koppelingen

Gestart door n/a, 20 maart 2005, 19:44:45 PM

n/a

hallo,
Een beginners vraag.Kan men verschillende merken door elkaar gebruiken ik denk hierbij speciaal aan de koppelingen is er een uniforme standaard of heeft ieder merk zijn bepaald type.(fleismann, rocco,minitrix)en hoe kan men dit oplossen?
Alvast bedankt.

zappa

quf

In tegenstelling tot HO heeft (had?) N schaal een gestandardiseerde koppeling. Sommige merken bieden daarnaast nog een eigen koppeling aan ter vervanging van de standaard gemonteerde.

Groeten

Frank

n/a

Dank u frank voor uw rappe respons.Dus frank kan ik naar hartelust de drie merken (fleischmann, rocco, minitrix)combineren?Als dat geen goednieuws is.
Indien ik ook digitaal zou rijden (wat ik betwijfel)kunnen deze merken dan ook gecombineerd worden?

n/a

Maak ook al niets uits uit. Digitaal is afhanklijk van het soort decoder in de loc en dat heeft niets met M*, Fl* of Mi* te maken.
Kijk anders even op m'n website voor een elementaire uitleg van digitaal.

Henk,
N, IB, Koploper, III-IV
Web: Funky Rail

n/a


Alle N-modellen worden geleverd met de standaard N-koppeling. De nieuwste modellen (sinds begin jaren '90) worden tevens voorzien van een genormeerde steekkoppeling, zodat die gemakkelijk kan vervangen worden door bvb de Fleischmann kortkoppeling. Deze Fleischmann kortkoppeling wordt tevens door alle merken aanzien als DE N-kortkoppeling!

Wat digitaal betreft: ieder merk maakt nu gebruik van het DCC-systeem, zodat die onderling bruikbaar zijn. Vele nieuwe locomotieven worden tevens uitgerust met een 8-polige decoderstekker.

marctje

Ik zit met een probleem, ik heb een amerikaanse diesel f7 a+b+a unit van Brawa in N maar zou graag de koppelingen vervangen daar deze een beetje uitgesleten zijn.
Het probleem is dat deze diesels geen NEM norm hebben.
Hoe kan ik dit oplossen?

marc
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub