kibri) en ook een sein huis, dus lijkt het me wel logisch om nu een goederenloods ( nb die van Turnhout das een mooie en lange, trouwens het sation  "met" overkapping ( helaas afgebroken) dat mag er ook wezen hoor) ) op onze baan te krijgen.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

Waarom geen goederenloods zoals de (jaren geleden afgebroken) goederenloods van het station Hoboken-Polder (toen nog gewoon Hoboken)
Waar is die mooie tijd gebleven (stoom, geen bovenleiding en mech. signalen)

Met vriendelijke groeten
Peter

modeltreinbart

Dat type van goederen loods is ooit eens uit gebracht in gipsversie maar ik weet niet exact door wie of welk bedrijf ?
Er zijn maar 2 schone werken : Vuurwerk en sommige vrouwen hun achterwerk. :-)

hobbyist

In Anseremme staat nog een goederenloods van dit type. Wat er met het station gaat gebeuren weet ik niet, maar het is niet meer in gebruik. Hopelijk wordt het gerestaureerd. Wat ik heel spijtig vind, is dat de seinhuizen in Neerpelt staan te verkommeren. Denkelijk worden deze afgebroken als alles is geinstaleerd in het station van Mol. Over het bovenvermeld type station was ooit en artikel verschenen in MSM met tekening voor zelfbouw.

railman56

iemand al aan gedacht om een watertoren te bouwen[?]
dit is niet zo gemakkelijk zelf te maken (denk maar aan al die ronde en konische vormen) en zal zeker niet misstaan op een modelbaan
het is maar een idee
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

dgrr57

citaat:
Geplaatst door railman56

iemand al aan gedacht om een watertoren te bouwen[?]
dit is niet zo gemakkelijk zelf te maken (denk maar aan al die ronde en konische vormen) en zal zeker niet misstaan op een modelbaan
het is maar een idee
marc



Bestaat al bij Paul Bellon [;)]

doomslu

Zelfbouwprojecten van watertorens : zie MSM 9 en 25.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

n/a

En die in MSM beschreven watertoren verschijnt weldra, naar ik hoorde, bij MTE in Blankenberge als kit.