Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

N-schaal suggesties voor MSM

Gestart door Roderik, 21 maart 2005, 10:11:02 AM

Roderik

Beste N-schalers,
Ik lees regelmatig op het forum dat HO-schaal te veel wordt voorgetrokken in de artikels in MSM. Enerzijds is dit vrij normaal omdat HO het populairste is (dat blijkt ook uit de Poll). Anderzijds kunnen we misschien het tij een beetje keren als we zelf een aantal suggesties doen... Ik stel maar voor:
Je hebt zelf een N-baan (al dan niet in opbouw). Stel misschien eens voor dat ze van je baan foto's komen nemen en schrijf er wat bij.
Stel zelf eens een artikeltje voor over zaken die je hebt gemaakt. Ik heb al heel wat websites gezien waar zeer interessante zaken op staan die zo in het tijdschrift kunnen...
Je hebt een uitgebreide collectie Belgisch N-schaal materiaal. Waarom geen bespreking?
Per slot van rekening: Als we ons lijfblad willen sterk houden, moeten we er zelf ook aan werken.
Misschien kan hier een overzichtje gestart worden van waar we als N-spoorders in ge?nteresseerd zijn of nog missen qua artikels in MSM. Of stel zelf eens voor wat je graag wil bespreken... (De redactie zal graag meelezen ;))

Vanderkelen Roderik

"Zonnige groeten uit St-Pietersbergen"
Always be modelling!

tonycabus

Goed gezien (en gezegd), Roderik!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

marctje

ik heb zelf een hele hoop belgisch materiaal ik wil gerust proberen om een artikel te maken ( heb dit nog nooit gedaan ) en voor eventuele foto's kan ik gebruik maken van de clubbaan heb wel geen proffi toestel  laat maar eens iets weten

marc
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

Gerolf

Is 'St-Pietersbergen' de naam van je baan? Je website? Op je profiel kon ik niets vinden en het interesseert me wel (anderen misschien ook)!

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Roderik

St. Pietersberegen is de naam van mijn toekomstige baan. Ik zit nog in ontwerpfase maar sinds mijn bezoek aan Mini Train Expo heeft alles een meer concreet beeld gekregen.
Alles zal stap voor stap uit de doeken worden gedaan op een website maar dat zal nog een beetje tijd kosten.
Als het zo ver is, laat ik je wel iets weten...

Vanderkelen Roderik

"Zonnige groeten uit St-Pietersbergen"
Always be modelling!

tonycabus

Goeie voorbeelden gezien daar, Roderik?

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Roderik

Zeker en vast. De Luxemburgse N-schaalbanen zijn klein maar zeer sfeervol en afgewerkt.
Ik weet spijtiggenoeg de naam niet meer van de persoon die ons rondgeleid heeft (Ik denk dat het Hubert was) maar moest elke expositie met zoveel enthousiasme worden gedaan, ons cultureel leven zou er goed bij varen.
Een aanrader !!!

Vanderkelen Roderik

"Zonnige groeten uit St-Pietersbergen"
Always be modelling!

ANDY

Ja op de Mini Train Expo heb ik ook een goede rondleiding gekregen! Bij iedere baan kreeg ik heel veel uitleg en bij iedere baan opende hij ook de vitrinekasten om het binnenwerk van de banen te laten zien!

ANDY

nmbs

ja moet zeggen dat het de moeite was/is.  Spijtig dat er maar 5 banen zijn [:D].  http://www.minitrainexpo.be  Vanaf nu is er blijkbaar een online shop.


tonycabus

Ik had dezelfde ervaring! Dirk Boutchon en Jean Herckens waren er toen ik er op bezoek ging.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Roderik

We wijken wel serieus af van het onderwerp maar er werd toen ik er was ook gezegd dat er misschien expositieruimte bij komt boven de videotheek naast Mini Train Expo. Dus dat kan alleen maar toegejuigd worden...

Vanderkelen Roderik

"Zonnige groeten uit St-Pietersbergen"
Always be modelling!

tonycabus

MTE is goed op weg om een "referentiewerkje" te worden.
Ik hoorde ook dat men af en toe ook wel eens iets anders erin wil, zo zou 'Verviers Central' (ook van de Dwarsliggers) een kandidaat zijn.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

n/a

Ik stel voor dat alle N-baners hun abon. opzeggen en dat de niet abon. de aankoop van MSM staken.De redaktie van MSM zal er dan wel voor zorgen dat er N-artikels worden geschreven en dat er nieuwigheden worden besproken.N-baners zijn veel tegoed en slikken maar al te gemakkelijk dat zij een kleine minderheid zijn ,die naar de pijpen van de HO-ers moet dansen.

n/a

citaat:
Geplaatst door toffe

Ik stel voor dat alle N-baners hun abon. opzeggen en dat de niet abon. de aankoop van MSM staken.De redaktie van MSM zal er dan wel voor zorgen dat er N-artikels worden geschreven en dat er nieuwigheden worden besproken.N-baners zijn veel tegoed en slikken maar al te gemakkelijk dat zij een kleine minderheid zijn ,die naar de pijpen van de HO-ers moet dansen.



fundamentalisme in de modelspoorhobby,ik dacht dat dat iets voor M......isten was[:(!][:(!][:(!]


Sir Spencer

tonycabus

Zo ken ik je weer, Sir Spencer!
Nie veul, mor goe!

En, Toffe, als de nieuwigheden in N niet tot bij MSM geraken hoe wil je dan dat ze beschreven worden? Er verschijnen regelmatig beschrijvingen...
Doe eens een POSITIEF voorstel? Ik neem aan dat je vorige reactie "positief" bedoeld was...
Schrijf zelf eens iets, over jouw baan bijvoorbeeld! Gaat het je niet goed af, het schrijven? Dan helpen we je wel als de inhoud de moeite loont!!

Trouwens, LAS je de laatste MSM al? De dioramawedstrijd staat nu ook open voor andere schalen, in mijn ogen een voorteken.


Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)