Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

TRIX NEUHEITEN 2008

Gestart door TECHWIL, 20 februari 2008, 11:16:24 AM

TECHWIL

Ik heb toch zo enkele bedenkingen bij het bladeren in de duitse TRIX Neuheiten 2008 brochure,
Zie bij TRIX
http://www.trix-online.de/produkte/neuheiten_auswahl.php
1) Softdrive-Sinus aandrijving met veel omhaal aangekondigd in 2007, in 2008 worden daarmee maar enkele nieuwe locs uitgerust. Op blz 6 staat zelfs, sprekend over de ICE 1 dat deze een aandrijving in lijn met de huidige techniek krijgt quote ?Wij willen niet meer experimenteren zonder U een toekomstzekere oplossing aan te bieden. De passende formule heet hier 5 polige in diagonaal verschoven ankermotor met vliegwiel.?

2) Blz16  De  BR 18.4
Motor in de tender, de LILIPUT en FLEISCHMANN ziekte, OK dat laat toe de loc zelf goed te detailleren, maar telkens zo een loc voorbij komt rijden zie ik toch de tender die machtige stoomloc duwen, leve dan de ROCO oplossing, motor in tender maar ook loc aangedreven via een aandrijfas. De motor in de loc dat was toch een goed principe  van MARKLIN en TRIX

3) Blz 20  De BR 18.3
Dan toch een Softdrive-Sinus motor in de loc ingebouwd, dus het kan ! Nu is het verschil met de 18.4 niet zo groot maar 2 verschillende aandrijvingen ?

4) Blz 47  De Belgische P8  Glockenanker motor in de loc, weer een ander soort motor maar gelukkig in de loc.

5) Blz 68  De Belgische serie 25.5  Prijs 249,95 ?
Hochleistungsantrieb op 2 assen van een draaistel. Die motor kennen wij, hij draait nooit op dezelfde snelheid, de koolborstels moeten regelmatig worden gereinigd of vervangen, maar dit is een voortzetting van een reeds jarenlang lopend programma, dus maar tevreden zijn.

6) Blz 71 Baureihe 185 VEOLIA
Specialmotor, weer iets anders, maar alle assen aangedreven. Geen spoor van vliegwielen, maar een prijs van 129,95 ?.
Mijn vraag : Is dit dan een HOBBY model, is de afwerking minder goed ?

7) Blz 92  Baureihe 120 199,95?
Neukonstruktion : Lochuis in kunststof.
Gedaan met de volmetalen modellen TRIX gaat de anderen achterna.
   
8) Blz 98  TRAXX 146.2
Ook kunstofhuis. 4 assen aan gedreven met 5 polige in diagonaal verschoven ankermotor met vliegwiel. Prijs 169,95
Wel 30 ? goedkoper dan de Baureihe 120, waarom voor toch 2 gelijkaardige locs is een raadsel.

9) Blz 108,116, 117, 118, 119  TRAXX modellen  zelfde opmerking als voor TRAXX 146.2

10) Blz 121 NS loc serie 1200 ACTS
Wel de Nederlanders worden niet beter behandeld dan de Belgen.
Zij krijgen ook die oude 5 polige motor gemonteerd op 2 assen van een draaistel met een gezellig prijsje van 329,95. Decoder wel inbegrepen


Wel graag commentaar, ben ik te kritisch of is er bij TRIX iets aan het gebeuren ?

RENE
RENWIL