Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

WERK IN UITVOERING !!

Gestart door tonycabus, 10 december 2007, 15:13:04 PM

janjozef

Ik vrees dat je boel met de organisatoren gaat krijgen,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

just4fun

citaat:
Geplaatst door doomslu

... reglement eens netjes in een documentje gieten ...


Check uw mail, Luc.
Paul

just4fun

Ik ben ook lang van plan geweest om mee op de kar te springen.
Maar tot hier toe toch nog niet.
Zo'n module is (zoals voorgesteld) moeilijk te integreren in een eventuele thuisbaan en dus staat ze er een hele tijd 'stof te vangen'.
Ik ben thuis (nog steeds) spoorloos en wil wel iets maken, maar dan in de eerste plaats om m'n eigen treinen bij mij thuis hun 'rondjes' te laten doen en dat heb ik proberen uit te denken, tot hiertoe zonder resultaat. Vooral wegens heel weinig tijd (wegens zieke vrouw valt veel huiswerk op mijn schouders) en, in mindere mate, plaatsgebrek.
't Idee zit dus in de koelkast [:(].
Paul

dgrr57

citaat:
Geplaatst door just4fun

Ik ben ook lang van plan geweest om mee op de kar te springen.
Maar tot hier toe toch nog niet.
Zo'n module is (zoals voorgesteld) moeilijk te integreren in een eventuele thuisbaan en dus staat ze er een hele tijd 'stof te vangen'.
Ik ben thuis (nog steeds) spoorloos en wil wel iets maken, maar dan in de eerste plaats om m'n eigen treinen bij mij thuis hun 'rondjes' te laten doen en dat heb ik proberen uit te denken, tot hiertoe zonder resultaat. Vooral wegens heel weinig tijd (wegens zieke vrouw valt veel huiswerk op mijn schouders) en, in mindere mate, plaatsgebrek.
't Idee zit dus in de koelkast [:(].
Paul

ik gebruik mijn (tot hiertoe eerste) module als thuisbaan. Zo kunnen mijn treintjes hun ronden rijden [;)]
Enkele 'platte' modules om een grote ovaal te kunnen maken. De volgende module(s) zal/zullen daar ge?ntegreerd worden.
Ik weet het, het is een kleine baan. Maar modules afwerken (een voor een en langzaam) zie ik zitten. Een grote schikke thuisbaan niet. De rails misschien, maar het decor [:(]
Ik zie liever een klein goed afgewerkte (in mijn ogen) baan dan een kilometrische baan zonder decor.
Maar iedereen zijn keuze, niet waar [;)]
En die modules kunnen dan naar een tentoonstelling [:p]

doomslu

Ik heb mijn module zo gemaakt dat de "kast" demonteerbaar is. Op die manier zou ze kunnen ge?ntegreerd worden in een thuisbaan.

Bedankt Paul voor de mail. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

citaat:
Geplaatst door janjozef

Ik vrees dat je boel met de organisatoren gaat krijgen,

Jan





waarom zouden wij boel krijgen? wij verkopen niets wij bieden een verfrissing aan .....meer niet. En dan nog uitsluitend aan de deelnemers die meedoen aan de modulebaan

met de tekst: "Helaas kunnen wij" aan derden" die niet meedoen aan de modulebaan geen drank schenken en/of verkopen
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Dirky

enkele praktische vragen:

- code 100 sporen... gebonden aan ??n merk? of...?
- als er op de module wissels liggen, moeten die dan aanstuurbaar zijn vanuit de eene of de andere centrale?
- is de lengte van een module onbeperkt?
- Wat als ik de modules wel zou willen op "de tentoonstelling" zetten (en afbreken) maar dat ik er overdag niet kan bijzijn?

enne:

- kan de minibaantjes wedstrijd geen uitbreiding krijgen voor modules? Module-minibaantjes als het ware... 2 vliegen in ??n klap!

all??, 't is maar een gedacht nietwaar [:)]

martintje

Met ons als organisatie zou je al boel krijgen , als ik tenminste denk wat jullie bedoelen met boel :).
Op de meeste beurzen wordt wel gewaardeerd dat er geen alcohol wordt gedronken, in ieder geval niet openlijk.
Natuurlijk kunnen alle deelnemers hier avn het forum makkelijk maat houden, maar er zijn ook deelnemers die daar wat meer moeite mee hebben helaas, ik spuug er zelf ook niet in namelijk :)

