Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Artitec

Gestart door Anarchy, 15 oktober 2007, 21:21:53 PM

Anarchy

Weet er iemand of de onderdelen in de bouwdozen van Artitec reeds gekleurd zijn? Of moeten deze zelf nog geverfd worden?


Mvg

Pol

Ik heb ze zelf nog niet gekocht, maar voor zover ik weet moet je die zelf verven. Ze zijn wel prachtig niewaar! Dus ik denk dat ze dat beetje moeite wel waard zijn. Artitec maakt ook een aantal kant-en-klare producten, maar die zijn dan wel duurder en het betreft dan enkel voertuigen en figuren.
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

eddy

De onderdelen moeten nog geverfd worden.Ik heb van artitec al hooibalen en een bakfiets gekocht.
groeten Eddy

ysbeer

Inderdaad moet je hierbij alles zelf verven.
Ook het in elkaar zetten is meer werk dan een gewone bouwdoos.
De onderdelen zijn vaak voorzien van forse aangiet bramen,en de ramen moeten nog open gevijld worden.
Vooral dat open vijlen,of schuren,is nogal een karwei,het stoft als de pest.
Kromme platen komt ook voor,maar die zijn in heet water goed bij te buigen.
De maatvoering is niet altijd 100% zodat een gleufvuller soms nodig is
Wie echter de tijd neemt,en niet bang is voor wat extra werk,krijgt een mooi en maatgetrouw huis (of zo iets) als resultaat.

wim ysbeer

Anarchy

Bedankt voor de antwoorden.

jean-luc

Ysbeer heeft gelijk, maar de laatste twee jaar heeft Artitec daar iets aan gedaan en passen de onderdeeltjes beter in elkaar.
Hele mooie modelletjes trouwens. [:D]

Groeten, Jean-Luc

watman

Voor het lijmen gebruik ik secondenlijm.  Wanneer er geschuurd moet worden gebruik ik waterproof schuurpapier, heb je minder last van dat fijne stof.
groeten Bart