Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

smd leds

Gestart door adrievans, 30 december 2007, 12:58:18 PM

thalysken

Hallo,

Deze avond probeer ik wat te doen om het in elkaar te krijgen.[:p]

@ervin, 't gaat heel mooi zijn. Deze avond verklap ik meer. Maar verwacht daar geeen super dingen van hoor. Het is mijn eerste zelfbouw.[:I][8)]

Met vriendelijke groeten,
Thijs



thalysken

Sorry ervin, geen leds geen foto's.[V] Oorsrokelijk was het bedoeld om een moderne muur van architectenkarton die geverfd was te verlichten met leds, maar ik had dus niet verwacht dat die zo klein gingen zijn. Later probeer ik het pnieuw metgewone leds met zulke pinnen al aan.

Met vriendelijke groeten,
Thijs



ERVIN

Jammer, maar kan je eens geen foto nemen van die leds, mss kan iemand dan vertellen hoe je ze moet aansluiten, of solderen??

thalysken

Morgen ga ik de baan opruimen(nee, niet alles weg doen hoor) en trek ik een foto. Ook van andere dingen maar dat kan je alemaaal vinden morgen in "thalyskens sporenplan".

Met vriendelijke groeten,
Thijs



ysbeer

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Jammer, maar kan je eens geen foto nemen van die leds, mss kan iemand dan vertellen hoe je ze moet aansluiten, of solderen??



Ik heb al eens een manier uitgelegd die mij goed voldoet.

Plak op de werktafel een strook papier plakband (PAPIER)met de klef naar boven.
Haal de led uit de pakking en druk hem op de kleef.zodanig dat de koper stukjes je aan kijken(d.w.z de lichtuittreedzijde zit in de plakband)
Haal uit een soepele kabel twee zeer dunne draadjes koper.
Vertin de uiteinde van die draadjes.
Plak ook die draadjes zodanig in de plakband dat de vertind einde precies op de kopervalkjes liggen.
Maak je bout(die niet te groot moet zijn)goed schoon,doe er wat tin aan en druk de punt tegen de led.
Steun af met de punt op het plakband.
even oefenen en zo gaat het prima.
wel voorzichtig los trekken van het plakband.
Ik heb er al minstens 80 gedaan zo,daar van zijn er 79 gelukt.
Een heb ik laten vallen en nooit meer terug gevonden.
wim

MARKLINRIJDER

Solderen van smd leds is heus niet zo moeilijk soldeer ze terwijl ze bevestigt zijn op een stukje tape, terwijl de soldeerzijde(onderzijde) naar je toeligt.

Ikzelf vertin eerst draad en solddeerstripje en ga dan beide delen aan elkaar solderen.  In het nieuwe project van het draadje snijplotter gevruik ik smd Bouwvorm 603, de leds solderen duurt amper 10 sec op bijhorende werkwijze.  Laat je niet afschrikken door de kleinheid.

Groetjes,


David

ysbeer

citaat:
Geplaatst door MARKLINRIJDER

Solderen van smd leds is heus niet zo moeilijk soldeer ze terwijl ze bevestigt zijn op een stukje tape, terwijl de soldeerzijde(onderzijde) naar je toeligt.

Ikzelf vertin eerst draad en solddeerstripje en ga dan beide delen aan elkaar solderen.  In het nieuwe project van het draadje snijplotter gevruik ik smd Bouwvorm 603, de leds solderen duurt amper 10 sec op bijhorende werkwijze.  Laat je niet afschrikken door de kleinheid.

Groetjes,


David



Herhalen maak duidelijk,maarof je nu bijna letterlijk over moet schrijven wat er al staat vraag ik mij toch af.[:(]
Of lees je alleen wat je zelf schrijft[?][?][?]
wim

thalysken

Bedankt voor de reacties. Ysbeer, ik denk dat marklinhobaan mij ook alleen maar wil helpen en hij doet daar zeker niets slecht mee h?. Elke kleine beetjes kunnen mij helpen.

Met vriendelijke groetn,
Thijs



ysbeer

citaat:
Geplaatst door thalysken

Bedankt voor de reacties. Ysbeer, ik denk dat marklinhobaan mij ook alleen maar wil helpen en hij doet daar zeker niets slecht mee h?. Elke kleine beetjes kunnen mij helpen.

Met vriendelijke groetn,
Thijs






Ik ben ook niet boos of zo,maar soms krijg ik de indruk dat men niet leest wat soms al 3 keer is geschreven,en er gewoon maar weer op los schrijft (er zijn er meer die dat doen, ik mms ook wel eens)
Maar ik twijfel niet aan de goede bedoelingen.
succes er mee
wim