Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Metpetergaathetbeter

oei ik was eventjes met nog wat anders bezig vandaar ik niet aandachtig genoeg las ik dacht met je vraag en de voorgaande foto's ertswagons op de achtergrond dat jij die bedoelde, het woordje Frans(e)had ik over het hoofd gezien ! :-\

Groeten Peter ;)

mark7758

Luc. Tuurlijk laat ik het je weten.
Ze reden voornamelijk met SNCF 16000. Maar ik weet dat ze ook met 66000 en 67000 hebben gereden.
Er schijnt een foto te zijn met een 67000 in Luxemburg stad met een RRR setje.  Dat is 1 van de reden dat ik een setje heb.

En zelf met dubbele set RRR.

Peter geeft niet. Mijn verzameling is nogal uitgebreid. Heb NL, B, F, D en CFL
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Brossel

Citaat van: mark7758 op 24 juli 2014, 22:25:09 PM
Luc. Tuurlijk laat ik het je weten.
Ze reden voornamelijk met SNCF 16000. Maar ik weet dat ze ook met 66000 en 67000 hebben gereden.
Er schijnt een foto te zijn met een 67000 in Luxemburg stad met een RRR setje.  Dat is 1 van de reden dat ik een setje heb.

En zelfs met dubbele set RRR.

Fraai model heb je jezelf daar cadeau gedaan Mark!

Overigens op deze foto is de voorste stam rijtuigen niet van het type Rame Réversible Regional (RRR), maar van het type Rame Inox Omnibus (RIO) 90 Métrolor, welke zijn ontstaan uit de modernisering van Rame Inox Banlieue in 1990. Deze versie is enkel ingezet in de regio Lorraine en wel tot ongeveer 2008. Ze makkelijk te onderscheiden aan hun raam en deur indeling die anders is als bij de RRR stammen.

De rijtuigstam op je eerste foto is overigens wel een echte RRR stam zoals EPM die gemaakt heeft.

Mocht jij (of iemand anders) trouwens die foto vinden van een BB 67400 met RRR stam in Luxemburg, of rond Athus???, dan hou ik me sterk aanbevolen!

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

mark7758

Davy je heb gelijk. Het eerste stel is een RIO, het tweede echt een RRR.

En als ik die foto heb zal ik hem plaatsen. :) Na het weekend zal ik thuis eens gaan zoeken.


BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

DelticPower

Het valt misschien wel onder jeugdsentiment. Mooie herinneringen aan mijn militaire rijopleiding op de DAF 328 (dikke daf). Alweer zo'n 48 jaar geleden. Waar blijft de tijd.





Nu hij er is in 1:87 mogen de beide uitvoeringen niet op mijn baan ontbreken.

Groeten Jan

Brossel

Citaat van: mark7758 op 26 juli 2014, 10:58:35 AM
Davy je heb gelijk. Het eerste stel is een RIO, het tweede echt een RRR.

En als ik die foto heb zal ik hem plaatsen. :) Na het weekend zal ik thuis eens gaan zoeken.

Klopt....die tweede is inderdaad een echte RRR-stam.
Kijk maar eens of je die foto kunt vinden....ik ben benieuwd, dergelijke inspiratie kan ik altijd gebruiken :-)

Bevalt het EPM model je goed?
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

mark7758

Ik zoek natuurlijk verder.
En de EPM bevalt prima rijdt als een zonnetje. Heeft alleen soms last van geheugen verlies op de clubbaan.
Dan branden alle lampen en weet niet meer welke stam hij is. Even herprogrammeren en hij is weer bij de tijd.
Ik heb nu de Rode en Gele versie. Nu nog 1 of 2 SNCF 67000. Twijfel nog tussen de JOUEF en de REE. Maar ja de REE versie is er nog niet.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

TBCédric

Een Sggmrss 90 van CD cargo tp. V-VI van acme.
Was wel een duur goedje. Ga in het vervolg B-Modeltjes kopen.  ;D

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Stedahult

Mvh. Steef

Brossel

Citaat van: mark7758 op 27 juli 2014, 11:22:57 AM
Ik zoek natuurlijk verder.
En de EPM bevalt prima rijdt als een zonnetje. Heeft alleen soms last van geheugen verlies op de clubbaan.
Dan branden alle lampen en weet niet meer welke stam hij is. Even herprogrammeren en hij is weer bij de tijd.
Ik heb nu de Rode en Gele versie. Nu nog 1 of 2 SNCF 67000. Twijfel nog tussen de JOUEF en de REE. Maar ja de REE versie is er nog niet.

Die had ik nog niet gehoord; een rijtuigstam met geheugen verlies  :P

Zelf had ik gehoopt dat REE ook met een Isabella Bleu versie van de regio Champagne Ardennes zou komen, zoals de trekduwstammen vroeger ook naar Givet spoorden. Tot dat ik er achter kwam dat daar RIO-88 stammen reden en niet de RRR-stammen die EPM maakt. Nu scheelt het enkel en de deuren en de achterkant, maar ik verwacht niet dat EPM ook met zo'n stam gaat komen. En nu twijfel ik of ik voor het gevoel dan wel leuk zou vinden om een PACA-RRR te gebruiken in die kleur blauw. De opschriften Provence Alpes Cote d'Azur zijn natuurlijk erg ver off-topic voor de regio Dinant - Givet, maar het is dat of niets ben ik bang....

Over de 67400-en....ik heb een Jouef-Hornby versie en die is best oké. Maar ik ben ook erg benieuwd naar de loks van REE, hun details en hun prijzen. Al zijn dat dan weer 67300-en op zijn best.

Groetjes Davy
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

krisds

Tijdens de middagpauze even een tweedehandsboekenwinkel binnen en dit kon ik niet laten liggen:
(foto geleend van internet)
het boek staat vol met foto's, zijaanzichten + de vorige eigenaar heeft de lege ruimtes opgevuld met extra kleurentekeningen, notities en foto's. Geweldig! Al blijf ik voorlopig met Belgisch materiaal rijden.

TBCédric

Citaat van: Stedahult op 27 juli 2014, 19:26:07 PM
Maar dan heb je ook wat Cedric  ;)

Inderdaad!
Maar bij B-Models heb je ongeveer evenveel maar voor minder. ;)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Huugooke

Zal hem hier dan ook maar zetten:
Een GE 23 ton Box Cab; bouwdoos.

Stedahult

Hugo, is die H0. Leuk ding!

Onderstaande setje werd net afgeleverd, maakt ombouw projectjes wat makkelijker.

Mvh. Steef

Herwig

" farver "  :   weeral iets Scandinavisch bijgeleerd... .