Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Digitale besturing + tevredenheid

Gestart door Pol, 07 november 2007, 20:15:29 PM

bellejt

alles door elkaar:

- ECOS2 met 3 boosters
- terugmeldingen S88 compatible viessman met zelfbouw UTP
- MM , DCC ,MFX door elkaar
- compatible K83,K84 en LDT
- PC pentium 4 met WIN XP PRO met 2 schermen en koploper
- locprogrammer en tester

- alle merken locs door elkaar
- wagons met AC wielen

Mss wel wat duurder maar zeer tevreden en alle mogelijkheden.


C.B.

1) DCC / Analoog door elkaar.
2) Dinamo systeem (kast voorzien van trein - bezetmelder/blok - en sein/wissel  sturing
3) Besturing via PC ; tot hiertoe Itrain.
4) Tevredenheid +
- geen last van wissel / sein / keerlus - decoders. (is een blok gestuurd systeem)
- stroomdetectie ,  en alle wagens voorzien van een SMD weerstand voor detectie.
Groetjes.
Claudio.

Kautenbach

1 DCC
2 2 roco multimaus (als er vrienden langskomen 3 of 4)
3 besturing via Roco multimaus, ook digitaal wisselbediening
4 heel tevreden, zelfs ik kan het meestal zonder problemen aansluiten, goed verkrijgbaar, en niet duur. Bediening goed langs de baan te doen op verschillende plekken

TBCédric

1) DCC
2) Mobile station 2 van marklin
3) wil later misschien naar pc en combineren met ms2
4) vind het moeilijk om loc te installeren maar voor de rest ben ik content.

groeten de ce
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Huugooke

- DCC voornamelijk maar ook zowat alles door elkaar.
- Testritten met Mobile Station, ook voor "snelle" programmering,
- programmeren met ESU programmer
- MRdirect voor de "grote" baan (als die ooit nog eens naar beneden komt), maar ook als test
- Oude laptop (486!) met nog oudere PC (386) voor Koploper-MRdirect

gardevil

- DCC
- MRdirect
- koploper op oude laptop
- Oude PC (PI) met dos 6.2 voor MRdirect
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

tunnelmotor2000

1. DCC.
2. Lenz V3.6, LH100 + draadloos via telefoon.
3. 333PC met W2000 en JMRI om te programmeren en om reiswegen + seinen + bezetmelding mogelijk te maken via Litfinski en Lenz modules.
4. Heel tevreden maar Lenz moet hoogdringend z'n ding serieus updaten. Ik vind het hoegenaamd niet kunnen dat je een heksentoer moet uithalen om bij meervoudige traktie de ventilatie, compressor, dynamische rem, wielkransgekrijs op alle lokomotieven te laten horen. Ook is de LH100 helemaal niet meer van deze tijd en mocht er één van de mijne de geest geven word ie vervangen door een smartphone die goedkoper is en meer mogelijkheden heeft en daarbij nog eens draadloos wat voor mij, een meelopende US treinrijder, van groot belang is.
 

Steven 1/43 modelling

Citaat van: caponordtraveller op 24 november 2007, 10:45:03 AM
1) Marklin Motorola, Fx en MFX
2) Marklin Central Station (V2)en 1 slave Mobile Station.
3) Afwachtend wat de verschillende aftermarket producenten zullen    brengen in 2008. Eigenlijk geen interesse naar pc sturing . Je kan alles met central station.
4) zeer tevreden, onbeperkt in mogelijkheden.

Ondertussen is dit na enkele jaren:

1) Motorola, FX, MFX, (esu V3.0 ..)
2) ESU ECOS 52200 ( nog op zoek naar een geschikte handregelaar)
3) Koploper 8.0 ( koploper sedert 2009)
4) uitermate stabiel !

Steven

Lid van Modelspoorclub Pacific.

eric

Al aan de ECoS Control gedacht Steven?  ;)
Werkt heel makkelijk.

BlackElkX

H0 3-rail systeem C-, K- & M-rails, Intellibox, alle decoders door elkaar, alle merken door elkaar. Märklin, Roco, Lima, Mehano, ...
Vooral het ombouwen van oude speelgoedtreintjes is mijn ding, al was het maar omdat ze niets waard zijn, dus als ze kapot zijn, is dat geen verlies... :)
Tijdperk F :) Fantasy, maakt totaal niet uit. lego huisjes... Rijden is belangrijker, vooral met de kinderen erbij.

Mattias

1) Besturing via DCC
2) Momenteel Roco multimaus, maar aan het testen met Zimo MX31ZL, met de optie om een MX32ZL aan te schaffen in de toekomst.
3) Momenteel geen modelbaan, dus nog niet aan de orde, maar eens de modelbaan gebouwd zal worden, te overwegen om Koploper (of dergelijk) te gebruiken..
4) Roco MM: goed, maar je kunt niet alles ermee. Zimo: tot op 1 bug na die we nog trachten op te lossen, zeer tevreden! (Beste/makkelijkste systeem dat ik tot nog toe al heb kunnen proberen)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

argilla

1) DCC
2)MM3 roco en rocomotion volgende is de Z21 centrale een toekomst gericht systeem
3)H0 op zolder ,1/29 in de tuin ( the revolution draadloos) en module 0 ( analoog)
4) Heel tevreden met MM, makkelijk toegang

ben een fan het DCC systeem . Veel beter dan die analoge prullen.

argilla
H0, On30, 1/29, Gn15