Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Bomen bouwen

Gestart door Peter, 04 april 2008, 11:52:10 AM

Michiel

Magistraal hoor, die eik. Jos de onbetwistte bomenkoning. Ik heb een mateloze bewondering voor wat je telkens weer toont. Indrukwekkend prachtig!   8) 8) 8)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

mahtoska1


grove den

dank jullie wel voor de complimenten!   :)
nog een "eikje" maar ietsje kleiner/compacter....18 cm
eik schaal 1 op 72 a Klform mbbgroveden2017 by Jos Geurts, on Flickr

Jos

Dirky

Dit draadje volg ik niet echt Jos. Het geeft me het gevoel van "dat zou ik ook wel eens willen proberen", maar gelukkig heb ik niet de tijd en bespaar ik mij op die manier de ontgoocheling!  :D

b.t.w., je eilandje deed mij direct denken aan "Yes" uit mijn jonge jaren en wat zie ik dan? de namen van de foto's beginnen met Roger Dean!  ;)

grove den

Hallo Dirky,

     ik herken dat....vele draadjes hier zijn wat lezen en kijken zeeeeer de moeite waard, en dat doe ik ook elke keer!
Inderdaad is factor tijd ook voor mij dat ik helemaal niet - diepgaand- toe kom aan andere disciplines.
Maar daarom hebben we o.a. dit forum....kan me ook lekker vergapen en bewonderen wat anderen op hun "vakgebied"te bieden hebben en laten zien!
Ik ben eerlijk gezegd ook summier met het reageren want ik vind het vaak niet echt relevant om elke keer een te schrijven  van: "dat is mooi" of "+ 1" etc .
Voor mij is iedereen die zich met een/deze hobby bezighoud al een "+ 1" of "dat is mooi"  Waard! ;)  (en dan mag het rustig een boompje meer of minder zijn!   ;) )

Rest mij jullie allen hele gezellige en prettige Kerstdagen te wensen en een gezond en voorspoedig 2018!
eindejaarswens2017 2018 ModelspoormagForum by Jos Geurts, on Flickr




grove den

Mediterranée..zo blauw... zo blauw...
Heb me de afgelopen weken gestort op het vervaardigen van pijnbomen ( Pinus Pinea) in een grotere schaal( 0, 1:45) dan dat ik gewend ben. Het imiteren van de naalden in deze schaal is onvermijdelijk. Heb geprobeerd met schuimstofvlokken maar dat werkte echt niet...Dus "bijna op schaal naalden"aangebracht.
pijnbomen  5jan2018aKlform mbbgroveden by Jos Geurts, on Flickr

Jos

loebaske


Dat is weer TOP klasse Jos, zeer mooi...

Metpetergaathetbeter

er is maar één Scheppper maar je zou toch beginnen twijfelen ! ;)

Pierre

Pffft ... Helemaal top! ;)
Groet Pierre.


SuSke

Die pijnbomen zien er gewoonweg meesterlijk uit.

Citaat van: grove den op 06 januari 2018, 00:50:35 AM
... het vervaardigen van pijnbomen ( Pinus Pinea) in een grotere schaal( 0, 1:45)
...Dus "bijna op schaal naalden"aangebracht.

Ben je dan met ultra korte vezeltjes aan de gang gegaan ??

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Die_bahn

Bestuurder in Aarlen - Ardennen - Helaas overleden

Peter

Het is inderdaad SUPER
Ik zou er een minderwaardigheids gevoel van krijgen als ik naar de gedrochten kijk die ik tot nu heb gebouwd.

Als Jos, wil en ik weer genoeg kandidaten zou vinden, zou ik de gezellige en leerzame kursus hier nog eens willen overdoen.
Met vriendelijke groeten
Peter

grove den

Dank jullie wel allemaal!  :) :)
In deze drie bomen zie je de langzame "vooruitgang" in het vervaardigen van dit soort boom: de meest rechtse heb ik als eerste gemaakt gevolgd door de middelste en als laatste de meest linkse.
@ Frans/SuSke: de vezels voor de naalden zijn 4 mm lang dus in het echt zouden ze dan 4 x 45 mm= 170 mm zijn. dat is dan eigenlijk iets te langvoor schaal 0 maar 2 mm leek me net weer iets te kort( meer voor de naalden van  grove dennen in die schaal )

Jos

loebaske

Jos, misschien een nieuw draadje opstarten, is maar dat ik het draadje nog effen wou raadplegen en 90% van de foto's zijn verdwenen... :(

mahtoska1

Citeerde vezels voor de naalden zijn 4 mm lang dus in het echt zouden ze dan 4 x 45 mm= 170 mm zijn. dat is dan eigenlijk iets te langvoor schaal 0 maar 2 mm leek me net weer iets te kort( meer voor de naalden van  grove dennen in die schaal )

Voor schaal Z heb ik mijn "naalden" zelf op maat geknipt uit sisal touw. Wel een geduldig werkje... Het voordeel was dat er een beetje variatie zat in de lengte van de naalden.