Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Gerolf

Citaat van: DelticPower op 19 oktober 2014, 19:38:34 PM
Deze mooie rijnaak gevonden bij Artitec op de MSMbeurs in Leuven. Moet straks zand brengen bij mijn betoncentrale. :D


foto Artitec

Ik heb hier ook nog zo'n kit liggen, en ben dan ook benieuwd naar je bouwverslag (apart draadje?)  :P
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

DelticPower

Hallo Gerolf, Had altijd in gedachten dat een "Kempenaar" zoals gebouwd voor de Kempische kanalen mijn baan zou sieren, maar ben toch een beetje geschrokken van de afmetingen. Een schip bijna net zo groot als de totale kanaallengte was iets te veel van het goede. Deze zag er in model mooi uit, en ik kon hem niet laten liggen. Het zal nog wel even duren voor ik er aan kan beginnen, ben nu bezig om mijn schaduwstation te bedraden. Dat heeft al enkele slapeloze nachten veroorzaakt. Eerst als dit klaar is kan ik aan de bovenbouw beginnen, en dan ook aan de vele bouwpakketten die hier, sommigen al jaren, liggen te wachten. :D

Groeten Jan

Gerolf

Ik ken dat gevoel, Jan. Je moet je voor mij dan ook niet haasten  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Herwig

Artitec-binnenvaart-schip:   deze zandboot met deze lengte/breedte en spitse boeg, zou dit het type    "Luxe Motor"    kunnen zijn  ?

Floris


DelticPower

Klopt Herwig, zo staat hij bij Artitec op de side: 50.104 - Luxe motorschip 120 ton Rheinkahn 120 ton. Er is ook een zg Spits maar deze is ook een stuk langer. Tonnage niet opgegeven.

Groeten Jan

Herwig

@ aan Jan   "Deltic",
even gewoon ter info & inspiratie:    info@de4vaargetijden.com  /  www.de4vaargetijden.com

Kees-Jan

"Maten"? wie heeft ze niet  ;).

boot by Rail-Kees, on Flickr

Deze is van een kennis zijn ouders geweest. Luxe motor......... en wordt nu digitaal hertekend door oa mij om te kunnen nabouwen.

DelticPower

Hallo Herwig en Kees-Jan, bedankt voor de informatie. Heb begrepen dat de scheepvaartwereld een heel eigen wereld op zich is. 
Wel heel leuk allemaal. Maar dan krijg je een hobby in een hobby. Enkele van mijn ex-collega's zijn fervente bootbouwers, van stoere zeeslepers tot roeibootjes. Heb vorig jaar foto,s gemaakt bij de betoncentrale in Arendonk, en daar lag toen een binnenvaartschip met zand. Zodoende de aanschaf van het bouwpakket.

Groeten Jan

Herwig

#2379
.....een Luxe Motor bestond in verschillende afmetingen:
die van Kees-Jan is blijkbaar 24 x 4,5 m.
de 4 Vaargetijden meet ongeveer  30 x 5 m en kan  "zuigend"  door de sluizen van de  "Kempische Vaart" .

>>> Is handig voor, bijvoorbeeld, Artitec:   de H0-model-afmetingen hoeven dan slechts   "ongeveer"   juist te zijn... .

ceuleer

Het gevolg van het bezoek aan 2 beurzen, een opendeurdag en een ritje Nederland.  :)

Fleischmann Falns 12-delige set PKP CARGO(ritje Nederland)







Mehano warsteiner SGGMRSS'90 wagons met containers en tank-containers(opendeurdag het Spoor + Eurospoor)





Mehano G 1206 CFL 1502(Eurospoor)



Nu zou ik een pauze moeten inlassen, maar, Van Biervliet heeft binnen 2 weken opendeurdag......  ;D

grz,
Gunter

Kees-Jan


ceuleer

Bedankt voor het compliment.  :)
Ik was ze al een tijdje aan't zoeken, en plots stonden ze op marktplaats.
En nu staan ze bij mij thuis.  :D

Kees-Jan

Ach ja zo gaat dat met marktplaats...........

Deze vielen mijn richting op:



Alles gangbaar maken zodat ze echt kunnen werken en dan eens iets leuks bouwen waar ze op kunnen rijden..................................

ERVIN

Onze " Bloktrein liefhebber" heeft weer een ferme nieuwe aanwinst , dat gaat weer een machtige sleep zijn Gunter.

Knap materiaal man!!  ;)