Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

smd leds

Gestart door adrievans, 30 december 2007, 12:58:18 PM

adrievans

Voor degene die hun smd leds bij leds-buy bestellen,bij www.ledtuning.nl zijn ze goedkoper.
Bijvoorbeeld van de 0603 serie blauw van 0,42 voor 0,19 euro.
groen van 0,53 voor 0,24 euro, en zo verder.
Ik heb bij ledtuning bestelt en de levering was na 2 dagen binnen,dus over de service is ook niet te klagen.
(om opmerkingen voor te zijn,ik heb geen commerciele belangen)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Fretbol

Bedankt voor de tip, ik moet binnenkort smd leds bestellen [;)]

Even een vraagje aan de mensen met led-ervaring:

Stel dat ik in totaal zo'n 10 leds in een gebouw wil inbouwen, moeten alle leds dan in serie worden geschakeld met 1 weerstand, of krijgt elke led z'n eigen weerstand?

Als ik bijvoorbeeld de witte leds uit de 0603 serie koop, welke weerstand heb ik dan het best nodig?

Ik ben een absolute beginner in dergelijke zaken, daarom vraag ik het best even vooraf [:I]

Anthony [;)]

Klaas Zondervan

Anthony, het hangt er maar net vanaf hoeveel spanning je beschikbaar hebt. Over het algemeen is het voordeliger om leds in serie te zetten, dat kost de minste stroom. Maar het maximale aantal wordt beperkt door de beschikbare voedingsspanning.
Als je elke led een eigen weerstand geeft, dan stook je het meeste vermogen in je weerstanden op.

Fretbol

citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Anthony, het hangt er maar net vanaf hoeveel spanning je beschikbaar hebt. Over het algemeen is het voordeliger om leds in serie te zetten, dat kost de minste stroom. Maar het maximale aantal wordt beperkt door de beschikbare voedingsspanning.
Als je elke led een eigen weerstand geeft, dan stook je het meeste vermogen in je weerstanden op.