"Winkelen tot een derde duurder"

Gestart door dancer, 10 oktober 2007, 12:35:19 PM

factageklerk

Dat is waar dat je sommige dingen zelf in de hand heb. Ik heb geen gsm,ook geen wagen(doe bijna alles per fiets) woon nog thuis, heb werk kort bij huis, koop geen merkkledij, ik rook niet drink niet en ik draai elke euro 2maal om voordat ik hem uitgeef[:D][:D]
 

rgp

Dag,

Dancer, het is te gemakkelijk oim alles op de euro te steken, kijk naar de vergelijkingen die ik gegeven heb.
De jongeren kunnen niet sparen ?  Neen, ze kunnen geen geld beheren en willen alles tegelijk.  Kijk gewoon naar de prijs van de disco-auto's waarin ze liggen rond te rijden en dan zagen dat bouwen te duur is ?  En waar staan die auto's ieder week-end ?  juist voor het cafe, de disco, ...  Kostprijs ?
En een huis: hallo, geen goedkoop spul he, en niet te klein, en onmiddellijk volledig af (want zelf iets doen, hola)
Als je ziet in welke LUILEKKERLAND we leven moeten we niet klagen.

Roland

Bundesbahnfreak

Ik sluit me hier volledig bij aan, ik ben 40 jaar, das al een andere generatie als de jong gasten nu.  Alles draait de dag van vanddag rond hun imago, mijn oudste zoon is 15, plezante periode zenne, kleren, kapsel noem maar op.  Niet dat wij daaraan toegeven maar soms denk je weleens is dat imago nu het belangrijkste?

Inderdaad het leven is sinds de euro duurder, maar is dit echt de schuld van de euro? Het was misschien nog duurder moesten we nog in franken betalen?  Ik ben geen econoom kweet het niet.
Zoals ROland aanhaalt, de dag van vandaag is het beste voor sommige van de jongeren nog niet goed genoeg, en moet het altijd meer zijn.
Ik ga alleen werken, heb 3 kinderen en mijn vrouw ten laste maar ik klaag niet, we komen rond.

Mensen die me kennen zeggen dikwijls "zo'n grote verzameling treinen das voor veel geld" Wel ja ik ben in 1982 gestart en vervolgens bijgekocht, als je dat op 25 jaar uitrekent wat het per maand zou gekost hebben dan is iemand die dagelijks zijn sigaret en zijn pint nodig heeft v??l meer kwijt.

Groeten

Rudy

dancer

RGP, ik vind toch dat sinds de euro er is alles duurder geworden is..ok het is een sterke munteenheid, dat is een voordeel..maar als je ziet hoeveel een pintje nu kost... en de lonen die gaan niet naar omhoog bij velen, maar de prijzen worden wel duurder..
Ik heb zelf ook gezegd dat de "jeugd van tegenwoordig" in het algemeen niet kunnen sparen omdat ze "erbij willen horen" door een dure gsm, een getunede auto, zwaar uitgaan en tijdens de nachten minimum 50 euros uitgeven,...
Ik ben nooit snob geweest, mijn kledij is o.a. ofwel gekregen ofwel 2dehands..op mijn werk ben ik zelfs de meest "clochard" achtige van de groep...
Je moet ook kijken naar de opvoeding van de jongeren, velen ervan krijgen in plaats van liefde/aandacht van de ouders veel poen, en ze maken dat geld op voor hun imago Als deze jongeren dan wat ouder worden dan worden ze het zo gewend om zo veel geld op te maken voor hun "imago"... (om dan ook bij de "masse te behoren door te "zuipen, bollen te pakken en jointjes te taffen") Controle op de jeugd van tegenwoordig is er nauwelijks... (in het algemeen)
De laatste jaren is het leven ook duurder geworden door de opkomst van o.a. de GSM, Telefonie in dit apenland is agfgrijselijk duur..we worden dik afgeript door de telefoon/gsm maatschappijen....   Het is een discussie die nooit eindigt..maar wel interessant om te zien wat de oudere generatie denkt over de jongere generatie..enz....

In ieder geval: respect voor de oudere generatie, want velen van hen zijn begonnen van nul, en hebben door veel te werken en veel geduld vanalles opgebouwd...!!!!!

dancer

Buiten de treintjes leren we hier op t forum ook nog andere dingen bij...
Inderdaad:" vooraleer je iets koopt": niet 1 keer nadenken maar 2 keren.....  en dat is echt een goede raad...
Ik denk dat "ruilhandel" ook goed kan zijn...?

Nog een tip: ipv belegde broodjes te bestellen tijdens je werk, kun je beter je eigen boterhammen meenemen.... Je spaart snel enkele euro's...
Als je materiaal nodig hebt voor je huis, koop het beter 2de hands, of vraag rond aan je vrienden of ze bepaalde spullen niet meer nodig hebben (zoals kookgerei, zetels, kasten) of kijk rond op straat (o.a. in Brussel) of op het stort, soms smijten de mensen materiaal weg dat nog goed is...

En als je uitgaat naar een disco, doe het zoals ik overlaatst deed: geen drank kopen maar vooraleer de disco te betreden drink je een paar pintjes, en neem uw kaugom mee voor binnen...dat kan de behoefte naar drank verminderen..

