WERK IN UITVOERING !!

Gestart door tonycabus, 10 december 2007, 15:13:04 PM

argilla

heeft iemand enig idee wanneer die forumbaan eigenlijk klaar en af moet zijn ??
Want hier zijn bijzonder wenig reactie;  ik bedoel zo van een tijdslimiet en al de drukte en stress die daarrond hangt,
Of moet dit nog vastgelegd worden ??  
Ik vraag dit omdat ik met die kloof nogal wat ( eigenlijk meer dan gedacht) werk heb. Alleen al het bekleden ervan ( met in gips gedrenkt...enz..) de "aankleding" amaaiiii.
Ik geef een klein voorbeeld; onnoemelijk veel probs met die tunnelingangen.
Heb mallen gemaakt; eerst architectenkarton, gegoten gipsmuren met en tunnelopening uitgezaagd, noem maar op...
Maar goed ...je leert er bij elke stap meer door.
En dan de brug pffffff......want er moet toch stroomvoorziening zijn voor de rails op de brug. Waarom ? wel ze is uitneembaar en het geheel van de kloof schuift ook in de module ( waarbij dan de rails een stuk aansluiten op de rails van de module pffff)
[8D][:D]
ps; de kosten stijgen met de afwerking van de module
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Gerolf

citaat:
Geplaatst door argilla
heeft iemand enig idee wanneer die forumbaan eigenlijk klaar en af moet zijn ??
Op welke planeet leef jij? Mechelen 2008, nog een kleine maand!
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

doomslu

Maar "af" hoeft niet. Je kan ook een module in opbouw tonen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

We zijn ondertussen half 2011 en ik wil dit draadje toch nog even vanonder het stof halen, naar aanleiding van een discussie in de rubriek "(model-)spoor babbelhoek".

Mechelen 2008 was een relatief succes. Daar mogen we zeker trots op wezen. Zes deelnemers is niet veel, maar toch een leuk begin!

In 2010 hadden we in Mechelen het dubbele aantal modules, dank zij de club uit Aalst, die onze normen heeft overgenomen.

Op naar 2012 dus!
Helaas is de belangstelling eerder tanend [:(]. Geen nieuwe leden ondertussen.
Het is nochtans een leuke formule: niet te groot, dus haalbaar project en je mag zowat doen wat je wilt.

We gaan in october 2011 zelfs naar Genk! Het is dus nog niet te laat om deel te nemen. Is de module tegen dan nog niet helemaal klaar, dan is dat helemaal geen probleem. [:)]

Voor de deelname in Genk moet ik helaas vaststellen dat enkele vaste leden niet kunnen deelnemen. Helaas, dat gebeurt nietwaar. Dit bevestigt bij mij dan toch het vermoeden dat het enthousiasme wat weg is. Opgeven staat echter niet in mijn woordenboek. Vandaar deze oproep naar vers bloed.

Het is trouwens de bedoeling dat we de baan omdopen in de MSM/TMM-baan ?n dat er nog een artikeltje komt in MSM.
Ik hoop ook enkele redactieleden zo ver te krijgen om deel te nemen.
Het moet dus een modulaire baan worden door lezers, forumleden en redactie van ModelspoorMagazine! [:)]

Indien we voldoende modules hebben dan kunnen we in de toekomst ook overwegen om deel te nemen aan andere tentoonstellingen, want dan maakt het niet zo uit als er enkele ontbreken.
We mochten bvb in Charlerloi gaan staan, maar ik vond niet genoeg modules (zelf kan ik trouwens ook niet op zaterdag).

Ondertussen ben ik ook al bezig geweest om de ruwbouw (het houtwerk) aan te bieden in bouwpakket aan diegenen die dat niet zo leuk vinden, of die niet zo handig zijn met schrijnwerkerij. Ze kunnen dus als het ware meteen aan de slag met de scenery! [:p]

Vragen beantwoord ik graag.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

Dat van het" houtwerk" in bouwpakket Luc, is een zeer goed idee. Niet omdat wij het "niet willen maken of tijdsgebrek" maar alleen al om alles netjes hetzelfde is dan. Het is mij opgevallen dat, ondanks de opgegeven richtlijnen qua maatvoering , er toch verschillen waren ( weleenswaar miniem) zodat er telkens hier en daar wat kunst en vliegwerk kwam kijken om toch alles te "linken".
Trouwens onze USA, Engelse,  collega's modelbouwers doen dit ook als ze in een groep een baan maken en daarna tentoonstellen ( bouwpakket ).

De vraag is alleen Luc, is dit voor de directe toekomst en natuurlijk de vraag wat gaat het kosten ?
Maar het idee is schitterend gevonden ! Steun je idee 100%

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

vanmiegroet

Wat zijn de eigenlijke richtlijnen?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

doomslu

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Wat zijn de eigenlijke richtlijnen?

http://www.modelspoormagazine.be/newforum/forum.asp?FORUM_ID=77
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

Blijft code 100 sporen een " must"? Zijn de meeste loks niet in staat over mooier materiaal te rijden?

doomslu

citaat:
Geplaatst door Dirky

Blijft code 100 sporen een " must"? Zijn de meeste loks niet in staat over mooier materiaal te rijden?

Aangezien er al een aantal modules bestaan lijkt het me niet aangewezen hier aan te sleutelen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

vanmiegroet

Zou je me via mail het hele regelment kunnen tonen?
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Thommy

citaat:
Geplaatst door argilla

Dat van het" houtwerk" in bouwpakket Luc, is een zeer goed idee. Niet omdat wij het "niet willen maken of tijdsgebrek" maar alleen al om alles netjes hetzelfde is dan. Het is mij opgevallen dat, ondanks de opgegeven richtlijnen qua maatvoering , er toch verschillen waren ( weleenswaar miniem) zodat er telkens hier en daar wat kunst en vliegwerk kwam kijken om toch alles te "linken".
Trouwens onze USA, Engelse,  collega's modelbouwers doen dit ook als ze in een groep een baan maken en daarna tentoonstellen ( bouwpakket ).


ik ben fan. Ik was het idee zeer genegen toen ik het zag in Mechelen. Maar tijd (verbouwingen) om de bekisting te maken ed. ligt momenteel moeilijk. Maar ik ga zeker in de nabije toekomst toch 1 maken.
Greetz

Thommy

doomslu

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Zou je me via mail het hele regelment kunnen tonen?

Ruben, ik ga het volledige reglement eens netjes in een documentje gieten (dat was ik toch al van plan). Geef me een paar dagen en dan komt dat naar je toe. [;)]

@argilla: wat gaat het kosten? We proberen het zo democratisch mogelijk te houden. Ik hoop over een week of twee het project rond te hebben...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Havoc

citaat:
Blijft code 100 sporen een " must"? Zijn de meeste loks niet in staat over mooier materiaal te rijden?


Lees eens de postjes van (vooral) Tony terug helemaal in het begin van dit project. De bedoeling is om het voor iedereen toegankelijk te maken, geen wedstrijd diorama's bouwen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

argilla

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door Dirky

Blijft code 100 sporen een " must"? Zijn de meeste loks niet in staat over mooier materiaal te rijden?

Aangezien er al een aantal modules bestaan lijkt het me niet aangewezen hier aan te sleutelen.




Daarin heeft Luc gelijk. De mooie bestaande modules moeten behouden blijven.
Je kan altijd meedoen en een nieuwe module bouwen.
Ik kan het iedereen aanbevelen . Heb zelf al 2x meegedaan en het is een hoop fun en lol.Alleen al het opbouwen versterkt onze banden met elkaar.
Taal ?? geen probleem je "kluts" frans en nederlands doorelkaar en iedereen verstaat je.
En dat gemengd onder een deskundige leiding van Luc....... Lol verzekerd ! Bovendien leer je andere mensen kennen en uw technische modelspoorwegbagage wordt groter
[:D][:D][8D]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Oh ja Luc, mag ik nog een kleine sugestie doen?

Aan onze MSM baan een MSM cafeetjeb ( nu ja cafeetje) zetten waar de module mensen kunnen spreken en babelen ! Je weet tussen pot en pint worden de beste banden gesmeed.
Als iedere deelnemer een half bakje streekbier ( en dat half bakje kost heus geen "schatten", ik denk als je een avondje gaat stappen je meer geld opdoet dan een half bakje))meebrengt wordt het aangename aan het praktische gekoppeld toch ?

Als je wil kan ik je hierbij helpen om het gezellig te maken [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15