Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Bomen bouwen

Gestart door Peter, 04 april 2008, 11:52:10 AM

grove den

Hallo Theo,

citaat:
Wedden dat zij eerste exemplaar ook niet SUPER was.



Jazeker zoals hier ...een N boompje dat ik enkele jaren geleden van een boomwortel van een buxus en wat plukjes Woodland Scenics clumfoliage gemaakt heb door het aan en op elkaar plakken van de toefjes/plukjes todat ik een tevreden resultaat had wat vorm betreft




Jos





Gerolf

@Jos: Misschien reageerde ik wat erg enthousiast, maar ik ben hier gewoon ook erg enthousiast over.
De foto's op de vorige pagina zijn dan ook prachtig [:0] [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

grove den

Na een tijdje bomen bouwen nu eens ff een paar breken!!
2 grote dennen zijn tijdens een windvlaag vorige week finaal afgebroken...




geraamte van de stam en twijgen weer van bloembinddraad , en de bast van zaagmeel en houtlijm gemodelleerd...
Stuk piepschuim van WS gras voorzien en in de buitenlucht  knipsen maar[:)]

Jos

Jos

Gerolf

[:0] [:0] [:0]
Die stronken ... net echt ... ook met bloembinddraad [?] [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Arbeco

Photoshoppen, Jos??[;)]
Zonder gekheid hoor, dit is echt fantastisch mooi wat je ons hier laat zien! Zoals Gerolf al zei, ook die stronken zijn prachtig gelukt! Petje af hoor![:0][:0]

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

janjozef

ja die zijn er echt mooi uit. Maar aangezien ze iets meer op maat zijn ( 18cm = 16m ) lijken ze wel enorm groot

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

grove den


bedankt weer voor al die mooie complimenten! [:I][:)]
De bomen die er omheen komen te staan zijn ook rond de 25-30 cm , inderdaad voor "thuisbaan"modelbegrippen erg groot.
Maar op de modelbaan waar ze uiteindelijk worden geplant is er genoeg ruimte( gereserveerd) om een soort "oerbos"te maken.
Hier zullen knoestige grote oude eiken met redelijk(?) grote sparren en dennen elkaar afwisselen en dan lijken deze twee boompjes opeens niet meer zo groot![;)]
Mooie is dat de preisermennekes dan ook echt klein lijken tov de oude statige woudreuzen!!..

Jos

Peter

Jos, je blijft me verbazen. De gebroken stammen van die bomen zijn helemaal echt. Heb blijkbaar nog veel te leren om zulke mooie dingen te bouwen voor op mijn baan. Maar ik kan nog veel oefenen. Voor op mijn "Schwarzwaldbahn" heb ik veel dennen nodig  en de minste gelukte ze ik dan maar meer naar achteren.
Met vriendelijke groeten
Peter

grove den

Nou Peter dan komt deze afbeelding op tijd..
Wilde laten zien hoe groot/klein de dennen zijn die op de baan geplant worden...
Dus rond de 15/18 cm is dan wel klein![;)]


Jos

ps: de "gebroken "stammen zijn dus echte takjes die ik gebroken heb!! Hey ... zo goed kan ik de natuur ook niet nabootsen!
Heeft wel ff geduurd voordat ik de juiste soort vond die zo mooi konden "breken"...[:D]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door grove den
ps: de "gebroken "stammen zijn dus echte takjes die ik gebroken heb!! Hey ... zo goed kan ik de natuur ook niet nabootsen!
Heeft wel ff geduurd voordat ik de juiste soort vond die zo mooi konden "breken"...[:D]
Ik dacht het nog, maar durfde het niet suggereren.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

stoomloc

Jos,
je bent nogal een boomkrak. De bomen lijken zo weggeplukt uit de werkelijkheid.
Ik moet wel zeggen voor deze omgevallen bomen ben ik wel nieuwsgierig welke takken je hiervoor gebruikt hebt.

groeten

Wim

grove den

hallo Wim,

citaat:
ben ik wel nieuwsgierig welke takken je hiervoor gebruikt hebt.


gewoon takken van een esdoorn( Acer palmatum) die in mijn tuin nog aanwezig waren ivm najaarssnoei....
Ik denk dat je gewoon moet proberen met wat voor takjes de beste "breekresultaten" bereikt..
Ik had er gelukkig nog al wat liggen dus ik kon naar hartelust "breken"...[;)]

Jos

janjozef

Spijtig mijnen acer palmatum  is nog wat klein om te snoeien

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

grove den

"Leuke boompjes bouwen" kan ook goed van pas komen om iemand 'zoiets' als kadoo te schenken:
Een klein diorama'tje..voor/om  zijn favouriete modelauto hierop te plaatsen...


Jos

grove den

Janjozef:  
citaat:
Spijtig mijnen acer palmatum is nog wat klein om te snoeien


Kunnen ook andere "merken" struiken/bomen  zijn...[;)]
gewoon uitproberen!!

Jos