Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Davy

Mooie class 9000 van de UP. Kzie dat ze eindelijk uitgeleverd worden. Kben nog altijd aant wachten op de mijne :(

Huugooke

Zie sè, da's nu ne knappe sè! Nogal wat anders dan die moderne éénheidsworsten.

TBCédric

Het probleem met de stroomafname werd door Erwin al bekend gemaakt en was eerst ook te merken. Na een poetsbeurtje van de wielen (loopvlak) en de rails met ontsmettingsalcohol reed de PB 03 zoals een zonnetje. Hier nu op de stoombaan en zonder stroom.




HELJAN Crossrail PB 03 by Tren di Belgica, on Flickr
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

DFS

Davy,
Wanneer en waar heb je de jouwe besteld? Die van mij had ik via factory direct trains,
Om eerlijk te zijn had ik hem al bijna drie maand, maar er was een mankementje aan het rijgedrag. Terug gestuurd naar BLI en een 10tal weken later terug gekregen volledig in orde. Super service van BLI, no nonsens, behulpzaam, maar ja in de States is ook het motto 'A happy customer is a returning customer...' 

Stedahult

Mvh. Steef

Huugooke

Toen hij in mijn bezit kwam was het eigenlijk een wrak, de relingen stuk of weg, sporen van een mislukte herstelling enz.
Helemaal gerestaureerd met nieuwe onderdelen en dan... laten vallen.
Derde keer goeie keer: nieuwe onderdelen en zelfs een decoder ingebouwd.


ThierryDS

Awel Huugooke, knap gedaan. Niets meer van te merken precies ;)

Rangeerduivel


dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Peter

Mooi gedaan Hugo.
Heb dat modelletje hier ook staan. (DCC sound)
Het enige spijtige: geen verlichting en er zou beter een stroombuffer inzitten.
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Citaat van: Peter op 31 juli 2015, 10:51:16 AM
Mooi gedaan Hugo.
Heb dat modelletje hier ook staan. (DCC sound)
Het enige spijtige: geen verlichting en er zou beter een stroombuffer inzitten.
Deze is een Trix en heeft wel licht. Er was wel een plaats voor een Micro-decoder; maar sound? Dan moet er wel veel gewicht opgeofferd worden, maar dat moet wel knap zijn.
Hij rijdt tegen mijn verwachtingen in wel regelmatig, de motor heeft een (mini) vliegwieltje.

Peter

#2817
Mijn modelletje is een Roco, en het geluid is inderdaad prachtig.
Echt dat keffende geluid van die typische kleine lokjes in Bayeren (Baureihe 70, 98, 99 enz.)
Echt: Bimmelbahn geluid met dat klokje aan iedere overweg enz.



En een van de weinige kleurenfoto's op de cover van het prachtige boek van K.E.Maedel
Wat zou het heerlijk geweest zijn om in de zomer eens vooraan op dit lokje mee te rijden door de prachtige Bayerische natuur.

Met vriendelijke groeten
Peter

Davy

Citaat van: DFS op 26 juli 2015, 15:40:59 PM
Davy,
Wanneer en waar heb je de jouwe besteld? Die van mij had ik via factory direct trains,
Om eerlijk te zijn had ik hem al bijna drie maand, maar er was een mankementje aan het rijgedrag. Terug gestuurd naar BLI en een 10tal weken later terug gekregen volledig in orde. Super service van BLI, no nonsens, behulpzaam, maar ja in de States is ook het motto 'A happy customer is a returning customer...'

ik heb de mijne toch al een jaar en half geleden besteld in Haasrode.
Zodra hij op de website stond bij BLI. ze zullen eerst dat probleem oplossen
Voordat ze de rest uitleveren. Zal es moeten gaan vragen in winkel.

DFS

OK Davy, ik denk dat mijn probleem wel een uitzondering was, er zit vroeg of laat wel eens een minderen tussen zeker?  ::)
Is toch wel een super afgewerkt machien