Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Ebay gekte

Gestart door Gizzmo, 24 november 2007, 14:56:48 PM

Gizzmo

Onlangs was ik opzoek gegaan naar een goed boek dat me iets kon bijbrengen over modeltreinen in het algemeen.
Het "Praktisch handboek Modeltreinen van Bernhard Stein" bleek een goed boek te zijn.
imghttp://www.aanbodpagina.nl/aa_images/normal/546692_1.jpg/img
Na wat zoek werk bleek het boek op ebay te worden aangeboden met een start prijs van 10 euro ... na een max bod van 12 te hebben geplaatst, bleek ik al snel uit de running. Tot 18,75 euro werd er op het boek geboden.xx(
Moraal van het verhaal: Vandaag loop ik de "Boeken Voordeel" in de gasthuisstraat in Turnhout binnen, ligt er een stapel van wel zeker 20 van die boeken! Prijs 9,90 Euro :0

Ongelooflijk toch!

In iedergeval mensen uit de kempen die zelf ook een goed boek zoeken ... doe er u voordeel mee ;)

GreetZ
David

belair

David,
Voor je een bod doet op ebay of gelijk welk ander verkoop site moet je eerst uitzoeken wat het artikel die je wil kopen nieuw kost en wat je er eventueel wil aan spenderen. Soms is het gewoon goedkoper in de winkel te kopen, heb je ook geen verzendingskosten. Ebay is wel goed voor artikelen die niet meer te vinden zijn in de winkel. Maar dan springen de prijzen wel vlug de hoogte in, toch zeker als de koper weet wat hij te bieden heeft.
De truk is om de laatste 20 ? 30 seconden te bieden met een bedrag dat je denkt hoger te liggen dan de andere bieders.
Ik denk dat sommige bieders het gewoon voor de kick doen ook, kan toch niet anders als je ziet wat er soms geboden wordt.
mvg
Luc

El Greco

@Gizmmo,
Dat is inderdaad straf, het boek kost normaal in de winkel ? 24.90 ? ? 25.00. Ik heb gisteren net een bod geplaats op marktplaza van      ? 14.50 voor dit boek! [V]
 

doomslu

Ik heb het vorig jaar ook in zo'n goedkope boekenzaak in Gent zien liggen voor 9,90 euro.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Ludwig

Is dit boek vroeger al eens uitgegeven geweest?
Ik dacht van wel.
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Jurgen

Tja, Ebay en gekken, het zal nooit samen gaan. [:D]
Maar af en toe gebeurd het toch dat je koopjes kan doen hoor. Je moet alleen h??l goed zoeken en veel geduld hebben. Een klein beetje geluk is misschien ook handig. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Is dit boek vroeger al eens uitgegeven geweest?
Ik dacht van wel.
Ludwig

Inderdaad, ik heb de eerste versie.
Dit is gewoon een nieuwe druk waarbij de cover een facelift heeft ondergaan.
Tom

dancer

en kun je dit boek aanraden aan de mensen? is het de moeite?
Inderdaad, het "bieden" is eigenlijk ook min of meer zoals "gokken"... dus sommige ebayers hebben een gokverslaving zeker???

Gerolf

Dat boek is zeker de moeite, het is weliswaar geen "bijbel" van de modelbouw, maar er staat heel wat nuttige info in.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwig

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Dat boek is zeker de moeite, het is weliswaar geen "bijbel" van de modelbouw, maar er staat heel wat nuttige info in.


En Gerolf wat is dan volgens jou de Bijbel van de modelspoor literatuur?
Bestaat die wel?
Ik heb er in ieder geval naar gezocht.
Een boek dat al mijn vragen beantwoorde.
Dat boek bestaat bij mijn weten niet en dat toont volgens mij alleen maar aan hoe gecompliceerd onze hobby is.
Dus tot zolang, verdiep ik mij in allerhande tijdschriften zoals Modelspoormagazine waar ik nog steeds goede informatie en tips terug vindt.
En ik vind dat Modelspoormagazine door de tijd de ontbrekende vragen beantwoordt die je in geen boek ooit terug zult vinden.
Heb jij bijvoorbeeld ooit een boek gezien waar wordt uitgelegd hoe zelf wissels te bouwen?[;)]
Ik niet.
Dus, ik denk dat Modelspoormagazine nog lang mijn leidraad in mijn hobby zal blijven.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Gerolf

Een bijbel bestaat bij mijn weten niet, onder andere omdat de hobby evolueert met nieuwe inzichten en materialen.
Het boek is zeker niet slecht, net zoals "Groetjes uit Ferbach" zeker niet slecht is (dat laatste vind ik zelf trouwens iets beter)

Je kan je naar mijn mening niet genoeg documenteren, en een tijdschrift zoals MSM helpt hier enorm in.

PS: wisselzelfbouw: de inspiratie komt uit Railhobby en Spoorwegjournaal, maar uiteindelijk heb ik mijn eigen manier ontwikkeld.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

br212

citaat:
Geplaatst door Ludwig

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Dat boek is zeker de moeite, het is weliswaar geen "bijbel" van de modelbouw, maar er staat heel wat nuttige info in.


En Gerolf wat is dan volgens jou de Bijbel van de modelspoor literatuur?
Bestaat die wel?

Heb jij bijvoorbeeld ooit een boek gezien waar wordt uitgelegd hoe zelf wissels te bouwen?[;)]



http://website.3rail.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=52&Itemid=2

Komt aardig in de buurt van een standaard werk. (Ja, ook wissels etc etc geschreven door K.Zondervan) Wel ??n nadeel aan boeken (zo ook deze): de informatie verouderd. Digitaal wordt dus niet/minimaal beschreven.

Helaas is dat boek niet meer normaal verkrijgbaar en ben je aangewezen op de tweedehands winkels.

Pol

Klopt! Dat boek is inderdaad heel knap! Ik heb het al meermaals uit de bibliotheek meegenomen! Er staan heel wat tips in naar alle mogelijke schalen. Ook staan er belichtinstips in en al wat je maar wil weten over zelfbouw van bomen, ....! Jammer dat het niet meer gedrukt wordt!

Die van Stein heb ik zelf in mijn collectie en vind in ook prachtig omwille van de foto's en de beschreven technieken. Ik hoorde ooit iemand zeggen dat het boek technisch gezien verouderd is, maar het lijkt mij als (her)beginner toch vrij bruikbaar!
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Anarchy

Op ebay is er een set van vier M4 rijtuigen van lima door deur gegaan voor 260?!

loebaske

Je heb het dus ook gezien, en voor die 260? kan je er bijna 2sets mee kopen, ik wel al enkele goede aankopen gedaan op ebay, maar zoals hier reeds eerder aangehaald, ga eerst na of het soms niet goedkoper is in de winkel of tweede handsmarkt.