Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Bomen bouwen

Gestart door Peter, 04 april 2008, 11:52:10 AM

OlivierV

Citaat van: grove den op 26 november 2014, 13:42:48 PM
Hallo Olivier,

je schreef:
Citeeren sowieso bruin te schilderen.

Doe dat nou niet  :'(...neem/meng  alsjeblief een grijstint met allez, misschien een puntje bruin erbij.... ;)
Veeeel natuurgetrouwer.

Jos

Alweer bedankt voor je zinvolle tip Jos!

Groet
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

grove den

Met zo'n slecht weer kun je(lees: ik) ;D bijna niets anders dan bomen bouwen! ;)








en alvast voorwerken voor de demo op 26 april!!


Jos

centauri167

Ben nog maar juist wakker ( nachtwerk ) maar tot ik de preiserianen zag, dacht ik dat het voorbeeldfoto's waren van echte bomen ...
Prachtig resultaat gewoon !

Steam.N

Machtig mooi, Jos !
Inderdaad moeilijk van de échte te onderscheiden ...
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirkh

Kan bijna niet wachten tot de demo. Zo iets zou ik ook wel willen kunnen maken. Dan wel in N, dat zal de uitdaging worden denk ik. Trouwens weet iemand wat voor bomen hier naast de baan staan ? Zo zou ik er een 40 tal moeten maken.


grove den

bedankt Paul en Jean,

Hallo Dirkh,

Ik vermoed dat het platanen zijn.
Mischien wel 2 of drie jaar gelden ontdaan van zijn takken( gekandelaberd/geknot) en dan weer opnieuw uitgelopen.
Aangezien de oudere bomen al een behoorlijk wortelstelsel hebben zullen . vooral platanen na de grondige snoei reageren met een enorme groei van de nieuwe loten!

Jos

ps dit soort/type bomen zijn vrij gemakkelijk na ta bootsen...de stam is het meeste (denk en doe )"werk"= juiste kleuren!

oli 11/01

Ik dacht ook dat het echte foto's waren. Schitterend



centauri167

Zou zeggen, voor diegene die dit ook zelf willen kunnen, zeker naar de demo-dag van MSC De Kempen gaan, wou dat ik er bij kon zijn ...  :'(

evan

Jos,  jouw bomen blijven fenomenaal!
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

grove den

Dank je Paul en Evan!  :)
Oh ja Dirkh:
Hier een ander plaatje gevonden ook ergens in "la Frans"
De structuur komt overeen met de bomen aan de linker kant...
http://vakantiebabbels.nl/wp-uploads/cotignac_square__provence.jpg
Ook deze zijn onlangs gesnoeid...

Jos

Dirkh

Bedankt Jos, maar van bomen heb ik totaal geen verstand. Het enige dat ik daarvan weet is dat ik elke herfst die bladeren moet opruimen.  ;D Hoe jij dat ziet op die foto dat onlangs gesnoeid zijn is mij een raadsel.
Ik kom naar de demo dus daar hoop ik wat meer info te verkrijgen om zo een rijtje platanen te kunnen maken.

grove den

laatste "nieuwe"oude sparren.....H0


Jos

grove den

Struiken H0 grijsgroene uitvoering...kan natuurlijk ook in andere tinten groen!


Jos

Dirkh

Net wat ik nodig heb voor het diorama maar dan in schaal N. Ziet er weeral zoals gewoonlijk prachtig uit.

loebaske

Niet te doen  ::) je blijft ons verbazen, kijk al uit naar de demo op 8nov. bij Peter...
Is het ook mogelijk om van fabrieks bomen ook nog wat aanpassingen te doen zodat die beter tot hun recht komen ?