1:87 Roco & Fleischmann

Gestart door Quadran, 31 maart 2008, 14:56:08 PM

Quadran

Hello

Het is me als beginner opgevallen dat de afmetingen van een Roco iets kleiner is dan van een Fleischmann?

Is dit zo of enkel bij bepaalde modellen?

Mvg


 

Peter

Sommige oudere Fleischmann modellen zijn nog op schaal 1/82 of 1/85 dus te groot eigenlijk. De nieuwere zijn zoals Roco en de meeste merken op de juiste 1/87 of H0 schaal.
Met vriendelijke groeten
Peter

Brunel

Dan praten we overigens wel over Fleischmann modellen die minstens 35 jaar geleden zijn ontwikkeld. Sommige van die modellen staan nog in de catalogus.

Quadran

ja ik heb nog enkele oude ijzeren Fleischmann's [:D] allemaal in top toestand [:)]
 

loebaske

Dat is niet alleen bij Fleischmann, ook M?rklin zat op een schaal groter en al de rest, Roco was bij de pioniers van bijna exact op schaal 1/87 te werken....
zal nooit vergeten de Memling wagens, had die van Roco en wou die van M?rklin ook op de baan, tot die in de winkel lagen, verschrikkelijk [:0][:0][:0] TE KLEIN, tot men spijt heb ik men bestelling geanuleerd.....

janjozef

Marklin durft dat nog lengte op 1/100 maken

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Bundesbahnfreak

Roco durft ook nog op 1/100 te maken, de Halberstadters van de DR bv en dit jaar komen er internationale rijtuigen van de DSB (terug) bij.
Mij niet gelaten hoor, ik heb zoveel op 1/100 dat ik daarin verder gegaan ben en geen enkel rijtuig van 303 mm bezit.
Die op 1/100 zijn wat mij betreft goed genoeg hoor, dat is een compromis die jezelf moet maken.

Groeten

Rudy