msm 37...

Gestart door nmbs, 18 maart 2005, 19:36:13 PM

BD1701

Ik heb het nieuwe nummer rap eens doornomen, omdat ik benieuwd was, wat er allemaal ging instaan uiteraard, en natuurlijk kan ik ook niets anders zeggen dan alleen maar goede artikels, wagons type E, Neerpelt, het reinigen van de sporen, allemaal zeer nuttige info uiteraard. Klein minpuntje van mijn kant: Er is nieks in terug te vinden van de prachtige nieuwe rijtuigen van LS-Models wat ik toch jammer vindt, of hebben we dit zeker en vast te goed in het volgende nummer?
 

Guy Van Meroye

aan BD1701 en alle anderen die benieuwd zijn naar een reportage over de nieuwe LS-rijtuigen (Dms-varianten en Bar-Danicing).
Deze werden pas op 25 maart uitgeleverd, op een tijdstip dat de redactie van MSM37 reeds was afgesloten.  Nu MSM maandelijks is kan er vlugger op de actualiteit worden ingespeeld, maar je moet toch nog altijd rekening houden met een drietal weken tussen afsluiten van het nummer en de publicatie: al wat in die periode op de markt komt is voor later. Maar wees gerust en geduldig, er komt een uitvoerig verslag in MSM 38 over de nieuwe Ls-rijtuigen.
Guy
 

bartie

Hallo,

Nr. 37 gelezen en goedgekeurd. Nu had ik juist drie dagen voor het verschijnen van MSM op e-bay zo'n kuiswagon van Lilliput gekocht.
De reeks over goederen op het spoor is (mijn inziens) veel te lang en hoort eerder thuis in het zusterblad van MSM. Want met het maandelijks verschijnen kan men wat dieper op een onderwerp ingaan, en dat is goed, maar dat hoeft toch niet voor elk onderwerp in een oneindig aantal afleveringen te gebeuren.
Desondanks deze kleine randopmerking was dit een zeer geslaagd nummer.

Mijn top 3:
*Sporen kuisen
*Neerpelt
*KIS

Groetjes Bart.

locomotion

Goed gestoffeerd nummer. Wel een beetje donker uitgevallen. Zal wel  aan de drukker liggen zeker die teveel zwarte inkt in voorraad heeft.
Wat ik eerst gelezen heb was juist het artikel over de E wagentjes. Ik vond dit heel interessant en was zeker op zijn plaats in MSM. Zeker de link met model en werkelijkheid werd goed weergegeven. Als alle wagens zo worden besproken krijg je op termijn een goed overzicht. Een soort van naslagwerk.
Daarna heb ik het artikel over die stalen brug volledig uitgelezen. Zeer goed geschreven en mooi geillustreerd.
Wat ik ook mis is en kort verslag over Blankenberge. Maar dat zal voor volgende keer zijn want was net na afsluitdatum, of net niet.
Locomotion

loco

Inderdaad het artikel over de type E wagens is interessant en mag zeker vervolgd worden. Ook het vervolg met zelf een lading maken is boeiend. Zulke zelfgemaakte dingen zou je meer moeten zien op modelbanen.
Het vervuilen met een airbrush heeft me alweer wat doen bijleren.
Loco

_______________________
www.de-pijl.be : met recent nieuws en tips

marimon

Oelala, alles laten vallen en vlug naar de winkel, Lotto gaan spelen en met de winst (of zonder) MSM kopen en dan maar lezen ....met een heerlijke whisky in de hand ... 't is weekend en mijn nieuw terras ligt er. Vrouw z??r tevreden. Ik ook.

Groeten,
Marc[:D]
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

tonycabus

Hopelijk kan je terras tegen de regen, Marc[;)].
Ik kan me beter weer voorstellen om zoiets in te huldigen!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Brunel

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Erik,
Ik ben niet op alle bladen geabonneerd...en weet niet over welk artikel het gaat.

Ook ik vind nr. 37 erg goed, en zal ook van mijn kant (net als alle mederedakteurs) me blijven inzetten om die blijkbaar stijgende lijn in de kwaliteit voort te zetten.



Het gaat om het artikel over de decals neem ik aan.
Is niks mis mee. Je ziet wel vaker dat goede artikelen, zo nodig vertaald, in een ander treinenblad terecht komen. Zal wel een vergoeding tegenover staan. Alleen staat er dan ook gewoon bij waar het vandaan komt.

Wat dat betreft toch een vraagje. Is de redactie inderdaad van plan vaker goede artikelen uit buitenlandse bladen over te nemen en zo ja, waarom staat het er dan niet gewoon bij? Zoals gezegd, niks mis mee. Of was de redactie er niet van op de hoogte dat dit artikel eerder was gepubliceerd?

FREMO e.V. - afd België

Hallo iedereen,

Misschien is het velen niet opgevallen, maar op bepaalde foto's van "NEERPELT" staat er een treinen kombinatie die absoluut niet kan.

Voor het sattion staat de HLD 6055 ( epo IVa ) met een reeks M1 wagens ( epo IIIb).

Had niemand van de readactie of de fotograaf dit niet opgemerkt.

Anders was het een plezier het vernieuwde en herwerkte station van "NEERPELT" te zien. Zal zeker eens binnen wippen in Blankeberge om dat in zijn geheel eens op te nemen en te vergelijken met de beeld gegevens van begin de jaren 90-tig. Dit enkel om het verschil van de ombouw van een FREMO mudule station tot de huidige toestand.

Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Roderik

Ik geniet weer volop van MSM, maar...euh, ik wil nu niet moeilijk doen, maar waarom staat er op het diorama van Brugge een wagon dwars op de rails?
Sorry, ik kon het niet laten...[;)][;)]

Vanderkelen Roderik

"Zonnige groeten uit St-Pietersbergen"
Always be modelling!

Jurgen

LOL

Was me nog niet opgevallen die wagen die dwars staat. Vreemd ongeval anno 1930 misschien. [?][:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Gerolf

Weer een prachtig nummer, die 37! Gisteren (15/4) reeds bij de krantenboer gekocht.
Vooral het artikel over rails reinigen blinkt uit, waarmee ik de andere artikels zeker niet wil onderwaarderen. Goed bezig!

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Havoc

Nog eens doorbladerd, en het enige wat ik mis is wat meer uitleg over de mogelijke spoorbewegingen bij Neerpelt. Zoiets als bij de bedieningstrein gebeurt is had ik op prijs gesteld. Het laat toe het spoorplan beter te begrijpen.

Houwen zo.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

janjozef

Schoon nummerke he heb het al van donderdag in de bus en heb nog geen enkel artikel gelezen alleen nog maar doorgebladerd. Even voor fremo een 60 heeft nog wel met M1 rijtuigen gereden. Bekijk serieus uw documentatie eens.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

tonycabus

Ja, o.a. zelfs nog in de 60'er jaren van Brussel naar Hasselt via Holsbeek.... (nostalgie, quand tu nous tiens!)[;)]
Als het geen 51 was met K's.

Later reden de M1's met stuurstand en een 62 van A'pen naar Neerpelt, gevolgd door M2's net voor de indienststelling (of vervanging voor defekte) AR 41'en. Zelf gezien.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)