Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

B-cargo Fals op Lijn 24

Gestart door Alex, 14 november 2007, 13:14:46 PM

Alex

Hallo Mensen,

Ik heb een vraag aan jullie.
Rijden er op lijn 24 ook treinen bestaande uit de groene B-cargo Fals wagons richting Aachen West? Heb er inmiddels aardig wat foto's gemaakt en heb de wagons daar nog niet gesignaleerd. Wel zie ik er regelmatig DB Fals rijden. Ook heb ik bij de Eislinger tunnel in Aaachen aan de lijn naar Keulen een trein kunnen fotograveren die alleen uit de groene B-Cargo Fals bestond, ik weet echter niet of deze via lijn 24 is gereden. Kan iemand een antwoord op deze vraag geven desnoods met een foto?

Groeten Alex Langenkamp

Tom

Ik denk dat deze daar wel langs komen, al kan ik het niet met zekerheid zeggen.
Tom

Arbeco

Ik heb ze er wel 's gezien, meerdere keren zelfs. E?n van de laatste keren toen ik er was, passeerde er nog een trein bestaande uit Fals van B-Cargo, getrokken door een blauwe ?n een groene 55'er. Het ging overigens wel om een korte trein, ik dacht zo ongeveer 10 - 12 wagens. Heb het nog ergens op de film staan.

Groetjes Len[;)]
Old diesels never die...

Alex

Kijk das goed nieuws. Roco heeft nu de setjes van 2 uitgebracht en ik zit er aan te denken een 6 tal setjes aan te schaffen. Ik wil ze t.z.t. in gaan zetten op een te bouwen paradebaanvak naar voorbeeld van de lijn Montzen - Aachen West. De lengte is dan dus ook mooi realistisch [:)] Ik ben al reeds in bezit van een blauwe en een groen gele 55 er van Marklin (wel omgebouwd naar 2 rail DCC), dus das ook natuurgetrouw.

Ik heb net ook informatie gekregen via Het Groot Belgisch Treinen Forum, waar ik ook een vraag heb gesteld. Het betreft een twee keer daags rijdende kolentrein van Antwerpen naar Dillingen via Aachen West.

Met vriendelijke groet,

Alex

55erke


Hoy
Deze wagons komen daar idd ook. Ik heb zo ook al een paar keer gezien.  De duitse DB fals zie wel meer. Ik vind er niet meteen een foto van ,ik heb die blijkbaar alleen op film.
Groetjes
Johan

Dafke

Misschien domme vraag maar waar zit het verschil tussen de fals met B-cargo logo erop van B, NS & DB. Zijn de eigenaars dan de respectievelijke landen misschien en worden die dan ( ingeval van NS en DB ) verhuurd aan belgiƫ of zoiets?

Alvast bedankt voor de reacties,

Dave