Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

N-schaal suggesties voor MSM

Gestart door Roderik, 21 maart 2005, 10:11:02 AM

Roderik

Voor de dioramawedstrijd in schaal N heb ik slechts 1 woord: HOERA !!! Dat kan op geen beter moment komen. Ik denk er al serieus aan om deel te nemen. Nu alleen nog tijd vinden om er aan te beginnen.

Wat die N-artikels betreft, moeten we nu ook niet alles in 1 keer willen.

Als er nieuwigheden zijn, dan kan daar misschien de aandacht op gevestigd worden op het "Belgische modellen"-forum.

De forum-leden hebben bijvoorbeeld de smaak van het "live" ontmoeten te pakken en wie weet kunnen we daar ook voor schaal N een positieve impuls geven en gezamelijk artikels schrijven.

Vanderkelen Roderik

"Zonnige groeten uit St-Pietersbergen"
Always be modelling!

tonycabus

In MSM 37 werd toch aandacht besteed aan spoor "0"? We zijn dus niet zo'n besloten kliekje, denk ik...

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Havoc

citaat:
In MSM 37 werd toch aandacht besteed aan spoor "0"?


En wanneer komen de anderen? Jullie missen enkel nog Z, N, TT, I, II, III, G, en alle varianten zoals H0e, H0m... [}:)]

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

marctje

Beste N-ers, ik heb afgesproken met Peter Emmrechts, ik hoop dat dit de juiste persoon is, om een reportage te maken van de N-baan bij MTD, hiervoor zal ik mijn Belgisch N-materiaal gebruiken en zullen jullie dit wel lezen en zien in MSM.

marc
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

n/a

Oih,oih ik heb blijkbaar op lange tenen getrapt en de zelfingenomenheid van een aantal personen getart.Ik vind de reakties overigens niet terzake en naast de kwestie.
Ik zal een positief voorstel doen.Er is een uitstekend N-baner tijdschrift weliswaar Duitstalig -te mijden voor sommigen- maar meer dan de moeite waard om zich in te schrijven "NBAHNMAGAZIN"uitgegeven door www.Alba-verlag.de.En nu beste N-baners allen daarheen, dan kan de rest nog doen wat ze graag doen.[:D]

Gerolf

Misschien zijn andere schuilnamen beter passend bij je, 'toffe'. Je reacties vind ik niet in verhouding tot de rest van de discussie.
Ik ben het ermee eens dat MSM in het verleden niet zo veel aandacht besteedde aan andere schalen en spoorbreedten. Gezien het doelpubliek, waar HO sterk vertegenwoordigd is, lijkt me dat echter niet zo vreemd. Ik denk trouwens dat de idee?n uit vele HO-artikels vlot toepasbaar zijn in andere schalen.
In plaats van mensen te proberen weg-lobbyen van MSM, en dus ook van dit forum, kan je misschien beter de oorspronkelijke vraag van deze draad oppikken: welke artikels/onderwerpen zouden interessant zijn om te publiceren in MSM.

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

Beste N-schalers,

Ik ben nu al een paar dagen ingeschreven op een paar Yahoo-forums voor N-schalers en daar worden heel nuttige discussies gevoerd over allerlei wat te maken heeft met N-schaal en met veel meer blijkbaar. E?n forum bespreekt alles voor N-schaal voor de periode 1949-1970.
Er wordt bijvoorbeeld uitgelegd hoe je van je oude zetels boompjes maakt. (met de mousse wel te verstaan. [;)])
Ook gaat er een "draad" over de minimum draaicirkel voor "grote" stoomlocs.
Kortom heel wat info die zo in MSM kan en waar andere schalen ook wat aan hebben. Ik ga me in elk geval eens verdiepen in het maken van boompjes en gerecycleerd strooimateriaal. Als je daar nog een fototoestel bij zet en een computer is je artikeltje zo geschreven.

