Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

ERVIN

De reden dat ik deze loc besteld heb , is omdat ze in prijs gezakt waren Eric , ze zijn momenteel zo'n 20€ goedkoper geworden. ;)

Herwig

En toch begrijp 'k dat niet helemaal.

Ik kocht vorige week een nieuwe waterkoker. De schakelaar doet het echter niet.
Dus volgens het  "Heljan" - principe zou 'k die fabrieksnieuwe waterkoker zélf, als consument, moeten openschroeven en zélf de schakelaar vervangen.
Ziet ge van hier!  Ik breng dat elektrische toestel terug naar de winkel en kom met een nieuwe terug.

dani

Citaat van: Herwig op 27 april 2015, 13:26:50 PM
Ik breng dat elektrische toestel terug naar de winkel en kom met een nieuwe terug.

Maar dan wel met ene van een ander merk mag ik hopen, wnat als je hetzelfde merk en model in de plaats krijgt, dan zit er dezelfde slechte schakelaar in en moet je hem toch nog open vijzen....

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Rangeerduivel

Citaat van: dani op 27 april 2015, 13:43:23 PM
Citaat van: Herwig op 27 april 2015, 13:26:50 PM
Ik breng dat elektrische toestel terug naar de winkel en kom met een nieuwe terug.

Maar dan wel met ene van een ander merk mag ik hopen, wnat als je hetzelfde merk en model in de plaats krijgt, dan zit er dezelfde slechte schakelaar in en moet je hem toch nog open vijzen....

Voor alle duidelijkheid,
als je een slechte Heljan naar de winkel terugbrengt,grijg je een slechte Heljan in de plaats terug! :D ;D :D ;D

en dat alles om 20€ te besparen! ;D

;)

dani

dat bedoelde ik ook, Rudi...  maar dan op een meer  "neutrale" manier
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

en met het heen- en terugrijden te vermijden bespaar je nog meer dan 20 euro! ;D ;)

Herwig

Volgens voorgaande zouden alle locs van dit type dus slordig/slecht zijn geproduceerd en zonder meer verkocht ?
En om brandstofkosten héén/wéér naar de winkel te vermijden, moet de consument de loc zélf meteen herstellen/ombouwen ?
Raar, echt... .     En de regelgeving ivm waarborg/garantie dan ?

centauri167

Citaat van: Herwig op 27 april 2015, 19:28:25 PM
Volgens voorgaande zouden alle locs van dit type dus slordig/slecht zijn geproduceerd en zonder meer verkocht ?
En om brandstofkosten héén/wéér naar de winkel te vermijden, moet de consument de loc zélf meteen herstellen/ombouwen ?
Raar, echt... .     En de regelgeving ivm waarborg/garantie dan ?

Ik denk dat je het ietwat verkeerd leest, misschien moet je de voorgaande posts van Erwin over deze locs eens goed lezen.
Het is niet omdat iets beter kan dat het daarom defect/ slecht of slordig zou geproduceerd zijn en daardoor onder de garantie of waarborg vallen.

Het is wel spijtig dat een ( duur ) merk nog steeds een mindere afwerking aflevert, voor mij alvast een reden om het niet te kopen, maar ze zijn spijtig genoeg niet de enige.

Stedahult

Ach..... Toch blijf ik Heljan kopen. Die wielen vervangen is geen grote klus. Persoonlijk
vind ik het wel waard. Daarbij koop ik ook een loc van Hobbytrade van 499,- om er
vervolgens de zaag in te zetten. En de nodige messing, kunststof en secondelijm. Zodat
de loc geheel volgens de werkelijkheid is. Het is niet meer dan een keuze, en die maak je zelf.
Mvh. Steef

Herwig

Heb vorige info over deze loc, reeds vroeger, gelezen.  't  Komt er op neer dat rijkwaliteit ONvoldoende zou zijn, maar dan net niet zo slecht dat er aanspraak zou kunnen zijn op fabriekswaarborg ?

'k Hoop alvast dat, bijvoorbeeld,  de MSM-VBV-type 201-loc  NIET   zo'n gelijkaardige mankementen zou vertonen. 
Een HO-loc behoort   -goed-   te rijden, zoals hij uit de doos komt, en niet pas na vergaande onmiddellijke ombouw door de koper.  Dit is toch niet te veel gevraagd, me dunkt.

eve

Als je het hele verhaal niet kent...

Erwin heeft 5 (vijf) Heljan's. Hij weet na de aankoop van de eerste machine wat HEM niet bevalt : de gereinigde loopvlakken van de wielen hebben een messingglans. Hij weet het en hij kijkt er op. Dus laat hij die wielen vervangen door Rocowielen. En Erwin is tevreden. En Erwin koopt nog Heljan.

Er zullen honderden Heljan's rondrijden met de oorspronkelijke wielen tot tevredenheid van hun eigenaars. Het is hen zelfs misschien nog niet opgevallen.

Dat heeft dus niets met waarborg ed te maken...

Erik

centauri167

Citaat van: eve op 27 april 2015, 21:12:32 PM
Als je het hele verhaal niet kent...

Erwin heeft 5 (vijf) Heljan's. Hij weet na de aankoop van de eerste machine wat HEM niet bevalt : de gereinigde loopvlakken van de wielen hebben een messingglans. Hij weet het en hij kijkt er op. Dus laat hij die wielen vervangen door Rocowielen. En Erwin is tevreden. En Erwin koopt nog Heljan.

Er zullen honderden Heljan's rondrijden met de oorspronkelijke wielen tot tevredenheid van hun eigenaars. Het is hen zelfs misschien nog niet opgevallen.

Dat heeft dus niets met waarborg ed te maken...

Erik

Bedankt voor de uitleg, is het hele verhaal direct opgehelderd.

Herwig

 [  het (hele) verhaal is, inclusief foto's, terug te vinden in rubriek  "verbeteren van bestaande modellen"  ]

reeves

Een beest van een stoomlok gekocht.. De BR45 machtig machien

Groet Tom

Stedahult

Vanmiddag ontvangen. Voor werkelijk een schijtprijs gekocht in Kroatie.
Een Tetrapak wagon van NMJ, afkomstig uit een startset van Roco.


Mvh. Steef