Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

eve


Kees-Jan

Afgelopen weekend een 2ehands Gl11 van marklin gekocht:


GL 11 Marklin by Kees-Jan van Vessem, on Flickr

Eerst schoongemaakt en daarna weer vies gemaakt:


GL 11 Marklin by Kees-Jan van Vessem, on Flickr


DFS

Ach het wachten was beloond Davy :D jsmmer eigenlijk dat we hetzelfde nummer hebben  :P toevallig de Big boy ge pre ordered?

Cozzy

Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

Kees-Jan

Dank u.

De naden tussen de planken ga ik nog iets meer aanzetten met wat zwarte wash, remwerk, zettelkasten en treeplanken moeten nog.


dani

Een pracht van een machine, Davy !!
Ik ben geen grote stoomfanaat, maar wel apprecieer ik deze   "grote stomers"  !   De  Big Boy is mijn absolute favoriet, en dit stukje Amerikaans Vernuft zit daar heel kort tegen.

MOOI !!!  Veel rijplezier er mee
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: Union Pacific op 31 augustus 2015, 21:33:08 PM
UP 9000 by davy vanmolle, on Flickr

Zeer mooie machine,maar hoe gaat deze door bochten?

In tegenstelling tot de Big Boy heeft deze hier één lang chassis met 6 drijfassen,waar sommige (Europese) stomers met 5 assen al last hebben.
De Big Boy heeft bij mijn weten 2 van elkaar afzonderlijke draaistellen...

;)

dani

zolang je bochten ruim genoeg zijn mag dit volgens mij niet al te vee problemen geven Rudy.
Natuurlijk zou ik hem niet door een R1   met radius 360mm jagen....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

eve

Ik heb de indruk dat de flenzen van sommige aandrijfwielen kleiner zijn, andere zelfs geen flenzen hebben.

Erik

dani

ja, nu je het zegt, dat had ik nog neit opgemerkt...  dus "zweven" de middelste wielen op de rails.    Ook een manier om het mogelijk te maken !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Davy

idd Erik, dit is mijn eerste Broadway Limited. De middenste twee assen zijn idd zonder flenzen wat het rijden in klein bochten gemakkelijker maakt.
ik heb hier alleen de ruimste bochten van Tillig liggen dus kan het niet testen wat het minimum is. Ik heb nog geen tijd gehad om eens te rijden :(


Citaat van: dani op 01 september 2015, 09:37:03 AM
Een pracht van een machine, Davy !!
Ik ben geen grote stoomfanaat, maar wel apprecieer ik deze   "grote stomers"  !   De  Big Boy is mijn absolute favoriet, en dit stukje Amerikaans Vernuft zit daar heel kort tegen.

MOOI !!!  Veel rijplezier er mee


Mijne favoriet is de UP 4664 challenger, de vier kleine voorwielen liggen dieper onder de ketel in waardoor de voorkant iets korter oogt.
Vind juist dat iets mooier dan de Big boy zijne voorkant. Maar wat is de Union Pacific zonder Big Boy. Hij hoort er gewoon thuis :D

Citaat van: DFS op 01 september 2015, 07:07:02 AM
Ach het wachten was beloond Davy :D jsmmer eigenlijk dat we hetzelfde nummer hebben  :P toevallig de Big boy ge pre ordered?

bedoel je de Big Boy 4014 met oil tender van Athaern Genesis? deze heb ik zeker en vast besteld en ik kijk er nu al naar uit :)

DFS

Neen ik heb de BLI ge pre ordered, maar wel ene met kolen tender dus niet de 4014 restauratie versie daar ik rond periode 1950-1956 rij,
Ben voor BLI gegaan omdat de vorige serie van Athearn Genesis big boy's hier en daar wat mankementen had las ik. Maar dat zal bij de volgende serie wel opgelost zijn.

Over grote Up stomers gesproken
Ik hoop dat iemand ooit een betaalbare FEF 1 met Vanderbiltuniversiteit tender uitbrengt...

Terug naar de BLI 9000 class, de middelste zijn idd flensloos, was blijkbaar in de praktijk ook het geval, alhoewel daar geen consensus over bestaat...

Naa het zien van jouw post gister, toch nog even de mijne van stal gehaald, geweldige machine!  ;D

eve

Citaat van: DFS op 02 september 2015, 09:09:38 AM

Terug naar de BLI 9000 class, de middelste zijn idd flensloos, was blijkbaar in de praktijk ook het geval, alhoewel daar geen consensus over bestaat...


Uit een wiki, voor wat het waard is : "During design the third and fourth driving axles were planned to be "blind" (flangeless) in order to improve curve handling, but ALCO's lateral motion devices on the first and sixth axles (which allowed the axles to slide up to two inches to the side) made this unnecessary."

Het ontwerp was dus wielen zonder flenzen, de geleverde machines met flenzen.

Erik

Michiel

Citaat van: eve op 02 september 2015, 10:21:06 AM
Citaat van: DFS op 02 september 2015, 09:09:38 AM

Terug naar de BLI 9000 class, de middelste zijn idd flensloos, was blijkbaar in de praktijk ook het geval, alhoewel daar geen consensus over bestaat...


Uit een wiki, voor wat het waard is : "During design the third and fourth driving axles were planned to be "blind" (flangeless) in order to improve curve handling, but ALCO's lateral motion devices on the first and sixth axles (which allowed the axles to slide up to two inches to the side) made this unnecessary."

Het ontwerp was dus wielen zonder flenzen, de geleverde machines met flenzen.

Deze foto toont een 9000 mét flenzen  ;)
http://www.smarttinc.com/email/NL-1211/dyk-1211-1.jpg
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

dani

okee, hij is niet  "nieuw"  (dateert van tussen 1984 en 1989 )  maar hij is wel  in de OVP en zo goed ald ongebruikt...

De  Märklin 3328, mijn eerste Re4/4-IV.   Een fraai modelletje en ik denk dat er nog zullen volgen !
Na de Re460 is nu ook de RE 4/4  in de smaak gevallen bij mij....   

Vanavond kukelen we d'er een decodertje in en we hebben een "digitaaltje"  :-)


De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.