Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Bomen bouwen

Gestart door Peter, 04 april 2008, 11:52:10 AM

Peter

Voor al degene die dromen van prachtige bomen op hun baan, en ze zelf willen bouwen, heb ik hier een link naar een Duits forum waar ik lid van ben.
Een Nederlandse modelbouwer (Jos) bouwt prachtige bomen en legt in een vervolg reeks hoe hij het doet.
Een absolute aanrader.

http://stummi.foren-city.de/topic,18449,-baumbau.html
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Luc of Gerolf, kunnen jullie Jos niet overtuigen van zoiets voor MSM te doen.
Het zou, op het forum of in het magazine een prachtige reeks vormen, en een hulp voor al degene die niet voldoende Duits machtig zijn. Voor mij is dat uiteraard geen probleem, want ik spreek mijn Duits zoals mijn Nederlands, maar ik moet ook aan de anderen denken.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Ik denk dat we Jos inderdaad eens moeten mailen ... Prachtig wat die man doet!
@Peter: kan je me zijn email-adres eens doormailen?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Heb hem net een mailtje gestuurd met die vraag.
Zal zo vlug mogelijk zijn antwoord laten weten.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

adrievans

Wat een kunstenaar en dat met relatief simpele benodigdheden,die bijna iedereeen wel heeft liggen.
Zou inderdaad een intresant artikel voor msm zijn.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

martintje

voor wie de Duitse taal niet machtig is:
http://www.beneluxspoor.net/index.php?option=com_content&task=view&id=329&Itemid=68

of maai ik nou het gras weg voor MSN ?? [:D]
Mvg Marty

Gerolf

citaat:
Geplaatst door martintje
of maai ik nou het gras weg voor MSN ?? [:D]
Dat denk ik niet. Een papieren tijdschrift heeft een ander publiek dan een internetforum of website.
Al zijn er natuurlijk veel mensen die beide lezen [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Wees gerust, er zijn h??l veel lezers van MSM die niet op het forum zitten.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

adrievans

Ik ben alvast begonnen te expirimenteren.
Ik zal jullie commentaar voor zijn,de stam loopt te ver in dikte door.

Boom intussen afgekeurd en weggegooid.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dirkkerckhofs

Inderdaad, volkomen mee eens! Ik zou wel eens willen weten hoe hij dat MDF zagemeel gekleurd gekregen heeft, want mjn Duits stelt niet veel voor. Ik gebruik voor het loof van mijn bomen materiaal van GPP, wat er prachtig uitziet. Maar de prijs is ook prachtig! Dan zal dat zagemeel wel een pak goedkoper zijn. Ik kijk al uit naar een MSMreportage ...

Dirk

citaat:
Geplaatst door adrievans

Wat een kunstenaar en dat met relatief simpele benodigdheden,die bijna iedereeen wel heeft liggen.
Zou inderdaad een intresant artikel voor msm zijn.


Peter

Dat MDF zagemeel verkrijgt Jos doordat hij met een fijn zaagje langs de rand van MDF platen zaagt (eigenlijk freest hij een beetje)
Je kan ook altijd bij sommige houthandels om MDF zagemeel vragen, juist nadat ze zo'n platen gezaagt hebben. Nadien wel zeven.
Ik heb daarstraks eens geprobeerd met een iets sneller alternatief.
Op een Proxxon cirkelzaagmachientje heb ik een paar stukjes 4mm MDF in zeer kleine stukjes gezaagd. Het hierbij vrijgekomen zagemeel is heel fijn. In mijn maschientje wordt het zagemeel opgevangen in een bakje.
Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

ik zal dat moeten vragen aan mijn opa,hiij heeft een cirkelzaag van bosch,het stof word opgevangen door een zakje.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum