Bomen bouwen

Gestart door Peter, 04 april 2008, 11:52:10 AM

C.B.

Dan durft Jos nog schrijven "even snel" .... Pffff
Gewoon nagenoeg perfect. Hoe doe je dat toch ...  ;)

Als ik mijn vroegere eerste probeersels zie , dan geef ik toch maar een grote zucht .

knappe foto weeral trouwens , Jos.
Groetjes.
Claudio.

Gerolf

Niet "even snel", maar alleen de "even" staat tussen aanhalingstekens:

Citaat van: grove den op 21 november 2014, 19:19:10 PM
"Even" snel wat "bergspul"gemaakt

... dus wel degelijk de nodige tijd genomen, en zorgvuldig gewerkt, en weeral een prachtig resultaat  8)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

C.B.

Ha Gerolf , je hebt gelijk  :) , was maar net wakker en aan het ontbijt , dus niet goed gezien ....

In ieder geval , het blijft meesterwerkjes .
Groetjes.
Claudio.

Kautenbach

zeker dat "bergspul" is wel heel gaaf gemaakt ;)

grove den

Bedankt mannen voor al die leuke en aardige complimenten! =)
dan ff wel snel nog 'n plaatje:

de boompjes zijn om en nabij de 10 cm en voor de foto op een blok piepschuim gestoken....

Jos

Kautenbach

hmmmm, niet leuk meer Jos ...... ;D ;D ;D ;D man..klasse, alleen onbereikbaar voor hele velen,  ;D

Michael

Jos, werkelijk onbeschrijflijk mooi, ik moet nog heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel oefenen. :( :(
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

evan

Een droom van een boom.

Ik zie hem al op de rand van een rotspartij staan :P
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

grove den

Dank jullie wel, Michael, Wim en Evan! :)
Jos

OlivierV

Serieus knappe bomen die je maakt Jos.

Mijn probeersels van gisteren op de club vallen daar bij flauw. (zijn met van die takjes en wat van dat vlokkerig strooisel gemaakt). Eigenlijk hadden de stammen nog bruin moeten gemaakt zijn maar dat is nu even anders en dan moet de boom maar als berk door het leven gaan.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Gerolf

Ik zou die stammen ook wat dikker maken  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

grove den

Hallo OlivierV

Inderdaad de stammen mogen  ietsje dikker/massiever...zeker als dit bomen moeten gaan worden die vrijwel solitair staan.
Misschien vóór het bevlokken hier en daar een klein zijtakje verwijderen zodat de boom
1 wat "opener' wordt  en
2 het wat makkelijker wordt om de stam en da aanzet van de (eerste/onderste) takken dikker te maken...

Hier een plaatje van een aantal boompjes/bomen ergens in een bos:

Ik zie/neem bijna geen bruin waar! en idd best wel "dunne"stammen ....maarrrr die stammetjes zijn wel heeeel lang en kaal hier en daar een tak(je) die merendeels omhoog groeien=naar het licht.
bedoel dus niet die grote kromme dooie tak aan de eik. Deze was nog "aktief"toen al die andere dunne  stammetjes/boompjes nog heel klein waren maar als een trein gingen groeien en zodoende het licht van die onderste tak wegnamen en dus voor de eik niet rendabel=hup weg ermee=afsterven...natuur is keihard maar wel efficiënt! ;)
en hier bij wat dennen:


Jos

raf

ik maak ook van die dunne boompjes maar zorg dat ze niet echt te hoog zijn.aan de randen van bossen vind je meestal loofbomen en zo verberg ik ook dat het bos geen 200 meter diep is .
achter de boerderij komt een bos en daar ga ik dus dit toepassen want ik heb daar maar een 25 à 30 cm diepte
het wit schilderen van de stammen is ook een optie maar meestal zijn deze stammen zwart en dit allemaal naar de west kant of de noord kant
omdat vandaar de regen komt en er het minste zon schijnt
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

OlivierV

Bedankt voor de feedback Jos, zal het zeker meenemen naar volgende boompjes, deze komen dan wat meer naar achteren te staan, maar zal toch nog zien om de stam wat te verdikken en sowieso bruin te schilderen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

grove den

Hallo Olivier,

je schreef:
Citeeren sowieso bruin te schilderen.

Doe dat nou niet  :'(...neem/meng  alsjeblief een grijstint met allez, misschien een puntje bruin erbij.... ;)
Veeeel natuurgetrouwer.

Jos