WERK IN UITVOERING !!

Gestart door tonycabus, 10 december 2007, 15:13:04 PM

argilla

een kleine vraag en misschien wel een domme ( gezien de vele  mogelijkheden aan produkten) maar toch stel ik ze, vanwege de lengte in het diorama . De brug ( 23,5 cm) in het dio is schaal 1/2 dwz dat de werkelijke lengte op het dio  op 47 cm afegrond 50cm komt.
1 ) ik heb rond gesurft en vindt in dit genre brug geen afmetingen van rond 50cm. Wat kan ik nu doen ? ze laten etsen ( kan ik zelf niet)
2)of stelt u voor om twee bruggen aan elkaar te lijmen. De bruguitzicht zou hetzelfde (ongeveer) moeten zijn van het dio ( zie afbeeldinge hierboven)
3) of hebt U andere sugesties ???? Ratio?? Willes??? nog andere misschien ??


Het is wel zo dat het vlug moet gebeuren want veel tijd is er niet meer voor dat Mechelen eraan komt nietwaar.
(Trouwens hoe zit dat in allemaal in elkaar Is daar al een senario rond geschreven ism ons magazine , maar een vraagje he )

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

Misschien bestaan er zo geen lange bruggen in het modelbouwgamma omdat overspanningen van 50cm met dit type brug te groot zijn? 't Is maar een idee, natuurlijk.
Anderzijds is het mogelijk om twee dezelfde bouwpakketten te combineren tot ??n grotere brug. Dat wordt vaker gedaan.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

guy holbrecht

Of je bouwt dergelijke brug volledig zelf in plasticard. Dat is perfect te doen.
Groeten,
Guy

Mr-tsjoektsjoek

Dag Argilla,

Ik zou de brug zelf bouwen uit plasticard en Evergreen profielen.
In plasticard van 0.5 mm kun je gemakkelijk klinknagels inprenten, komt zeer realistisch over.  Met Evergreen profielen kun je een degelijk en sterk bouwwerk maken.

Zeker gezien de tijdsdruk, een gelijkend bouwpakket vinden zal wel enige tijd vragen.

Daar je al een voorbeeld hebt zal er ook al een plan zijn ?
Anderzijds is dat rap getekend.

Groeten Mr tsjoektsjoek.

hobbyist

Argilla, Die zoekt die vindt, h?. PB-Messing heeft een kit voor het maken van een metalen brug. Deze heeft een overspanning van 63 cm ( bestelnr 9919. Je vindt het terug in de online cataloog deel 4 op pagina 7

Gerolf

... en wat is de prijs van dat PB-kitje [?]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hobbyist

Vroeger stond er een prijslijst bij maar deze is er niet meer. Best even een mailtje sturen naar Paul Bellon.

tonycabus

Wie doet definitief mee en waarmee???
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

doomslu

citaat:
Geplaatst door tonycabus

Wie doet definitief mee en waarmee???

Ikke dus met dit, ook al sta ik momenteel nog nergens [:I] :


luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

hobbyist

Ik doe ook mee. heb 2 bakken van +- 1m05. ??n er van wordt een landelijk landschap ( weide en eventueel een boerderijtje). ben er nog aan bezig.. Het ander weet ik nog niet.

Rochevalien

Hoe zit het hier met de stand van zaken??? geen nieuws is goed nieuws zeker??

Gerrit

tonycabus

Ik ben intussen ook weer bezig, een deel is al klaar (merci, Johan!).
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

Er kwam net nog een franstalig forumlid bij!!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

hobbyist

Tony, met hoeveel zijn we nu, zowel franstalige als vlamingen, die werkelijk meedoenaan de forum baan. Ik ben nog opzoek naar een mooie achtergrond.

argilla

Tony, ik doe definitief mee ( maar dat wist je al zekers !) zie ander draadjes in dit forum voor foto's en/of filmpje...
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15