Luxemburgse spoorwegen

Gestart door Peter, 25 januari 2008, 10:45:11 AM

doomslu

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Ik heb het gevoel dat het loknummer op de cabine bij de Mehano beter op z'n plek zit dan bij Trix als ik ze vergelijk met de foto's van de echte.

Ha Dirk, de echte CFL-kenner. [;)]
Als de gelegenheid zich voordoet zal ik beiden eens van nabij vergelijken.

Wat ik me afvroeg. Zitten er hier op 't forum mensen die CFL-materiaal in huis hebben ? Is er belangstelling voor ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

ik niet,misschien komt het er,mijn baan word een baan aan de grens met duitsland,belgi? en luxemburg(probeer ik toch te ontwerpen)(toch nog naar fantasie)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Gerolf

citaat:
Geplaatst door doomslu
Wat ik me afvroeg. Zitten er hier op 't forum mensen die CFL-materiaal in huis hebben ? Is er belangstelling voor ?
(Fictief) grensoverschrijdend verkeer voorzie ik wel.
Voorlopig geen materieel, maar het komt wel. Er zitten immers mooi materieel bij de CFL, zeker in TPIII.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

poco loco

citaat:
Geplaatst door doomslu


Wat ik me afvroeg. Zitten er hier op 't forum mensen die CFL-materiaal in huis hebben ? Is er belangstelling voor ?



Reken maar van yes! [:p]

Alles wat in tijdperk IIIb (in realiteit [;)]) grensoverschrijdend was met nadruk op Athus.

Stoom:      types 52, 54 (Roco*), 55, 56.
Electrisch: reeks 3600 (Trix*).
Diesel:     reeks 800, 850, 900, 1600 (Roco*).
Autorail:   reeks 100 "Dietrich", 150 "Urdinger".

* is in bezit. Naar al de rest wordt nogal naarstig gezocht (HO, DC & tp.III, dus).

Wat dat boek betreft, is dit misschien een heruitgave van het door mij zeer gezochte "Eisenbahnen in Luxemburg", door Ed Federmeyer, uitg. Eisenbahn-Kurier, 1984, ISBN 3-88255-400-2 ?
Dat zou heel goed nieuws zijn. Maar een nieuwe, andere "Eisenbahnen..." interesseert mij ook, indien de link spoor/metaalindustrie voldoende uitgebreid aan bod komt.

Groeten, luc.

doomslu

Nog even terugkomen op de 1500 reeks van de CFL.
Ik heb me laten vertellen dat de cabine van de M?rklin/Trix minder correct is weergegeven dan de Mehano.
Ik heb de gelegenheid gehad om het model van Mehano te bekijken en de afwerking valt wat tegen. De montage lijkt me slordig uitgevoerd. De verkoper wist me wel te vertellen dat het allemaal te corrigeren was door hier en daar wat braampjes te verwijderen, maar hij beaamde dat het niet zou mogen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

citaat:
Geplaatst door poco loco
Wat dat boek betreft, is dit misschien een heruitgave van het door mij zeer gezochte "Eisenbahnen in Luxemburg", door Ed Federmeyer, uitg. Eisenbahn-Kurier, 1984, ISBN 3-88255-400-2 ?
Dat zou heel goed nieuws zijn. Maar een nieuwe, andere "Eisenbahnen..." interesseert mij ook, indien de link spoor/metaalindustrie voldoende uitgebreid aan bod komt.


Het boek is geen heruitgave van het boek "Eisenbahnen in Luxemburg" maar een nieuw boek. Het is wel van dezelfde schrijver.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

citaat:
Geplaatst door D_Loc

citaat:
Geplaatst door poco loco
Wat dat boek betreft, is dit misschien een heruitgave van het door mij zeer gezochte "Eisenbahnen in Luxemburg", door Ed Federmeyer, uitg. Eisenbahn-Kurier, 1984, ISBN 3-88255-400-2 ?
Dat zou heel goed nieuws zijn. Maar een nieuwe, andere "Eisenbahnen..." interesseert mij ook, indien de link spoor/metaalindustrie voldoende uitgebreid aan bod komt.


Het boek is geen heruitgave van het boek "Eisenbahnen in Luxemburg" maar een nieuw boek. Het is wel van dezelfde schrijver.

Dirk, wanneer kom je nog eens naar Luxemburg ? Ik ben dat boek nog niet tegengekomen en zou het liever eerst eens bekijken alvorens te bestellen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

citaat:
Geplaatst door Doomslu
Dirk, wanneer kom je nog eens naar Luxemburg ? Ik ben dat boek nog niet tegengekomen en zou het liever eerst eens bekijken alvorens te bestellen.


Vanaf volgend weekend ben ik voor ca. 1 week in Luxemburg, dus nog even geduld hebben[;)]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

Ik kijk er al naar uit, Dirk. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

poco loco

citaat:
Geplaatst door Peter

Voor ge-intersseerden (Doomslu??) is er een prachtig boek op de markt gekomen, namelijk "Eisenbahnen in Luxemburg" bij Wolfgang Herdamverlag in Gernrode (Dtsl). 504 blz. 250 foto's formaat A4  49,00 euro.Waar het hier in Belgie te koop is weet ik helaas niet.



Ken je het ISBN-nr.?

luc.

Peter

Bij de advertentie in de Miba staat geen ISBN nummer. Probeer eens op de website van die uitgeverij (Verlag)
In de omschrijving staat wel dat het een verbeterde en uitgebreide uitgave is van het vroeger verschenen ( en uitverkochte) vorige boek, en dat er inderdaad 2 delen van komen.
Met vriendelijke groeten
Peter

poco loco

[:I] effe niet aan gedacht.

EAN 978-3-933178-21-3?
Dat is een mij onbekend soort referentie.
Ik hoop dat de betere boekhandel daar weg mee weet...

bedankt, luc.

doomslu

citaat:
Geplaatst door D_Loc

citaat:
Geplaatst door Doomslu
Dirk, wanneer kom je nog eens naar Luxemburg ? Ik ben dat boek nog niet tegengekomen en zou het liever eerst eens bekijken alvorens te bestellen.


Vanaf volgend weekend ben ik voor ca. 1 week in Luxemburg, dus nog even geduld hebben[;)]

Met dank aan Dirk heb ik gisteren het boek kunnen inkijken. Het is een heel interessant werk met oude foto's en illustraties.

Dit zijn 2 ISBN-nummers die ik gevonden heb :
ISBN 10: 3933178215
ISBN 13: 9783933178213
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

poco loco

Bedankt luc, het boek is in bestelling.

luc.

doomslu

citaat:
Geplaatst door poco loco

Bedankt luc, het boek is in bestelling.

luc.

Luc, waar heb je het besteld, als ik mag weten.
Ik ben vandaag even gaan kijken in een boekhandel. Niks gevonden. Zal dus ook bestellen worden...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *