Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Zelf een burcht bouwen met ??

Gestart door amest, 24 januari 2008, 12:53:52 PM

treintj

hallo,

zou je er dan niet met plastik of karton werken.
In ava vind je er ook heel wat kleurpapier.


grove den

Een paar jaar geleden heb ik ook getracht een soort kasteel/verbouwde burcht in schaal N  te maken met delen van een bouwpakket, heki dur steenplaten en wat gips en stevig karton. Oh ja en een gehalveerde rail voor de spanten van het dak...
De "donjon"is helemaal zelf gemaakt maar het kapelletje aan de zijkant is van een bouwpakket.

een detail van de linkerbovenhoek van het kasteeltje waar je het bielsenmatje goed kan zien:

De wanden zijn ingesmeerd met snelplamuur en na drogen ingekrast( lichtjes) met wat stenen/structuren.Daarna geverfd met latex muurverf en ge-drybrusht met een lichtere verf. Dit laatse doe ik meestal met humbrol verf...

Jos

Peter

Jos, je bent niet enkel een fantastische bomen bouwer, maar je kan zelfs een prachtig (grove) kasteel bouwen.
Ook nogmaals bedankt voor het leuke gesprek vorige zaterdag op de Expo in de Nekkerhal.

Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Jos houdt van structuren, niet alleen in zijn schors [8D]
Mooi, man! [:p]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

grove den

Peter : graag gedaan!het genoegen was /is ook mijnerzijds!
Peter en Gerolf : bedankt![:I][:I]

Jos

stoomloc

citaat:
Geplaatst door amest

hallo,

ik zou op mijn baan graag een grote burcht willen neerpoten. Ik rij schaal N en de modellen die ik heb gezien via 'kits' zijn niet bepaald indrukwekkend.

Mijn vraag is daarom : welk materiaal gebruik ik er best voor.

Het is dus voor een burcht/ru?ne met torens, omwalling, waterput en aanverwanten..

ik dacht zelf aan knutselklei. Hebben jullie misschien andere/betere idee?n?


Arvid,

Op de beurs in Mechelen stond het project Budingen in miniatuur van Theo Huybrechts. Ook had hij een heuse burcht gebouwd. Ik was hiervoor ook ge?nteresseerd en heb met deze man gevraagd welke materialen hij hiervoor gebruikte Hij maakte gebruik van gipsmallen van Sp?rle.

Groeten,

Wim