Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Bomen bouwen

Gestart door Peter, 04 april 2008, 11:52:10 AM

loebaske

Dat is een ooievaar voor de geliefde....



Metpetergaathetbeter

Citaat van: loebaske op 01 maart 2016, 13:41:49 PM
Dat is een ooievaar voor de geliefde....
oei Eric is het er nog ne keer van gekomen ?  ;D ;)

Michael

Citaat van: grove den op 01 maart 2016, 13:36:07 PM
dank je wel voor al die complimenten!  :)
oh ja vond nog een leuk kiekje...vorige zomer buiten wat plaatjes gemaakt en pas 's avonds bij het bekijken op de pc het insekt(je ??)zweefvlieg ontdekt....

Jos

Zelfs de insecten vergissen zich al en denken dat het echt is.......... ;) ;)
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Grote stomer

Jos

Ik ben ook met enkele boompjes bezig. Als ik jou boompjes ziet, dan hoop ik dat de mijne er al half zo goed gaan uitzien... Echt knap
 

grove den

Bezig met een diorama van 90 x 30 cm( 2 delen van 45 cm lang)
Dit is het linkergedeelte- de bomen zijn er ff gewoon in/opgeprikt.

Struikgewas en wat dor gras moeten nog volgen....

Jos

Steam.N

Woooooowwwwww .....

Super knap, Jos !!!
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

modelbouwpatrick

Knap Jos vooral hoe maak je die boomstronken.Heb al veel draad gedraaid maar geraak door omstandigheden niet aan het afwerken.Vanaf volgend maand hoop ik terug tijd te krijgen want moet nog heel wat bomen maken.

blijf volgen

grove den

#637
dank jullie wel Jean en Patrick.
de "boomstronken " zijn gemaakt van azalea twijgen...;-)( in de tuin werken heeft dan toch ook zijn voordelen!!)




Heb ze wel een beetje verweerd met een waterige grijs/kaki kleurtje anders zijn ze nog te mooi roodbruin.
Zo ziet er dan van dichtbij uit....stompje is bijna een cm hoog:


Jos

ps
ideale tijd voor het "oogsten" van de stompjes is na de bloei van de azaleas. Dus binnen enkele weken kun je voldoende stompjes op voorraad hebben. Ze lopen, als ze gezond zijn ,weer makkelijk uit, dus geen paniek als je een paar dikkere takken er uit knipt!

Gerolf

Goeie vondst, die stronken 8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

grove den

En weer wat verder met het dioramaatje voor de bomen...




en van wat dichterbij:


Er komen vanzelfsprekend nog wat bomen bij . Zeker op de rechterhelft.

Jos

modelbouwpatrick

Jos de rodedendron is dat ook een azalea achtige?

grove den

Hallo Patrick,

Azaleas zijn rhododendronachtige.... vroeger noemden men deze planten die ik bedoel: japanse azalea's nu zijn ze weer eens ingedeeld bij de rhododendrons. Dus als je gaat zoeken kun je of :  Rhodendron japonica of Azalea Japonica intypen en als het goed is zullen beiden dezelfde plantensoort laten zien.
Zo dat was even iets van  nomenclatuur....maar de plant moet dus een bladhoudende Rhodendron japonica/Azalea japonica zijn.... :) Met van die kleine blaadjes dus.

Michael

Dit keer heb ik geluk, genoeg azalea japonica in de tuin staan, nu prachtig in bloei, maar daarna zal ik wat "stronkjes"veilig stellen.
Jos ik neem aan dat je de stronkjes laat drogen en daarna eventueel nog even in de magnetron, om het gajes te verjagen?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

grove den

Ja ja ja Michael ...."natuurlijk" moet dat wel eerst gebeuren... ;)

Jos

C.B.

Pfff , weeral veel te mooi en zo "echt" dat dioramaatje , Jos.  :)
Groetjes.
Claudio.