Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Luxemburgse spoorwegen

Gestart door Peter, 25 januari 2008, 10:45:11 AM

Peter

Voor ge-intersseerden (Doomslu??) is er een prachtig boek op de markt gekomen, namelijk "Eisenbahnen in Luxemburg" bij Wolfgang Herdamverlag in Gernrode (Dtsl). 504 blz. 250 foto's formaat A4  49,00 euro.Waar het hier in Belgie te koop is weet ik helaas niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Bij gelegenheid hoop ik dat boek eens te kunnen inkijken. Bedankt voor de tip, Peter. [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Gerolf

Een berichtje op maat voor Luc [;)] maar er zullen nog wel ge?nteresseerden zijn, zeker?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

D_Loc

Het boek is ook verkrijgbaar bij GAR .

Ik ben overigens in het bezit van het boek en het is zeker de moeite waard[:)].

@Luc,
Als ik er aan denk zal ik het boek meenemen de eerst volgende keer dat ik naar Luxemburg ga, als je het boek voor die tijd nog niet onder ogen hebt gehad.
Tegen die tijd neem ik nog wel contact op aangezien er hier ook nog wat autootjes voor je liggen[;)]
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Het boek is ook verkrijgbaar bij GAR .

Ik ben overigens in het bezit van het boek en het is zeker de moeite waard[:)].

@Luc,
Als ik er aan denk zal ik het boek meenemen de eerst volgende keer dat ik naar Luxemburg ga, als je het boek voor die tijd nog niet onder ogen hebt gehad.
Tegen die tijd neem ik nog wel contact op aangezien er hier ook nog wat autootjes voor je liggen[;)]

Kom maar af Dirk !!! [:p]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Het vermelde boek is wel maar "deel 1" Of deel twee ook al op de markt is weet ik helaas niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

Peter

Voor welke stroomsystemen is de Luxemburgse 4000 voorzien, en kunnen deze loks ook in Belgie rijden zoals hun 3000 reeks.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

Voor welke stroomsystemen is de Luxemburgse 4000 voorzien, en kunnen deze loks ook in Belgie rijden zoals hun 3000 reeks.

Ze zijn geschikt voor het rijden onder 25 kV 50 Hz en 15 kV 16,7 Hz en beschikken over de nodige veiligheidssystemen om te circuleren in Luxemburg, Duitsland, Frankrijk en (gedeeltelijk) Belgi?. Toch worden ze in ons land slechts beperkt ingezet. Op dit moment komen ze ? in normale dienstregeling - enkel in Athus.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Luc, heb net gezien dat er een mooi model op komst is van de MaK diesel reeks 1500 van de CFL in hun nieuwe blauw/witte kleuren, van M?rklin en Trix.
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

Peter, jij hebt blijkbaar als objectief om mij nog gekker te maken dan ik al ben. Normaal is deze taak weggelegd voor mijn vrouw. [;)]

Alvast bedankt makker, voor de informatie. Leuk dat er hier ook wat aandacht is voor de Luxemburgse spoorwegen.

Naar verluid zou de versie van Mehano in de winkel liggen. Misschien moet ik ??n dezer dagen eens gaan kijken. Ik ben wel benieuwd om deze even af te wegen tegen de Trix/M?rklin.

Deze foto komt van de site van Rocky-rail. Het model van Mehano :




En op de Trix-website is deze foto te vinden :



Vanavond eens in mijn archief kijken of ik een foto van het voorbeeld vind...

... hier vindt de liefhebber er alvast een pak : http://www.rail.lu/materiel/cfl1500
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Peter

Iemand gekker maken dan ik zelf al ben zou moeilijk zijn, nietwaar?[:I][:I][:I]
Met vriendelijke groeten
Peter

doomslu

citaat:
Geplaatst door Peter

Iemand gekker maken dan ik zelf al ben zou moeilijk zijn, nietwaar?[:I][:I][:I]

Ik weet het niet zenne, Peter. Ik heb een behoorlijk niveau op dat gebied. [:o)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

D_Loc

Ik heb het gevoel dat het loknummer op de cabine bij de Mehano beter op z'n plek zit dan bij Trix als ik ze vergelijk met de foto's van de echte.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Peter

Voor dat er verkeerd gedacht wordt: ik koop geen CFL loks of rijtuigen. Ik vind ze wel mooi van kleuren, en we hebben vroeger dikwijls genoeg met de grote voorbeelden meegereden van Luik tot Trois-Ponts toen er nog familie van mijn echtgenote woonde (wonen nu in Nannine bij Namen).[:)]Een zeer goede plaats om foto's te maken trouwens.
Met vriendelijke groeten
Peter