Vanderkelen Roderik

"Zonnige groeten uit St-Pietersbergen"
Always be modelling!

n/a

N is for N(onsens)[?] Modelspoormagazine heeft vanaf zijn ontstaan de Belgische modelspoorkaart gespeeld en zal dat,hopelijk,blijven doen.Ze hebben het inderdaad hoofdzakelijk over Ho banen maar dat is doodeenvoudig omdat de andere schalen h??l weinig Belgisch materiaal te bieden hebben.Dat wil daarom niet zeggen dat "andersschaaligen" in de kou worden gezet door MSM:de artikels over vervuilen,realistische wagonladingen ,kis zijn universeel toepasbaar en kunnen dus ook door N-spoorders toegepast worden.Zelfs de banenplannen kunnen ,mits wat rekenwerk,vertaald worden naar N schaal.In plaats van met modder te gooien op dit forum zouden de N-spoorders die op hun 1/160 teentjes getrapt zijn eens zelf iets kunnen schrijven over hun baan of een mooie lezersbrief schrijven naar de redaktie .En waarom niet een draadje beginnen op dit forum,wie weet wat het teweegbrengt?
[:(!][:(!][:(!]

Sir Spencer.




 

Roderik

Euh... Spencer, dat was toch de start van deze discussie? Als we blijven afwijken van de hoofdzaak, is het niet zo makkelijk om de discussie te volgen, maar ik geef je volledig gelijk.
Als er dus suggesties zijn; All? HO !!! [;)][;)][;)]

Vanderkelen Roderik

"Zonnige groeten uit St-Pietersbergen"

RODERIK, het is NIET "All? HO" maar "All? N" (Tony)
Always be modelling!

marctje

Jongens, jongens toch wat een kabaal om een kleine schaal. Ten eertse is er genoeg belgisch materiaal in N, om een deftig artikel te schrijven, momenteel op de markt. Vroeger was dit anders en kan ik best begrijpen dat MSM hiervoor minder aandacht had. Maar met de komst van MTE in Blankenberge die het gat in de markt opvullen waar Verborgh het gelaten heeft is er toch voldoende materiaal om hierover een artikel te maken, hetwelk dus ook staat te gebeuren. Dus commentaren over wellens en nietes N of HO in MSM laten we hier liever achterwege, laat de redactie van MSM zelf beslissen wat er gaat gebeuren (hiervoor worden ze tenslotte betaald) en wat er moet verschijnen.

marc
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Roderik

Ok?. Daarmee is deze discussie dan ook gesloten.

Het was zelfs nooit de bedoeling er ??n van te maken.[B)][V][B)]

Persoonlijk vind ik het erg dat een voorstel steeds moet uitmonden in een soort van "hard tegen hard". Ik zal daarom in de toekomst wat kalmer aan doen met suggesties of voostellen te doen op forums. Het groeit veel te snel boven je hoofd.

Sorry Tony, ik kon het alleen maar proberen...

Bedankt voor jullie reacties. Tot nog eens... [xx(][xx(][xx(][xx(][xx(]
Always be modelling!

ANDY

citaat:
Geplaatst door marctje

Jongens, jongens toch wat een kabaal om een kleine schaal. Ten eertse is er genoeg belgisch materiaal in N, om een deftig artikel te schrijven, momenteel op de markt. Vroeger was dit anders en kan ik best begrijpen dat MSM hiervoor minder aandacht had. Maar met de komst van MTE in Blankenberge die het gat in de markt opvullen waar Verborgh het gelaten heeft is er toch voldoende materiaal om hierover een artikel te maken, hetwelk dus ook staat te gebeuren. Dus commentaren over wellens en nietes N of HO in MSM laten we hier liever achterwege, laat de redactie van MSM zelf beslissen wat er gaat gebeuren (hiervoor worden ze tenslotte betaald) en wat er moet verschijnen.

marc



Inderdaad zo denk ik er ook over!

ANDY

doomslu

Laat de moed niet zakken, Roderik !

luc
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Roderik, je hebt volkomen gelijk. Spencer, marctje en doomslu ook trouwens. Ik wou eigenlijk vooral reageren op minder 'toffe' reacties...

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

tonycabus

En ik Ekspres niet, hopend dat "toffe" de hardheid van zijn reactie zou inzien. Refereren naar een Duits magazine, daartegen is geen bezwaar, MSM is niet het enig zaligmakende.
Vergeet ook eens niet hoeveel groter de Duitse markt is!! Overvloed aan modellen en vele duizenden meer N-spoorders dan bij ons!
(Maar toch zijn er al een aantal fabrikanten afgevallen[:(])
Ik vind Spencer's reactie zeer goed geformuleerd en nu hoef ik het niet meer te zeggen. Ook hij draagt regelmatig mooie stenen bij aan MSM en ik kan hem alleen maar danken voor het verdedigen van collega's-redakteurs (die dat trouwens meer voor jullie plezier doen dan voor centen [;)])

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)