Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Kees-Jan

Hallo Michael,

Bedankt voor het compliment maar deze is van MBW in spoor 1. Alleen het laagje vuil heb ik er op gelegd.


Cozzy

Prachtige machine en subtiel verweerd, mooi man!
Groeten,
Tom
Modelspoorgroeten! 
Ailleurs-Niverance  |  Modelspoorblog

dani

OOPS... had deze bij Belgische modellen gezet.  My mistake.


Meetwagen nr 4.   Nog eentje van Roco.   MessGeräteWagen deze keer.
Dus nu is de stand 2-2  (Märklin - Roco)  alleen jammer dat de Roco's niks echt meten.   Die van Märklin meten toch wat.
Natuurlijk kosten ze dan ook 5 keer meer dan de Roco's.    Deze kostte me nog geen 20 euro op iebee.









Nu nog binnenkort eens kijken of ik de  gele (messwagen) railbus van Märklin met bijwagen kan bemachtigen.   Maar voorlopig ben ik al een tevreden man
Misschien bouw ik er wel een goedkoop Tams FD-r-extended functiedecodeertje in, dan kan ik wat lichtjes er in verwerken, misschien zelfs een servo'tje of zo, en heeft hij ook 4  basic) geluidjes aan boord.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

G8

Citaat van: dani op 03 april 2015, 10:29:25 AM
  alleen jammer dat de Roco's niks echt meten.   Die van Märklin meten toch wat.

en 'wat' meet die marklin dan juist?  :-\

dani

De ene Märklin meet tijdens het rijden de afstand en snelheid van  de trein, en kan die weergeven  in "schaal" snelheid, afstand of in "werkelijke" afstand en snelheid.

De andere meet dan weer de bovenleiding (als die aanwezig is en gebruikt wordt) en kan de continuïteit hiervan meten, alsook de spanning.  Je kan er dus zwakke punten,  te hoge overgansweerstanden, en onderbrekingen mee meten.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

G8

mooi dat wist ik niet ???

dat weergeven van die 'schaal'snelheid bvb hoe gebeurd dit dan, geheugenkaartje?

dani

neen, gewoon op een LED  display. 
Een sensor registreert de omwenteling van de wielen en zet dit om in snelheid of afstand.

Achter de ruitjes van de wagon zit een aantal LED  segmenten waarop je kan aflezen "in real time".  En hij heeft ook een chronometer functie

https://www.youtube.com/watch?v=SWYkD0-ihBs




bron : http://www.experto.de/modellbahn-maerklin-messwagen-tachowagen6.jpg

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

jb

Piko NS traxx, achtereen gaan mijn preiserianen met de IC naar Nederland, nog effe een paar rijtuigen fixen en weg zijn ze  ;D


G8

DB BR 333 





past eigelijk totaal niet in men thema ... maar kon em niet laten liggen  ::)

Stedahult

Mvh. Steef

Catje

Mijn nieuwste aanwinst zijn een drietal Roco Euro firma rijtuigen van De OBB in Rood / Grijze kleurstelling.
het zijn 54240 Eerste klasse rijtuig, 54241 Tweede klasse en 54242 speisewagen.
http://www.roco.cc/de/productsearch/0-54240-0-0-0-0-0-0/products.html

ERVIN

Deze is gisteren aangekomen in Mol-Cargo.

Mijn 5de Heljan Class 66 , en alweer perfect in orde gebracht door Erik ( eve) waarvoor mijn hartelijke dank. ;)


centauri167

Mooi, alleen spijtig dat ze eerst nog in orde moeten gemaakt worden ...

ERVIN

Ja dat is waar Paul , maar hoeveel modellen zijn er niet waar er één en ander moet aan verbeterd worden.
Ik lees hier soms dat er zelfs dingen moeten weggevijld worden eer het bewuste model het goed doet , bij de Heljan locs zijn het dus de wielen , bij de 55ers van VBV dien je de stroomgeleiders die tegen de wielen slepen te veranderen enz...

Dus elk model heeft zo zijn " ziektes" hé. ;)

loebaske

Is wel jammer Erwin, ze zijn tegenwoordig duur genoeg om perfect in orde te zijn...