Nieuwe containerwagons type Sgnss

Gestart door BD1701, 09 april 2008, 23:29:19 PM

BD1701

Beste forumgenoten, is het mogelijk dat ik de laatste dagen nieuwe containerwagons gezien heb van het type Sgnss in de groene B-Cargo kleuren, met een wit vlak op de wagon en daarin een opschrift ofzo van IFB (weet ik nie zeker) of was het iets anders die in dat vlak stond?? Kan iemand mij daar iets meer over zeggen, hopelijk ook met foto, zodat alles nog duidelijker wordt.
Ik ben trouwens nog steeds op zoek naar alle eventuele verschillende uitvoeringen van de containerwagons type Sgnss en Sgns, zowel de bruine, de witte, als de groene B-Cargo versie ervan. Wat zijn alle verschillen dus (indien er zijn)? Foto's zijn meer dan welkom

Alvast bedankt
 

Jurgen

Op onderstaande link kan je wat info vinden over het type Sgns(s) zelf. Het is de fiche zoals die op de site van B-Cargo staat. [;)]
https://ecms.bcargo.be/DMS/ds/nl/272618

Let wel op, het is in PDF formaat en je hebt dus Acrobat Reader nodig, maar dit kan je makkelijk van internet downloaden.

Was het dit dat je zocht?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

kdlf

De wagons die je gezien hebt zijn inderdaad van IFB, deze worden gebruikt voor onze trafiek tussen Zeebrugge en Duisburg. Deze wagons worden gehuurd van B-Cargo (nummering 35 88 4552. Verder hebben we ook nog:
33 88 4910: Blauwe 4-assige wagons type Sgnffs
33 88 4961: Bruine 6-assige wagons type Sggrmmss
35 88 4951: idem
35 88 4563: Blauwe 4-assige wagons type Sgnss
35 88 3902-3903-04: Bruine 4-assige wagons type Rs
25 88 4433: B-Cargo groene 2-assige wagon type Lgnss
25 88 4432: Bruine 2-assige wagons type Lgns

EAOS wagons waren van IFB en hebben we verkocht aan Polen, daar worden ze nu gebruikt om kolen te vervoeren.

Greetz, Kristof (Planner IFB Zeebrugge)
Kristof

BD1701

Alvast hartelijk bedankt voor deze zeer nuttige info Kristof. Heb je ook foto's van deze verschillende wagons, of weezt je iemand die daar foto's van heeft, laat mij dan iets weten.

Alvast bedankt