Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

report from fair in N

Gestart door Ralf Wittkamp, 09 februari 2008, 14:53:26 PM

Ralf Wittkamp

Hello.
Here the link to my report from the fair in N?rnberg. Of course in German, but there are some pictures, too :-).

I hope you enjoy it.

http://drehscheibe-online.ist-im-web.de/forum/read.php?10,3667649

greetings
Ralf Wittkamp
 

doomslu

Thank you, Ralf. Very interesting.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

thalysken

Very nice! hopelijk komt er ook nog iemand met de Nederlandse versie en met alles van Belgisch materieel. Maar wat mij wel al opviel is dat vitrains vanplan is om een treinstel 54 te maken, waarom? Heeft jocadis deze nog niet gemaakt?

Met vriendelijke groeten,
Thijs

Peter

Op de website van ViTrains staat niets van een 54 stel, enkel de 16 staat bij de "Novitas"
Met vriendelijke groeten
Peter

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Peter

Op de website van ViTrains staat niets van een 54 stel, enkel de 16 staat bij de "Novitas"


nieuws 2008 staat (nog) niet op de site. Alleen nieuws 2007 [;)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door thalysken

Very nice! hopelijk komt er ook nog iemand met de Nederlandse versie en met alles van Belgisch materieel. Maar wat mij wel al opviel is dat vitrains vanplan is om een treinstel 54 te maken, waarom? Heeft jocadis deze nog niet gemaakt?

Met vriendelijke groeten,
Thijs



Ik dacht dat Jocadis de AM 66 uitgebracht had. Ik kan me natuurlijk vergissen.

Maar zoiets wil ik op mijn baan :




Peter

dgrr57 schreef:
citaat:
nieuws 2008 staat (nog) niet op de site. Alleen nieuws 2007


Op hun website staat anders duidelijk Novit? 2008  (zie weblink)

http://www.vitrains.it/index.phtml?id=18
Met vriendelijke groeten
Peter

Roderik

Alles zal er van af hangen hoe goed Jocadis zijn patenten heeft laten beschermen. Anders gaat er hier iemand de kaas van tussen zijn boterhammen pikken.[:(]
Always be modelling!

ERVIN

Thanx for the pictures and the report Ralf.[;)]

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Roderik

Alles zal er van af hangen hoe goed Jocadis zijn patenten heeft laten beschermen. Anders gaat er hier iemand de kaas van tussen zijn boterhammen pikken.[:(]


[?][?][?][?][?][?][?][?]

niets verhinderd iemand van een model te maken. Denk je dat LSModels de 18 van M?rklin gekopieerd heeft om omgekeerd. Of dat ViTrains de 16 van M?rklin gekopieerd heeft ?

Nee dus.

En het model van een loc blijft het model van een lok. Daar zijn geen patenten op. Zou je nu nieuwe koppelingen uitvinden, of zoiets, dat is iets anders.

Ralf Wittkamp

Hello Peter.
Trust me [:)]. I'm not writing fairy-tales. I found that information in the ViTrains catalogue 2008 and wrote the information in my report. I believe, that the ViTrains homepage would get the complete new information after the fair.


greetings
Ralf Wittkamp
 

loco

Het type 54 is een totaal ander model dan dat Jocadis uitbrengt. Het is een compleet andere bouwreeks. Vergelijk het met een loc reeks 62 en 55. Deze twee locs gelijken ook op elkaar, maar zijn toch totaal veschillend. De enige gelijkenis tussen het model van Jocadis en de 54 is op het eerste zicht dat ze beiden uit twee delen bestaan en dat ze in het groen zijn geweest. Van de 54 bestaat ook een 56 in Inox die speciaal bijgebouwd werd naar aanleiding van de expo.

Anarchy

Ik vind die stelletjes 54 wel niet zo mooi, geef mij dan liever die van jocadis. Maar ja ...

tufken

Deze van ViTrains staan (voorlopig) op het programma.

- 149 tp.: III/IV --> in inox (DC en AC)
- 083 tp.: III/IV --> in groen (DC en AC)
- 072 tp.: V --> ACTM ex serie 54 (DC en AC) Ex NMBS 072
- 962 tp.: V --> "POST" (DC en AC)

" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Anarchy

Iemand die foto's heeft van die "ACTM" en "POST"?