Luc, als ik een suggestie mag doen, de komende paar beurzen gewoon je gezicht laten zien, 1 of 2 bakken meenemen, en de mensen laten zien wat jullie project nou precies inhoud.
Alleen hier op het forum houden ( ook al is het een forumbaan) is niet genoeg om de peut erin te houden, dat merken we al in onze groep.
We hebben in onze groep eenzelfde soort van bouwsysteem, alleen is het thema dan wat beperkter, maar het komt wel op hetzelfde neer.
We houden om de maand een bijeenkomst, om de spirit erin te houden.
Als we geen grote baan op de beurs staan, dan gaan we gewoon met 1 bak staan, folderen en mensen bekend maken met het systeem.
Net als een commercieel product zal je het aan de man moeten brengen, alleen kijken tot je bloempje gaat groeien werkt helaas niet.

ook zullen er veel mensen afhaken omdat er geen enkel vorm van "dwang "is, als je de planken in elkaar kan timmeren, mag je al meedoen.
Uiteraard geen probleem, maar ik denk dat een gemiddelde organisatie niet zit te wachten meer op een verzameling van Gamma met wat spijkers.
Maar je kan, of moet zelfs deze mensen die aan het begin staan er bij betrekken, en ze langzaam laten meegroeien, en dat kost tijd, en om elkaar te laten groeien, zal je elkaar af en toe moeten ontmoeten op een ouweneel dag ofzo.
Wil je iets op gang houden heeft het gewoon af en toe een prikkel nodig, in welke vorm dan ook

Andere "dwang "is dat de vrijblijvendheid avn het opdraven er een beetje van af moet, je zal de mensen hierin ben ik bang ietwat moeten aansturen.
Ik bedoel het niet zo arrogant alls het klinkt, maar in onze groep is ieder met dezelfde interresse welkom, echter kom je op geen enkele bouwdag, en doe je aan geen enkele beurs mee, dan is het bye bye.
Niet omdat we hard willen zijn, maar om een stok achter de deur te houden en ietwat van de 100% vrijblijvendheid weg te nemen.
Wat mij altijd verbaast is dat mensen in de hobby maar denken te komen en gaan wanneer het hun uitkomt, maar het met teamsport dit geen issue is.
Als zondagochtend de bal wacht komt iedereen, dat weet je dat je moet, en je houd er rekening mee, maar zodra het modespoor wordt, kom je alleen wanneer je  het uitkomt, en laat je andere toch ietwat in de kou staan.

Ik hoop echt dat het wat nieuw leven ingeblazen kan worden, want het is een fantastisch project, en als iedereen een beetje zijn best doet......Ontraxs 2013 ?? [:)]
Mvg Marty

doomslu

Dank je Marty. Je hebt het bij het rechte eind.
We doen voort, dat is zeker! [;)]
In Genk is het inderdaad de bedoeling dat we met een kleine delegatie gaan om publiciteit te maken (en ook om ons te amuseren).

Dirky, in principe hadden we Peco voor ogen, maar sommigen hebben Roco liggen of zelfs M?rklin K-spoor en dat werkt prima!

Persoonlijk zou ik opteren voor eenvoud. Wissels met de hand lijkt me best te doen, niet?

De lengte van een module is in principe onbeperkt. Het werkt wel prettig als het een veelvoud is van 122 cm (voor als we een ovaal maken), maar een eventueel "gat" vullen we ter plaatse op. Dus erg is het niet als de maat afwijkt.

