Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

NMBS Museumbewaarplaats te Leuven ?

Gestart door balloo, 15 februari 2005, 14:08:42 PM

balloo

?

Is er iemand die weet hoe je een bezoek aan de NMBS Museumbewaarplaats te Leuven kan brengen ?

Laatste opendeur was ergens medio de jaren 90. Sindsdien was er geen opendeurdag meer.

Dit jaar is er opnieuw geen opendeur gepland. Misschien kan er via dit forum toch een deur open gaan...


janjozef

Ik zou het niet weten maar ik zou er ook al lang eens langs willen dus voor de weters vertel op
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Hapag Lloyd

Wel , ik kan niks beloven.  Maar als ik daar in de buurt ben zal ik het eens vragen aan het personeel van dat museum.  Of ik zal morgen eens telefoneren.  Met vragen doe ik niets verkeerd.

Havoc

Volgens de website van de stad Leuven is de bewaarplaats open voor groepen op afspraak. Laat iets weten, ik zou graag daar eens een dag doorbrengen met fotograferen en opmeten.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dwizeno

Ik heb ook wel interesse om daar nog eens een kijkje te gaan nemen.  Het is al een poos geleden dat ik daar nog geweest ben.  Ik dacht echter dat alle materieel verhuisd was naar andere stelplaatsen?  Ik zal me wel vergissen zeker?  Misschien een idee voor MSM om daar eens een groepsbezoek te organiseren?
 

matti



          Wat Maxim verkondigd is een plan dat ondertussen is afgewend. De Loods in Leuven blijft overeind . Ook de inhoud ervan blijft terplaatse. Maak u allen geen zorgen, de toekomst van de Belgische museum collectie is in veilige handen. Maar hou je er binnen geraakt voor een bezoekje, ik zou het ook niet weten. Maar een nieuwe opendeur zou zeker mogen komen. 175 jaar Belgi? betekend immers ook 170 jaar spoorwegen in Belgi? .

     [8]

balloo

Antwoord gekregen :

--------------------
Geachte heer
Voor het ogenblik kan de museumbewaarplaats nog bezocht worden op aanvraag maar de gebouwen zullen binnen x-aantal maanden verdwijnen.
Alleen voor groepen die met de trein reizen en alleen mogelijk tijdens de weekdagen tussen 9 tot 16 uur.
Bezoek kan alleen onder leiding van een gids .
Een gids kost ? 40,00 voor max. 25 p
Een gids kan u via onze dienst aanvragen.

Als u nog vragen hebt aarzel niet ons te contacteren.
Met vriendelijke groeten
Gis?le Vandoren
toerisme Leuven

---------------------
We kunnen misschien eens een uitstap organiseren en de kosten delen.
Ik vroeg aanvullend nog hoelang de rondgang van de gids duurt, of er vrij gefotografeerd kan worden, of we misschien bij bepaalde zaken iets langer tijd kunnen spenderen (opmeten) . Ik las www.Leuven.be dat de gids enkel nederlandstalig is.
Ik stel voor dat wie interesse heeft een mailtje stuurt aan crisys007@hotmail.com

diesels

citaat:
Geplaatst door balloo

Antwoord gekregen :

--------------------
Geachte heer
Voor het ogenblik kan de museumbewaarplaats nog bezocht worden op aanvraag maar de gebouwen zullen binnen x-aantal maanden verdwijnen.
Alleen voor groepen die met de trein reizen en alleen mogelijk tijdens de weekdagen tussen 9 tot 16 uur.
Bezoek kan alleen onder leiding van een gids .
Een gids kost ? 40,00 voor max. 25 p
Een gids kan u via onze dienst aanvragen.

Als u nog vragen hebt aarzel niet ons te contacteren.
Met vriendelijke groeten
Gis?le Vandoren
toerisme Leuven

---------------------
We kunnen misschien eens een uitstap organiseren en de kosten delen.
Ik vroeg aanvullend nog hoelang de rondgang van de gids duurt, of er vrij gefotografeerd kan worden, of we misschien bij bepaalde zaken iets langer tijd kunnen spenderen (opmeten) . Ik las www.Leuven.be dat de gids enkel nederlandstalig is.
Ik stel voor dat wie interesse heeft een mailtje stuurt aan crisys007@hotmail.com



Ik heb de rondleiding al eens gehad, het is zeer aardig hoewel de gids een kenner op cultuurhistorisch gebied is en niet op spoorweggebied. Een en ander duurt een uur of twee, je hebt ruim de tijd om het materieel te bekijken, maar fotograferen mag niet.

groeten Sicco

dwizeno

 

Gerolf

citaat:
Geen foto's, geen interesse.

Vind ik ook. Is dit een overblijfsel van de vroegere vrees voor industri?le spionage? Of kan het materiaal niet tegen flitslicht, zoals oude schilderijen?

Gerolf vanuit "Marche-en-Bi?res"
http://home2.scarlet.be/gerolfp/
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Johnnytrein

Ik ben daar ooit geweest met een open deur dag en heb daar toch foto's gemaakt, niemand die me zegde dat het niet toegelaten was, ik was trouwens niet de enige die foto's getrokken heeft.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

nmbs

er zijn sindsdien wel een aantal reglementen ivm "fotograferen op spoorwegeigendom" (waaronder ook in de stations!) Normaal gezien maakt men er geen probleem van, maarja soms heb je wel the wrong man on the wrong place [V]

kasteel

nmbs
misschien nuttig om ons een kort overzichtje te geven van deze regels ivm fotograferen op NMBS terrein - (ik neem aan dat jij ze hebt of kent)

janjozef

dat je niet mag fotograferen in de museumbewaarplaats is normaal, al ben ik er ook niet gelukkig over. In Belgie mag je in bijna geen enkel museum fotograferen.
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Havoc

Heeft dat niets te maken met "strategisch belang"? Hoewel ik niet inzie welke strategische waarde de museumbewaarplaats heeft. En diefstal voorkomen....in uw binnenzak steekt ge die dingen nu ook niet direct.

Johan

Expert in non-working solutions.
Met vakantie voor onbepaalde duur.