Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

dani

#2445
Die Captrain is zalig !   Staat ook op mijn verlanglijstje, ooit...

intussen hier nog een Re460 kunnen scoren voor niet al te veel geld.



Nr 17.   Nu nog 2 die binnenkort aflopen, en dan weet ik of ik de 20 stuks haal tegen het einde van dit jaar.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michael

Dani, gaat het om kwantiteit of kwaliteit? Aparte lok is je nr 17 van dit jaar. Heeft de ook zo in het echt gereden?
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Jurgen

Citaat van: Michael op 21 december 2014, 11:46:36 AM
Dani, gaat het om kwantiteit of kwaliteit? Aparte lok is je nr 17 van dit jaar. Heeft de ook zo in het echt gereden?

Deze locs werden (of worden) vaak gebruikt voor reclame, dus ik denk het wel. Meestal plaatste Märklin meteen een foto van het grote voorbeeld in de catalogus, naast het model.

Het zou me dus niet verbazen moest ook dit model een grote broer gehad hebben.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

stevend


dani

@Michael : even voor de duidelijkheid het gaat NIET zozeer om kwantiteit of kwaliteit.  En het is ook niet "mijn nr 17 van dit jaar", het is mijn nr 17 van dit model in verschillende kleurstellingen die ik heb bij elkaar gezocht in de tijd dat ik verzamel en "speel". 

Het gaat over  DIVERSITEIT !

Märklin heeft sowieso kwaliteit, en heeft een heel uitgebreid scala van dit model uitgebracht.  Ook andere merken zoals Roco hebben verschillende varianten van deze krachtpatse in het assortiment en er zijn er echt tientallen verschillende.

Ik vind dit persoonlijk éénvan de mooiste elektrische werkpaarden ooit gemaakt.  Dus dit is mijn favoriete lok aller tijden. 
De opmerking is gewoon misplaatst, zal ik maar aannemen, en me er niet druk in maken.....    Ik wil niet "stoefen" met hoe veel materieel ik wel heb, als het dat was wat je bedoelde.    Ik wilde gewoon aangeven dat er vele verschillende van bestaan.    Hoeveel je koopt is budget gebonden en ik moei me ook niet met andermans centen.

@Steven: bedankt voor het opzoekwerk.  Hoef ik het niet opnieuw te gaan doen.   Toch nog mensen die het nuchter bekijken.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Michael

Dani, dan heb je me verkeert begrepen want dat was niet mijn bedoeling, maar een grapje maken is niet altijd even makkelijk gemaakt  op het forum. Dus maak je niet druk, hoeveel iemand koopt moet hij zelf weten daar stoor ik mij totaal niet aan en ik laat een ieder in zijn waarde, moet je zelf ook niet druk om maken, veel te leuke hobby, een line up van deze lok lijkt me dan wel op z'n plaats als dit je favoriete model is.
Veel plezier met je nieuwe aankoop.

ps je gaf natuurlijk wel de voorzet hé met je opmerking of je de 20 stuks zou halen dit jaar.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

OlivierV

Citaat van: ERVIN op 20 december 2014, 19:03:44 PM
Ja ja Luc , ze wist hiervan , er ligt een groot pak onder de kerstboom voor haar , en dat maakt veel goed hé. ;D
Voor mijn vriendin ligt er ook een groot pak onder de kerstboom. Dat wil niet per se zeggen dat de inhoud even groot is als de verpakking. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

dani

@Michael :   wel ja, dan is het verkeer begrepen, zoals ik al vermoedde.

Maar bij deze dan : nummertje 18 is ook net bevestigd.



Van zodra ze er allemaal zijn, zal ik ze eens allen uit de verpakkingen halen en opstellen op mijn "trappenspoor"...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

stevend

Citaat van: OlivierV op 21 december 2014, 19:38:41 PM
Citaat van: ERVIN op 20 december 2014, 19:03:44 PM
Ja ja Luc , ze wist hiervan , er ligt een groot pak onder de kerstboom voor haar , en dat maakt veel goed hé. ;D
Voor mijn vriendin ligt er ook een groot pak onder de kerstboom. Dat wil niet per se zeggen dat de inhoud even groot is als de verpakking. :D

Maar grote en waarde zijn niet gelijk he,
zelfs onze Arno heeft een kleintje maar ...

Johnnytrein

Dani, Nu nog ne foto waar ze allemaal te zien zijn he.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dani

Citeer
Van zodra ze er allemaal zijn, zal ik ze eens allen uit de verpakkingen halen en opstellen op mijn "trappenspoor"...
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Johnnytrein

groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

dani

ik denk niet dat het tot volgend jaar zal duren... maar zo ja, dan kan ik nu toch al zeggen dat het de moeite van het wachten waard is.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Val-Rikard

Mijn nieuwste stoomloc: Ree Modeles 030 TU ( SNCF ) met prachtig geluid. Dit model was ook te zien en te beluisteren op de stand van Ree Modeles op de modelspoorbeurs in Leuven.  :) :) :)
http://youtu.be/30Bx6YLbzSY

Re 460

Dani,

Ik zal je even helpen om een overzicht te geven van de verschillende reclameloks uitgebracht in H0.
Deze loks hebben allemaal gereden in de verschillende uitvoeringen.

Ik geef een overzicht en begin met de eerste reclamelok in KAST 1, Re 460 015-1 AGFA en ga zo door tot KAST 5 om te eindigen met Re 460 083-9 COOP, wat voorlopig de laatste versie is in HO uitgebracht.

KAST 1 - Van Re 460 015-1 t/m Re 460 020-1


KAST 2 - Van Re 460 020-1 t/m Re 460 112-6


KAST 3 - Re 460 Reclameloks in teken van 150 Jahre SBB 1997 - Hoofdsponsors


KAST 4 - Van Re 460 101-9 t/m Re 460 053-2


KAST 5 - Van Re 460 012-8 t/m Re 460 083-9 met nog enkele andere aanvullingen


In H0 moeten nog enkele versies worden uitgebracht, waaronder:
Re 460 107-6 Neuen Alptransit (Roco en Hag)
Re 460 031-8 Mobilbonus (nog bij niemand aangekondigd)
Re 460 014-7 Rod Kreuz (Hag)
Re 460 014-4 AIR14 (Hag)
Re 460 105-0 VSLF (Märklin)
Re 460 080-5 Migros (Roco en Hag)
Re 460 036-7 Japan (nog bij niemand aangekondigd)
Re 460 063-1 easyJet (nog bij niemand aangekondigd)

De productie en omschakeling bij Hag naar de nieuwe eigenaar toe verloopt zeer langzaam waardoor ik enkele nieuwste versie nog niet heb.

In mijn verzameling ontbreken twee versies:
Re 460 107-1 SF DRSII 5_(Hag 281.86)
Re 460 003-7 National Suisse Roger Federer, enkel excl voor Nat Suisse uitgebracht.
                     Deze versie werd laatst op Ricardo.CH verkocht voor 7.000 CHF (!!!), 100 stuks werden uitgebracht.

En binnen jullie mail verkeer wil ik ook nog terugkomen op de versie Re 460 022-7 TCS (lok door Dan aangekocht)
100 ans TCS: mobile par nature
100 Jahre TCS: näturlich mobil
Lok reed van 23.02.1996 tot 21.07.1998

Indien jullie verder nog specifieke vragen hebben over data, details.... steeds welkom!

Beste groetjes,
Paul