We vragen van de deelnemers hulp bij het bemannen van de baan, maar natuurlijk zijn uitzonderingen toegestaan.
Om het met de beeldspraak van Marty te zeggen: als iedereen zijn bal brengt, maar niemand speelt mee... [;)]

Het idee om de baan aan de minibaantjeswedstrijd te koppelen is al geopperd in het verleden.
Het heeft een groot nadeel: het spoorverloop is eigenlijk nogal saai en dus minder aantrekkelijk voor een wedstrijd. En een tweede wedstrijd opzetten vraagt veel energie.
Laat het, wat mij betreft, bij ons motto "plezier hebben in het samen bouwen, rijden en tentoonstellen". [:D]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

janjozef

Kan je in Charleroi enkele zijkanten of een bak meebrengen, velen zullen komen kijken en misschien springen er daar enkele op de kar,

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

citaat:
Geplaatst door argilla

citaat:
Geplaatst door martintje

Met ons als organisatie zou je al boel krijgen , als ik tenminste denk wat jullie bedoelen met boel :).
Op de meeste beurzen wordt wel gewaardeerd dat er geen alcohol wordt gedronken, in ieder geval niet openlijk.
Natuurlijk kunnen alle deelnemers hier avn het forum makkelijk maat houden, maar er zijn ook deelnemers die daar wat meer moeite mee hebben helaas, ik spuug er zelf ook niet in namelijk :)

Luc, als ik een suggestie mag doen, de komende paar beurzen gewoon je gezicht laten zien, 1 of 2 bakken meenemen, en de mensen laten zien wat jullie project nou precies inhoud.
Alleen hier op het forum houden ( ook al is het een forumbaan) is niet genoeg om de peut erin te houden, dat merken we al in onze groep.
We hebben in onze groep eenzelfde soort van bouwsysteem, alleen is het thema dan wat beperkter, maar het komt wel op hetzelfde neer.
We houden om de maand een bijeenkomst, om de spirit erin te houden.
Als we geen grote baan op de beurs staan, dan gaan we gewoon met 1 bak staan, folderen en mensen bekend maken met het systeem.
Net als een commercieel product zal je het aan de man moeten brengen, alleen kijken tot je bloempje gaat groeien werkt helaas niet.

ook zullen er veel mensen afhaken omdat er geen enkel vorm van "dwang "is, als je de planken in elkaar kan timmeren, mag je al meedoen.
Uiteraard geen probleem, maar ik denk dat een gemiddelde organisatie niet zit te wachten meer op een verzameling van Gamma met wat spijkers.
Maar je kan, of moet zelfs deze mensen die aan het begin staan er bij betrekken, en ze langzaam laten meegroeien, en dat kost tijd, en om elkaar te laten groeien, zal je elkaar af en toe moeten ontmoeten op een ouweneel dag ofzo.
Wil je iets op gang houden heeft het gewoon af en toe een prikkel nodig, in welke vorm dan ook

Andere "dwang "is dat de vrijblijvendheid avn het opdraven er een beetje van af moet, je zal de mensen hierin ben ik bang ietwat moeten aansturen.
Ik bedoel het niet zo arrogant alls het klinkt, maar in onze groep is ieder met dezelfde interresse welkom, echter kom je op geen enkele bouwdag, en doe je aan geen enkele beurs mee, dan is het bye bye.
Niet omdat we hard willen zijn, maar om een stok achter de deur te houden en ietwat van de 100% vrijblijvendheid weg te nemen.
Wat mij altijd verbaast is dat mensen in de hobby maar denken te komen en gaan wanneer het hun uitkomt, maar het met teamsport dit geen issue is.
Als zondagochtend de bal wacht komt iedereen, dat weet je dat je moet, en je houd er rekening mee, maar zodra het modespoor wordt, kom je alleen wanneer je  het uitkomt, en laat je andere toch ietwat in de kou staan.

Ik hoop echt dat het wat nieuw leven ingeblazen kan worden, want het is een fantastisch project, en als iedereen een beetje zijn best doet......Ontraxs 2013 ?? [:)]




was ook maar een voorstel en over boelmaken je droomt hardop denk ik. Verder ben ik eens met je betoog.

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

citaat:
Op de meeste beurzen wordt wel gewaardeerd dat er geen alcohol wordt gedronken,


In Nederland misschien, maar hier? Ik denk dat er veel gaan afhaken als er geen Duvel, Westmalle, Orval, Chimay of ander gerstenat te verkrijgen is.

citaat:
Kan je in Charleroi enkele zijkanten of een bak meebrengen


Wat moet het zijn voor U, Jan?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kautenbach

hoi allemaal,

Ik weet zeker dat er ook wel ene Nederlander bij gelegenheid een/meer segment9en) wil inzetten voor zo'n baan. Lijkt mij wel heel erg leuk om te doen, ik zie het wel zitten met allerlei verschillende delen op 1 gezamenlijk net rijden. Ik heb mijn gehele baan opgebouwd in segmenten ondertussen en dat bevalt uitstekend!