Schrijf alle kosten op, of hou alle facturen bij...











rgp

Dag,
Dander, je schrijft telefonie /GSM is duur. 10 jaar geleden waren er geen GSM en kon iedereen toch ook leven.  Vele, zeer vele GSM-gesprekken, zijn, oa door hun luidruchtigheid, eenb gevolg van te weinig planning (professioneel) en totaal inhoudsloos (gesprekken over de laatste roddels).  Die kost is dus vals en enkel te wijten aan jezelf.  Ik heb een maandelijkse rekening van maximaal 5 euro voor GSM en 75 euro (incl internet) voor vaste telefonie.  En dat laatste zou nog gerust met 15 euro kunnen verminderd worden.

Roland

dancer

amai.. je weet goed hoe jezelf te controleren...
Maar toch, als je mensen opbelt en je hoort een antwoordapparaat en je wenst geen boodschap in te spreken: dan betaal je voor niks: ik noem dit echte "rip-off".... Het is bovendien bewezen dat ons land ??n van de duurste is voor telefonie.... telefoneren doen we met vrienden /familie die ver wonen en die we nauwelijks zien... Thuis hebben we geen internet.. In ieder geval ben je een goede invloed voor "low budget " te leren leven, op die manier zien we dat er nog andere mensen zijn die met minder kunnen leven...

n/a

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

en mijn vrouw ten laste




Hebben wij dat niet allemaal[;)]

Maar alle gekheid op een stokje.

Laat ons nu voor ??ns en altijd niet alles op de Euro steken,denken jullie nu werkelijk dat,indien de Euro er niet moest geweest zijn, alles het zelfde was gebleven.

Heb enkele tijd geleden een reportage gelezen van een gerenommeerd econoom,en indien ons frankse moest zijn gebleven was alles nu nog DUURDER geweest.
V.B Een groot brood zou in Bef bijna 95fr hebben gekost.
   Een pakje sigaretten 20 stuks 272Fr.(alhoewel dit niet duur  
                                   genoeg kan zijn, SORRY ERWIN[:)])

De Euro is een sterke munt dit tegenover de andere valuta, en zeker tegenover de Dollar en de Yen,en dit bied niets anders als voordelen,
hoe raar dit ook mag klinken.

En het leven duur, zoals hiervoor al geschreven daar beslis je uiteindelijk zelf over.

Spoorse



ERVIN

citaat:
Geplaatst door Locorail

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

en mijn vrouw ten laste





   Een pakje sigaretten 20 stuks 272Fr.(alhoewel dit niet duur  
                                   genoeg kan zijn, SORRY ERWIN[:)])








Gij zijt ne slechte mens!! Ge weet goed genoeg dat ik niet kan stoppen, veel te veel stress!![xx(]
En dan moet je weten toen ik begon met deze slechte gewoonte een pakje van 20 sigaretten 47 frank koste, en dat is ongeveer 20 jaar geleden, maar onze pree is wel niet zo hard omhoog gegaan h?.[V]

doomslu

Ik ken iemand die, jaren geleden, gestopt is met roken en het uitgespaarde geld integraal aan zijn treinen heeft besteed. Je moest zijn verzameling eens zien.
Reken eens uit ! (Sorry, Erwin, maat, ik kon het niet laten . Ik ben een verstokte niet-roker. Nog nooit ??n sigaret gerookt).
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

citaat:
Geplaatst door Locorail

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

en mijn vrouw ten laste




Hebben wij dat niet allemaal[;)]

[:D][:D] Iemand die mij begrijpt ! [;)][;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

n/a

citaat:
Geplaatst door ERVIN

citaat:
Geplaatst door Locorail

citaat:
Geplaatst door Bundesbahnfreak

en mijn vrouw ten laste





   Een pakje sigaretten 20 stuks 272Fr.(alhoewel dit niet duur  
                                   genoeg kan zijn, SORRY ERWIN[:)])








Gij zijt ne slechte mens!!



DAT WEET IK [;)]

Havoc

GSM: met 25 euro opladen doe ik ongeveer 4 maand. Vaste telefoon ongeveer 2-5 euro per maand. Enkel internet is een serieuse kost. Probleem daar is dat belgacom toch de kost van de telefoonlijn rekent zelfs als je enkel internet wil. Dit jaar 2 brieven en 1 pakket verstuurd. Gelukkig dat email nog niet per stuk te betalen is [8D]
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Dag,

Dancer, ik leef niet "low budget", ik leef realisitisch inzake basisgoederen en luxe !

We hebben de tendens om vele zaken als levensnoodzakelijk te zien die het niet zijn, waardoor we onder andere van die zaken niet meer echt kunnen genieten.


Roland

ysbeer

Verrek,en ik maar denken dat de nederlander kampioen klager was,en zo vreselijk zuinig.
Maar nee hoor weer een idee armer.

Als ik dat zo lees dan valt het bij mij nog mee,ik koop nog regelmatig een treintje (locomotiefje),en de auto gebruik ik ook nog.
Alleen roken en drinken heb ik 100% afgeschaft,de rest blijft, dus echt rijk (van geld dan)zal ik wel nooit worden.

Alee dus,als hollander klaag ik niet.

wim ysbeer