ombouwen van gelijkstroom naar wisselstroom

Gestart door christophev, 06 maart 2005, 15:53:29 PM

christophev

Ik heb een ouder fleischmann model van de V200 van de DB.  Ik zou die willen ombouwen naar mij wisselstroom baan van marklin .
Moet ik dan ook de moter vervangen want die werkt nog prima.  als die moet vervangen worden,zou ik dan een compleet nieuw draaistel kunnen kopen met een moter en een sleep contacter onder.

bedank Christohe Verhaert

Johnnytrein

Ik weet niet hoe handig je bent maar is het niet eenvoudiger om een nieuwe M?rklin versie aan te schaffen Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

Hi,

Nee hoor, je hoeft de motor niet te vervangen, er moet een stukje elektronica worden ingebouwd, die van de wisselspanning een gelijspanning maakt en die de overspanningspuls omzet in het keren van de rijrichting.
Kijk maar even op de site van www.uhlenbrock.de die hebben een Fru of een ANDI. Beide te gebruiken voor het ombouwen van gelijk naar wisselstroom.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk


JoVer

En als je bij het ombouwen van 2-rail naar 3-rail de loc ook digitaliseert dan wordt alles in de decoder geregeld en stuurt die de loc-motor aan met gelijkstroom ook al staat er wisselstroom op de baan. Of zie ik dat verkeerd [?]

Jo.

svvander

Volgens mij komt er wel meer bij zien... o.a. de sleper! [;)]

Sven Vandersmissen
HO, 3rail digitaal, IB, NMBS, III IV V
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

laurens66

citaat:
Geplaatst door Rosoft

Hi,

Kijk maar even op de site van www.uhlenbrock.de die hebben een Fru of een ANDI. Beide te gebruiken voor het ombouwen van gelijk naar wisselstroom.

Mvg
Wim Ros


www.rosoft.tk





of de module van www.conrad.nl namenlijk nummer 218797

christophev

Verschtoten en balien ( antwerpse modeltrein winkels) Hebben het ombouwen afgeraden omdat het draaistel te ondiep is voor een sleper in te frezen.

n/a

Te ondiep, dat lijk mij sterk, de eerste lok moet nog gemaakt worden waarbij het echt onmogelijk is.
Als je in de gelegenheid bent maak dan even een foto van de onderzijde.

Wim.