volgens mij is het motto, met z'n allen meedoen is het leukste, daarnaast geinig als er ook echt mooie stukken zijn , lijkt mij (persoonlijk) wel een uitdaging, maar niet de allergrootste lol, alhoewel je met veel mensen natuurlijk sowieso een spectaculair item neerzet. ook op deze manier elkaar spreken en ervaringen uitwissel, goed idee hoor

al met al, lijkt mij razend gezellig, en ik zie het al helemaal zitten, lekker met zn allen rijden enzo![:)]

enthousiaste groetjes uit Zwolle, wim

NB: wel goed om de boel een beetje logisch aan elkaar te kunnen knopen dus een enkele afspraak/standarisering is wel handig, overigens, een koppelmodule is zo gebouwd, als de stroomdoorvoer, hoogte ect maar ok is.

NNB: en overdie drank, ik kreeg ooit een verhaal over een filosoof, met een glas, waar altijd nog een druppel bij kon...(euh, hoe zat dat nog maar weer)

argilla

citaat:
Geplaatst door Havoc

citaat:
Op de meeste beurzen wordt wel gewaardeerd dat er geen alcohol wordt gedronken,


In Nederland misschien, maar hier? Ik denk dat er veel gaan afhaken als er geen Duvel, Westmalle, Orval, Chimay of ander gerstenat te verkrijgen is.

citaat:
Kan je in Charleroi enkele zijkanten of een bak meebrengen


Wat moet het zijn voor U, Jan?



wel he ik ga misschien mensen tegen of voor het hoofd stoten maar dat is "niet mijn bedoeling".
Gewoon zeggen de forumbaan is een onderdeel van onze hobby. Ik ben der grote voorstander van.
Maar.......
Waarom kan dit niet met plezier en lol tezamen gaan.Ik bedoel daarmee
het is toch normaal dat we ons aanpassen aan de geploogenheden en heersende normen ? Als we naar het Noorden gaan zijn er andere normen In Duitsland weer andere .En telkens moeten we ons aanpassen. Wat normaal is.
Onze hobby met de forumbaan moet ernstig zijn als het" moet" maar ook lol en leut als het kan.
Onze cultuur is eentje van alles op te lossen met een pint. Dat zit ingebakken in onze cultuur. Jammer dat sommige (niet allemaal want er zijn er die speciaal naar hier afzakken omdat het bij hun niet bestaat Noorderlingen dit niet verstaan ( of willen verstaan). Als zij dingen anders zien , dat is hun goed recht maar wel bij hun op hun grondgebied.
Dus stopt met het vergelijken van appelen en citroenen. Verder nogmaals het was gewoon een idee, een voorstel. Of gaan we dit ook al als niet gewenst afdoen.
De forumbaan is gewoon goed . Er moeten geen, stokken achter deuren gestoken/steken of iets dergelijks.
Doe gewoon en wees blij dat je deelneemt en voeg je naar de normen.
Sorry dit moest van mijn hart [;)]
Ben anders een introverte jongen hoor! ( allee dat zijn mijn vrouwtje toch) [:D]
Het klinkt misschien hard en stijf en  en enz..enz..maar


argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

Argilla, iets minder gespannen zijn man. Humor is kennelijk niet je sterkste punt.

Om het even uit te leggen, op eender welke beurs ik al bezocht heb (be, nl, d, fr) is er steeds een biertje te krijgen. En eender welke modelclub in belgi? daar hebben ze zwaardere bieren die gretig over de toonbank gaan. Er zijn hier op het forum nog wel draadjes over chimay-bleu te vinden trouwens. En op geen enkel van die gelegenheden heb ik misbruik vastgesteld. Wat is het probleem?

En ik heb geen probleem met je voorstel. Het enige bezwaar dat ik zie is dat catering vaak een onderdeel is van de organisatie met de bedoeling om wat inkomsten te genereren om zo'n evenement betaalbaar te houden. Dus misschien beter geschikt voor "priv?" bijeenkomsten.
Met vakantie voor onbepaalde duur.