Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Bomen bouwen

Gestart door Peter, 04 april 2008, 11:52:10 AM

MARKLINRIJDER

Ik zie hier nauwelijks het verschil tussen de echte en de zelfbouw bomen, ben je zeker dat het de foto van de efteling is?

Knap, ik wou dat ik die bomen hier bij me had staan en dan niet in de tuin maar op de baan.

Groetjes,

David

Pol

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Ik zie hier nauwelijks het verschil tussen de echte en de zelfbouw bomen, ben je zeker dat het de foto van de efteling is?

Knap, ik wou dat ik die bomen hier bij me had staan en dan niet in de tuin maar op de baan.

Groetjes,

David



Misschien een leuk experiment: steek eens een boom in je wasmachine. Misschien krimpt hij dan tot maatstaf 1:87?[:D][:D][:D][:D]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Michiel

citaat:
Misschien een leuk experiment: steek eens een boom in je wasmachine. Misschien krimpt hij dan tot maatstaf 1:87?

Dat werd al eerder gedaan, evenwel met een dubbeldekker van H0 naar N! Lees het verslag hier... [:D][:D][:D]
http://www.nproject.nl/modelspoor-ombouw-acties/ombouw-van-h0-naar-n.html
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dingske

citaat:
Geplaatst door Saraan

citaat:
Misschien een leuk experiment: steek eens een boom in je wasmachine. Misschien krimpt hij dan tot maatstaf 1:87?

Dat werd al eerder gedaan, evenwel met een dubbeldekker van H0 naar N! Lees het verslag hier... [:D][:D][:D]
http://www.nproject.nl/modelspoor-ombouw-acties/ombouw-van-h0-naar-n.html



[:)][:)] Ik dacht ook al dat ik het ooit ergens gelezen had, maar wist niet meer waar.
Ik wil groot zijn in iets kleins.

B-Modelbouw

Blijkbaar heeft hier nog niemand de vraag durven stellen, maar Grove Den (Jos) mogen we eens een keertje in de leer komen ... de handeling ondervinden zegt meer dan enkele (prachtige) foto's.
Jij hebt toevallig op 11 oktober niets te doen ???  

Blijkbaar een van de meeste beginnersfouten is het gebruik van te dikke koperstrengen i.p.v. meerdere dunnere te gebruiken.

Peter

Die prachige baan waar o.a. de bomen (zeeeeer vele) op te bewonderen zijn, kan je bekijken op onderstaande link. Vergeet niet op de foto's te klikken om de volgende telkens te zien.
Van deze prachtige baan is ook een DVD en een Eisenbahn Journal uitgegeven.

http://www.mo187.de/
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Blijkbaar heeft hier nog niemand de vraag durven stellen, maar Grove Den (Jos) mogen we eens een keertje in de leer komen ... de handeling ondervinden zegt meer dan enkele (prachtige) foto's.
Jij hebt toevallig op 11 oktober niets te doen ???  

Blijkbaar een van de meeste beginnersfouten is het gebruik van te dikke koperstrengen i.p.v. meerdere dunnere te gebruiken.

Als we het hem nu eens allemaal h???l lief zouden vragen, zou hij dan niet naar Mechelen willen komen voor een workshop ? [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
Als we het hem nu eens allemaal h???l lief zouden vragen, zou hij dan niet naar Mechelen willen komen voor een workshop ? [:p]
Ik doe alvast mee:
Jos, lieve Jos, Alsjeblieft [;)] [:I] [:X]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

dirkkerckhofs

JA JA JA JA !!!


citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

citaat:
Geplaatst door doomslu
Als we het hem nu eens allemaal h???l lief zouden vragen, zou hij dan niet naar Mechelen willen komen voor een workshop ? [:p]
Ik doe alvast mee:
Jos, lieve Jos, Alsjeblieft [;)] [:I] [:X]


grove den

( langzaam) : Jaaaa  ? jaaaa?![}:)][;)][:p]



En  je kunt ook nog 'ns op je PC een beetje kunstzinnige fotootjes maken van de gemaakte boompjes...[:D]

Jos

dirkkerckhofs

Hoi Jos,

een paar berken staan al in de ruwbouw. Volgende stap wordt dus de schors. Op het Duitse forum beschrijf je een papje van houtlijm, water, acrylverf en "sp?hli". Moet ik afwasmiddel onder dat laatste verstaan?

Dirk

grove den

yep!![:)][;)]( sp?hlen= (af)wassen)
Een paar( letterlijk!) druppeltjes maar!
ben zeer benieuwd naar het resultaat.

Jos

conducteur

ik heb een eenvoudige manier gevonden: gewoon een takje uit de tuin lijkende op een boom in H0,schilderen in de gewenste kleur,lijm erover,en strooi materiaal!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

citaat:
Geplaatst door conducteur

ik heb een eenvoudige manier gevonden: gewoon een takje uit de tuin lijkende op een boom in H0,schilderen in de gewenste kleur,lijm erover,en strooi materiaal!

Kan je dat eens laten zien ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

rixke rail

citaat:
Geplaatst door conducteur

ik heb een eenvoudige manier gevonden: gewoon een takje uit de tuin lijkende op een boom in H0,schilderen in de gewenste kleur,lijm erover,en strooi materiaal!



Helemaal mee eens, Rian !
Vooral in de herftst uw ogen opendoen naar verdroogd/verhout (on)kruid, kan heel wat helpen !
Luc wilde een foto ? Ziehier !





Toegegeven, niet zo'n MEESTERWERK als die van Jos, maar ik ben er best tevreden mee !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN