Deuren gaan open

Gestart door argilla, 15 februari 2005, 13:38:06 PM

argilla

eindelijk!!! Ik heb de verbindingsman te pakken. Nu wat is de stand:
1/ het project kan op veel belangstelling rekenen van de verbindingsman omdat dit een niet voor de hand liggend project schijnt te zijn .Dwz geen langste eettafel, langst spelend muziekkorps enfin begrijpt je... geen vlaamse kermis dus
2/ In een mail ga ik de locatie aanpraten van de NMBS Hall ( zuid) dus der waren probs om die vast tekrijgen Nu gaat die man dit project op tafel leggen bij de federale baas Mr Van De Lanotte nu donderdag
Begin volgende week krijg ik dan een mail met de verdere stappen die te onder nemen zijn naar de NMBS toe
3/ Turn und Taxis wordt ook bekeken als locatie Met inbegrip van de beveiliging Het schijnt dat men daar ( volgens de man ) weldegelijk een hall terbeschikking heeft die veilig is
4/ Het project is dus nu verder Begin nu de modules te maken zou ik zeggen DOEN aub ....aub  
5/ zijn er mensen die meer inlichtingen wensen vraag ernaar mijn adres is debruyn.ml@skynet.be
6/ als DEADLINE stel ik voor 1 juni 2005 ( poging laten plaats vinden op 21 juni fete nationale)

7/ nog vragen ?? vuur af

marc



de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

karthuizer

citaat:
Geplaatst door argilla


6/ als DEADLINE stel ik voor 1 juni 2005 ( poging laten plaats vinden op 21 juni fete nationale)




Nationale feestdag is op 21 JULI [;)]

Ik weet niet of ik er overgelezen heb in MSM, maar welke code van rails moeten er gebruikt worden, hoever moeten de rails uit elkaar liggen, wat met de stroomvoorziening???

Hopelijk slaagt het project, ik hoop ook dat er in ??n van de volgende MSM's wat concretere info verschijnt, kwestie van de niet-forummers ook een duwtje in de rug te geven om deel te nemen.

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

janjozef

kunt ge ergens de volledige voorwaarden waaraan de modulles moeten voldoen opgeven zodat we weten waaraan we ons moeten houden ik zou zeggen maak er een aparte topic van
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

karthuizer

citaat:
Geplaatst door janjozef

kunt ge ergens de volledige voorwaarden waaraan de modulles moeten voldoen opgeven zodat we weten waaraan we ons moeten houden ik zou zeggen maak er een aparte topic van



Misschien een apart forum, lijkt me overzichtelijker. En zeg nu zelf, eentje meer of minder, veel verschil zal het niet meer maken[:p]

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

argilla

1/ de modulenorm: zie MSM 35 "modelspoor post" dhr.De Blesser heeft de puntjes op de i gezet hieromtrent. Laat ons code 100 nemen Modules eenvoudig afwerken ( of als u meer wilt doet u maar) Laat ons nemen 3 per deelnemende persoon ( Het is eenvoudig recht aan recht toe .Als verbinding voor elek stel ik voor opbouw telefoon stekkers en stekkerdoos ( eenvoudig goedkoop zie Gamma Brico enz...) Let wel op uw kopse kant ( die met een het grootte gat) de stekker , op het einde van uw 3 modules de stekker Neem genoeg draad bv 50 cm lengte voor de doorverbinding . Door voerende stroomdraaden onder de modules voor de rijstroom : draad van 1.5mmm2 Te leggen ; links van de module ( het grootte gat zie tekening en daar links van Eerst zwart dan blauw op ongeveer 3 cm van elkaar
2/ Het evenement duurt het GANSE jaar 2005 Dus we kunnen bv : in september de derde week de poging wagen ( wat stellen jullie voor omtrent de datum ??)Moet niet noodzakelijk in juli gebeuren

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

janjozef

Kunt ge daar een tekening bij maken en iets uitleggen bij de opbouw, is het de bedoeling dat ieder op een berm zoals besproken in MSM35 zijn sporen legt in code 100 deze modules zijn 60 cm breed en de sporen hoever uit elkaar en hoever van de voorkant en daar wat afwerking bij naar ieders goeddunken geen bovenleiding of seinen ook geen uitwijksporen of iets anders
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

argilla

laat ons eerst hier een datum afspreken voor het evenement Nogmaals de evenementen 175-25 duren gans het jaar 2005  Laat ons zeggen in september ??? Geef een datum aub

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

Ben VERKEERD  MIS.. het evenement 175-25 loopt natuurlijk maar tot 21 juli onze nationale feestdag sorry........ maar we moeten nu eendatum vastleggen dus .....zeggen jullie maar

de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

argilla

akkoord , laten we afspreken op 20 juli indienen van de modules !!iedereen akkoord


de Bruyn M-L
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

karthuizer

citaat:
Geplaatst door argilla

akkoord , laten we afspreken op 20 juli indienen van de modules !!iedereen akkoord


de Bruyn M-L



Het is al een tijdje stil hierover, gaat dit nog door? Is er al extra info beschikbaar? Zijn er al mensen beginnen bouwen aan modules???

..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..

tonycabus

De festiviteiten duren het hele jaar, ik heb dus voorgesteld om dit evenement eventueel in de herfstvakantie te houden. Dan zijn de meeste mensen thuis ipv op vakantie en hebben we een paar maanden extra respijt!

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

karthuizer

Dit is zeker geen slecht gedacht, want om tegen eind juli modules te maken [B)]. Veel tijd zou er niet geweest zijn. Ik ben nog aan het twijfelen, zou wel willen, maar zo'n spoorberm komt niet voor in mn baanplan (dat nog steeds in opbouw is [;)]). Dus achteraf ben ik er niet veel meer mee.

(Indien er voor het evenement zelf medewerkers nodig zijn, ik ben kandidaat.)

Treinfreaks.net - Uw eindstation => http://www.treinfreaks.net
..:: the future belongs to those who believe in the beauty of their dreams ::..


tonycabus

Diegenen (clubs en zo) die al modules hebben mogen ook meedoen, we moeten alleen weten hoeveel en wat voor overgangsmodules we nodig hebben.
Voeding: geen complicaties, analoog of DCC, rijden op zicht.

Tony

Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

rgp

Dag,

Het blijkt dat sommigen beginnen in te zien dat het niet zo simpel is.

Inzake hoogte: de modulehoogten vari?ren meestal tussen 100 en 130 cm. Per 10 cm is je overgangsmodule 4m lang (stijging van 2.5).

Inzake voeding: scheidingsmodules zijn niet genoeg.  Je moet nog uittreksporen voorzien (lokwisselen)

Inzake de tekening van De Bleser.  Zou graag zien hoe twee modules die door twee verschillende personen worden gemaakt gekoppeld worden.  Ik denk vooral aan de tolerantie en de speling.

Voor velen een opluchting: ik doe niet mee.

Roland

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Hallo Modulebouwers 175jaar,

Ik stel terug voor, dat de module makers, gezamelijk een bindende afspraak maken ivm de kopskant van de modules; alsook de maximale breedte, lengte en maximale hoogte, doorvoer van rijstroomleidingen, en belangrijkste van al of het AC of DC wordt.

Indien dit niet wordt gedaan, dan denk ik dat dit een dood geboren kind is, je bent toch akkoord h? Guy!

Dus eerst even doorbijten en dan hout laten zagen.

Mvg
FREMO e.V. - Afd Belgi?
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.