Waarom eigenlijk niet?

Gestart door tonycabus, 28 oktober 2007, 18:59:28 PM

tonycabus

Nog beter gezee azzekik, Luc!
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

tonycabus

En aan de andere kant van de taalgrens gaan ze al zwaar tekeer!!!!
Eric Binam? stelt voor een overgangsmodule te maken van normaal- naar meterspoor, met een puur FDEM-aansluitvlak, zodat we samen met de Sarouls kunnen optreden.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Gerolf

Het enthousiasme van de initiatiefnemer(s) is duidelijk [8D]

Geef toe: het zou wel knap kunnen worden, h?. Vooral de "niets moet, alles kan" (AGGEMORLEUTHET) is aanstekelijk.
Niks competitiefs, gewoon gezellig samen laten zien waar je mee bezig bent.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

hobbyist

aan schrijnwerkersmachines heb ik hier geen gebrek, tony, alleen nog wat tijd en dat zal in 2008 beter worden.tekeningen zijn reeds afgedrukt.

tonycabus

Amai, Leon zit ook niet stil, zijn poep jeukt al[:)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

hobbyist

als ge dat maar weet, tony. ge moet er iets voor over hebben.

tonycabus

Dat wordt intussen ook al flink gelezen zie ik [:)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

loebaske

Goe bezig[;)] en zie het ook wel zitten om op de trein te stappen, denk dat het wel nodig is dat er zich iemand zou opofferen (zoals Leon) om de plankskes allemaal op de juiste maat te verzagen, want niet iedereen heeft daar de nodige machienes voor en vrees als dat bakske niet precies op maat en haaks is dat je nog rare sneuters gaat trekken als die samen gevoegd worden,want het gaat (denk ik) niet over 2of3 bakskes..maar meerdere, is maar dat ik bijna durf zeggen uit ervaring[:I]als er daar enkele bakskes gaan tussen zitten die niet haaks zijn.... dat Lucien Van Impe gaat komen trainen[:o)][:o)]
Misschien ergens een prijsberekening maken met de schrijnwerker van dienst voor het verzagen en leveren van het houtmateriaal dat de eventueele kandidaten die willen meedoen zo een pakket kunnen kopen en het thuis samenvoegen en aan de slag met de fantasie.
Is er ergens een streefdatum/jaar want ik ben nog bezig thuis met de modullebaan en het project Gent-Zuid in de club..[:(]

tonycabus

Lees nog eens van vooraf aan, Loebas[;)]
Mechelen 2008 zou mooi zijn, en kompleet klaar hoeft een module niet te zijn om mee te doen, het moet een soort vervolgverhaal worden, snappie?
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

INFO

Eigenlijk vind ik de module vorm als als omgevallen doodskist niet zo mooi. En het is ook bijna niet vervoerbaar, als je er meer dan eentje hebt.
Alleen de waarheid ligt in het midden.

tonycabus

Maar het gaat w?l om wat in die modules te zien is, Wim, en dat komt verdomd goed uit de verf met de zwarte voorkanten.
Zie http://users.skynet.be/zebu/FDEM.html
De aandacht wordt als het ware naar de sc?ne in de module toegespitst.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

ERVIN

Sorry mannen, maar ik heb hier al problemen genoeg met mijn baan [:(], maar ik blijf dit draadje vol spanning volgen.[;)]

Rochevalien

Ik zal ook maar eens met de deur in huis vallen en tegelijk maar wat nagels met koppen slaan [:D]:
1)ik heb de modulebaan van de FDEM al bekeken GRONDIG maw,vanvoor,vanopzij,vanonder enz
2)ik heb alles gelezen over de FDEM in MSM ?n Voie Libre[:D][:D][:D]
3)ik heb zelfs al met Jean-Mi himself gesproken
waar willen we nu naartoe???
Ik vindt de modullebakken van de FDEM zwaar (en geloof mij,dat zijn ze ook)en ook ingewikkeld van konstruktie en bijgevolg niet voor iedereen haalbaar om te maken.(ik heb het dan nog alleen maar over het houtwerk)
Ik denk ook dat wat gewerkt heeft voor de FDEM "als we nu eens een modullebaan maakten voor op expometrique" niet noodzakelijk ook gaat werken voor de MSM lezers.Per slot van rekening is de groep van de FDEM niet zo groot.En we weten uit ervaring( 64 nummers van Modelspoormagazine en toch een kleine 5jaar forum) dat de respons om iets van eigen werk te tonen niet echt om over naar huis te schrijven is.
Ik heb met andere woorden nogal mijn twijfels over dit projekt,MAAR IK KAN MIJ NATUURLIJK VERGISSEN.
Ik ga dus dit gegeven volgen VANOP AFSTAND daar ik door mijn andere modelspoorbezigheden (mini-baantje ,herintrede in modeltreinclub) absoluut g??n tijd heb om mij hier op te gooien.


Gerrit  

tonycabus

Daarom heb ik de wanden ook hertekend, Gerrit. De constructie is iets eenvoudiger van opzet, maar komt in grote lijnen overeen met het FDEM-project. En ook ik heb alles van dichtbij gevolgd, al was ik nooit op Expom?trique. Dit zou wel eens een goeie reden kunnen worden om er naartoe te gaan (m?t de bakken!)[;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

Ludwig

Zelf ben ik niet de grote modelbouwer maar dit idee zegt mij wel iets.
Alleen is het zoals reeds aangehaald niet zo eenvoudig de mensen hun bouwsels te zien te krijgen laat staan dat ze er mee naar buiten gaan treden.
Heb hier laatst nog een draadje geopend met de vraag wat er zoal is nagebouwd naar voorbeeld van een MSM artikel.
De respons was nopes,niet een reactie heb ik te zien gekregen.
Maar de dingen kunnen keren en als dit een kans is om de situatie te doen keren dan moeten we die met twee handen grijpen.
Groeten
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2