Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Roco neemt Fleischmann over

Gestart door dr3, 16 februari 2008, 09:59:12 AM

dr3

Gevonden op een Duits forum : de Modellbahn Gmbh, huidige eigenaar van Roco, heeft de firma Fleischmann gekocht ! (www.nn-online.de). Voorlopig zouden beide firma's onafhankelijk blijven maar dat ??n en ander gaat veranderen staat wel vast...
 

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Pol

En ik dacht dat het Roco was die al meermaals in problemen had gezeten! De wereld staat op z'n kop![?][?][:0]
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

pabe

amai....[:0] , dat had ik nu niet direct verwacht !!!

Feit is wel dat de laatste jaren FLM in de twee-rail wereld heel veel concurrentie kreeg van Roco en Piko... [B)]

benieuwd wat er nu gaat gebeuren....

Peter

Wie zal nu de invoerder worden. Blijven ze apart? Roco vanuit Frankrijk en Fleischmann vanuit Belgie, of gaan we eindelijk terug een Belgische invoerder hebben voor Roco en Fleischmann?

Nu is samengaan van en overnamen van bedrijven niets abnormaal meer in deze tijd. het gebeurt quasi dagelijks. Ongezond wordt het pas als een paar groten de markt onder zich verdelen, en de kleintjes er eerst uit te prijzen door aan zeer lage prijzen te verkopen, om nadien de markt onder zich te verdelen met (verboden) prijsafspraken en vaste verkoopprijzen.

Wachten we dus maar af.
Met vriendelijke groeten
Peter

loebaske

Wie de grote importeur wordt voor ons landje is...[:)][:)][:)]tufken [;)][;)][;)]

Jean

Ik hoop niet dat toekomstige Fleischmann's, gekloonde Roco's worden....

Tom

Ik denk dat dit bericht komt als donderslag bij heldere hemel.
ik ben benieuwd wat de toekomst brengt.
Persoonlijk vind ik dat Fleischmann hoog nodig toe was aan een "restyling".
Op dat vlak kwam het wel achter op alle andere merken die bezig waren aan hun imago en look denk maar aan Marklin, roco, piko, trix en nu ook Liman Jouef,...
Tom

Ludwig

Spijtig maar het zat er wel een beetje aan te komen.
Fleischmann was de laatste jaren weinig vernieuwend en de concurrentie zat niet stil.
Ik hoop in ieder geval voor de mensen die daar hun brood moeten verdienen en voor de naam Fleischmann  dat in de toekomst er terug een gezond Fleischmann op de markt verschijnt.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

janjozef

Maar die kwaliteit van afwerking zullen we kwijt zijn,
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Ludwig

Dat zal nog moeten blijken.
Laten ons hopen van niet.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

ERVIN

Ondanks al mijn sporen en mijn centrale van Fleischmann zijn, heb ik maar ??n loc van Fleischmann, wagons of wagens, noem het zoals je zelf wil, heb ik dan wel weer veel van Fleischmann( bruine en groene Fals, en ook enkele platte wagons(wagens)), voor mij heeft het loc-park van Fleischmann mij weinig kunnen bekoren, anders is het natuurlijk voor de stoomrijders onder ons, die hebben keus te over, maar op Belgisch materiaal, en dan vooral tijdperk V heeft het duitse merk geen enkele belgische loc op de markt gebracht, dus of zij nu overgenomen worden door Roco of een nader merk, maakt voor mij niet zo veel uit, hopelijk komen er in de toekomst nu wel locs bestemd voor de belgische markt(tijdperk V), we zullen wel zien, maar ik hoop natuurlijk dat de mensen die er werken hun job kunnen behouden.

Jurgen

Mja, zulke dingen gebeuren.
Ik zie het toch allemaal goedkomen hoor.
De enige wagens die ik heb van Fleischmann zijn de containerdraagwagens waarvan er de laatste jaren verschillende van verschenen zijn.
Ook de laatste versie van de bruine Fals wagens heb ik gekocht.

Ach ja, het kan alleen maar beteren. [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

Ik ben eens nieuwsgierig wat er met hun gaama zal gebeuren, assortiment sporen, digitale centrales...
Ze zouden in 2008 nog met soor locmaus komen.
Maar ik denk dat de Roco gescheiden zal blijven van Fleiscmann, maar gewoon in dzelfde holding waar Roco ook onderdeel van is.
Een beetje als de huidige structuur bij de NMBS: holding, nmbs, infrabel.
Tom

LockyLuke

Ervin, tijdperk V, wat is er dan nog dan Fleischman kanbrengen ik denk dat alles nu al aangekondigd werd door LSM en Mehano[8D]